Citat:
Ursprungligen postat av
Rossakossa
Lösningen på konflikten är naturligtvis att demilitarisera Krim och Donbass. Men Ryssland vill ju istället demilitarisera alla grannländer och tillsätta marionetter.
Allt tjat i den här tråden är för att flytta fokus från Rysslands idiotiska ledning. Hoppas alla troll försvinner med Rysslands undergång precis som alla idioter som var kommunister i Sverige på 70 talet försvann med Sovjet. Så jobbigt med folk som bara argumenterar med att flytta fokus och döljer riktiga inlägg genom att spamma med irrelevant information. Ryssland behöver verkligen reformeras.
Fast jag har faktiskt inte sett någon av de största ukraina-idioterna föreslå det. De verkar tycka att det är Ukrainaledningens område, och där får de göra vad de vill, inklusive låta nazister våldta förståndshandikappade eller artilleribomba befolkningen.
Demilitarisering vore ju också en "väg ut" för Putin. Han har ju lovat att demilitarisera Ukraina. Om man demilitariserar allt öster om Dniepr så kan Putin säga till hemmaopinionen att han uppnått en acceptabel kompromiss. En demilitarisering av 50 km in i ryssland också runt DPR/LPR kunde man också göra.
Tyvärr tror jag inte ryssarna kan tänka sig att släppa Krim, de slåss hellre. Långsiktigt för fred är ju demilitarisering av stora ytor annars vägen fram. Demilitarisera, och deponera guldreserver i neutrala tredje land som pant. Men jag tror inte NATO-komplexet heller gillar den tanken, ej heller ryska vapenleverantörer...vapen ska säljas.