2022-09-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjjjsan211
”En död knarkare är en bra knarkare” hoppas No@h är näst på tur då
Bor du i staden? Har du koppling till dom döda personerna
Citera
2022-09-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malthus
Du som verkar vara insatt - är det många flera i familjerna som är kriminella? Det sägs ju att det finns kopplingar till ytterligare kriminella släktingar i andra städer också.
Risk för hämnd?
Ja båda har väldigt mycket vänner osv som är väldigt kriminnella, ena som dog har en släkt som är väldigt stor inom den kriminella miljön i göteborg. Hans släkt samarbetar även med @li kh@n familjen.
Citera
2022-09-18, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjjjjj15627
Ja båda har väldigt mycket vänner osv som är väldigt kriminnella, ena som dog har en släkt som är väldigt stor inom den kriminella miljön i göteborg. Hans släkt samarbetar även med @li kh@n familjen.
Har inte hunnit läsa nåt om detta faktiskt. Pallar du kanske säga vilka dom avlidna är kort, vilken etnicitet har dom? Vilka kan ligga bakom och varför?
Citera
2022-09-18, 17:21
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Den här No@h borde slutat upp så och inte dom

Så det du säger är att dom gick dit med syftet att röja No@h ur vägen?
Citera
2022-09-18, 17:22
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbadojor
"Ord är vackra, men handlingar är överlägsna"

Ja No@h tvekade ju inte att gå till handling i alla fall, och med all rätt när våldsverkarna bröt sig in hos honom och dom stötte på mer motstånd än vad dom räknade med.
Citera
2022-09-18, 17:38
Medlem
Vem är rånarna som blivit häktade? Är det båda öbergs brorsorna eller är det AÖ och ab@s? lite oklart
Citera
2022-09-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Så det du säger är att dom gick dit med syftet att röja No@h ur vägen?

Nej de va inte deras syfte utan mitt
Citera
2022-09-18, 17:54
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Du behöver ju inte ta allt så ordagrant men jag tycker absolut han ska få ett saftigt jävla straff och sitta inne halva sitt liv.
Fått intrycket att det år en genomgående kriminell person (denna tråd). Men när sex personer utför ett brott i samförstånd som innefattar inbrott i en bostad som man själv äger eller av annan orsak befinner sig i, så tycker jag att man bör höja spärren för våld i förhållande till vad som är rimligt som nödvärn.

Själv har jag en 9L brandsläckare med enhandsfattning och yxa i anslutning till hallen
Senast redigerad av psykoshippien 2022-09-18 kl. 17:56.
Citera
2022-09-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Fått intrycket att det år en genomgående kriminell person (denna tråd). Men när sex personer utför ett brott i samförstånd som innefattar inbrott i en bostad som man själv äger eller av annan orsak befinner sig i, så tycker jag att man bör höja spärren för våld i förhållande till vad som är rimligt som nödvärn.

Själv har jag en 9L brandsläckare med enhandsfattning och yxa i anslutning till hallen
Det finns inget lagrum som säger att ett brott bli mindre allvarligt för att brottsoffret själv är en kriminell.
Citera
2022-09-18, 17:57
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det finns inget lagrum som säger att ett brott bli mindre allvarligt för att brottsoffret själv är en kriminell.
MGM är brottsoffret i detta dubbelmord? What the fuck!
Eller försökte du dig på lite enkla poäng? Taffligt läst/resonerat i alla fall.
Citera
2022-09-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
MGM är brottsoffret i detta dubbelmord? What the fuck!
Vi vet inte ännu om det är ett dubbelmord.

Det kan lika gärna röra sig om en nödvärnsexcess. Det avgör rätten sinom tid.
Citera
2022-09-18, 18:02
Medlem
Dubbelmördaren hade ett socialt kontrakt på lägenheten som han misskötte med drogförvaring och försäljning och där dubbelmorden ägde rum.

Känns som att socialförvaltningen i Ulricehamn har brustit allvarligt med den här sociala insatsen.
Senast redigerad av suntsiezinak 2022-09-18 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in