2022-09-18, 05:24
Medlem
StonedMonkeys avatar
Ska göra en Coverup på en tatuering som jag har på sidan av vänster finger, det är en liten spadersymbol och ett stort A. Den representerar en person jag vill glömma, som jag haft en relation med vilket inte var bra. Någon som har något förslag på motiv, får gärna symbolismen av att gå vidare, en jobbig period som är över eller något liknande.
Citera
2022-09-18, 05:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Ska göra en Coverup på en tatuering som jag har på sidan av vänster finger, det är en liten spadersymbol och ett stort A. Den representerar en person jag vill glömma, som jag haft en relation med vilket inte var bra. Någon som har något förslag på motiv, får gärna symbolismen av att gå vidare, en jobbig period som är över eller något liknande.
Då jag gjort cover up så har jag gett tatueraren fria händer för att man ska slippa se linjerna från den förra lysa igenom. Om det är ett stort A så skulle du kunna göra om det till "healing"
Citera
2022-09-18, 05:54
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Googla på "healing symbol fairy" så ser du vad jag menar
Citera
2022-09-18, 10:32
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Googla på "healing symbol fairy" så ser du vad jag menar

Jag kollade på symbolen, så snyggt!
Hoppas att den andra tatueringen inte sitter för nära men det kanske skulle gå att göra ett hjärta av spadersymbolen och sammanväva med healingtecknet?

Hur som, mycket bra tips tycker jag!

Men om TS inte gillar det så kanske det går att göra en fågel av A och lite eldslågor runt spader som symboliserar Fågel Fenix.
(Betyder återfödelse)

Sedan brukar det finnas massor av förslag på symboler hos tatueraren och de brukar kunna rita något som passar dina önskemål.
Citera
2022-09-18, 18:24
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jag kollade på symbolen, så snyggt!
Hoppas att den andra tatueringen inte sitter för nära men det kanske skulle gå att göra ett hjärta av spadersymbolen och sammanväva med healingtecknet?

Hur som, mycket bra tips tycker jag!

Men om TS inte gillar det så kanske det går att göra en fågel av A och lite eldslågor runt spader som symboliserar Fågel Fenix.
(Betyder återfödelse)

Sedan brukar det finnas massor av förslag på symboler hos tatueraren och de brukar kunna rita något som passar dina önskemål.
Om TS skulle vilja ha den symbolen så kan nog tatueraren lista ut hur man ska göra den bäst.

Ja det är en bra symbol du nämner men att få den att se bra ut på så liten plats som ett finger? Krävs en väldigt skicklig tatuerare isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in