2022-09-17, 22:09
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ja, men eftersom USA nu sagt att Ukraina aldrig någonsin skulle kunnat få gå med i Nato eller ens varit aktuellt och att det bara är ett konstigt missförstånd av dumma Ukrainare och Ryssland så skulle väl aldrig Ryssland och Ukraina behövt hamna i konflikt.

Så hela kriget verkar bero på att USA varit dåliga på att kommunicera?
"ojdå, vad knasigt det blev, sa vi fel?"

Sen tror jag mer på att USA ljuger nu. Varför skulle dom annars träna upp och beväpna en gigantisk natoarmé i Ukraina före kriget.

Vad tror du? Ljög USA för Ukraina och Ryssland före kriget eller ljuger dom nu när dom säger att allt var ett missförstånd?

Det existerar inte och har aldrig existerat en Natoarme i Ukraina . Släpp det innan du gör bort dig ännu mer !

Du har redan med all önskvärd tydlighet visat att du fantiserar och uppfinner fritt vänligen sluta med det och håll dig till saker du vet eller förstår ( inte för att jag vet vad ? Snorkråkor kanske )
Citera
2022-09-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Snubben som kommenterar pratar om en avstängd zon, och helt uppenbart skjuts det.

En gissning är att någon har sagt till reportrarna att de inte får gå närmare.

Det skulle kunna vara inne i staden för den som kommenterar pratar inte moskva-dialekt om jag hör rätt, och samtidigt är det inte en liten bondby man är i.

Rapporterat på liveuamap också med länk till telegram. Något händer åtminstone.

gissar på "tictok brigaden filminspelning" eller fulla ryssar som härjar.
Citera
2022-09-17, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Antingen har du inte sett intervjun som du själv länkar till eller så är du helt enkelt så urbota korkad att du inte förstår vad som sägs i den. Inte någonstans är det på tal om att, som DU säger - "Ukraina laddar för kriget FÖR ATT FÅ GÅ MED I NATO". Din dumme stackars sate till att sitta på ett svenskt forum och sprida RENA LÖGNER. Vad han DÄREMOT säger är att Ukraina tyvärr måste rusta PÅGRUND utav att RYSS-ASET kommer till att anfalla inom kort, och vet du vad? Han hade HELT rätt och till och med i detalj om hur det skulle gå till. Så lättlästa är de efterblivna retarderade inavlade ryssasen
Ukraina agerade medvetet för att få Ryssland att attackera, är ju vad han säger.

Det finns olika översättningar på det klippet ser jag nu. Här översätts det till att Oleksiy säger att krig med Ryssland skulle vara ”the coolest thing”. Skulle vara bra med någon som kan Ukrainska för att se vad som är rätt.

https://youtu.be/OHhUNx4yF98
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
UKR går full NAZI in och målar sina pansarfordon efter Nazisternas modell från WW2 för att konfrontera så mycket som möjligt.

https://twitter.com/200_zoka/status/1571213434250842112
För att "konfrontera så mycket som möjligt"?? Konfronterar de genom att de målar sina vagnar? Nu får du nog fixa till svenskan lite. Du menar nog provocera, men så kan det bli när man inte vet vad man själv skriver. Sedan sitter du helt öppet och menar på att hela bundeswehr skulle vara nazistiskt pågrund utav emblemet de har ?? Järnkorset är inte nazistiskt så du borde låta bli att kalla hela Tyskland för nazister pågrund utav att du är tappad bakom en vagn. Det är nog inte särskilt uppskattat. Du vinner dessutom inte ett skit på att sitta och posta dravel om nazizter som ryss-asen har gjort i sex månader nu. Det är liksom ingen i den riktiga världen som tar det på allvar, utan istället bara skakar på huvudet och tycker synd om er som de efterblivna asen ni är. Ukraina har dessutom all rätt i världen att provocera ryss-asen eftersom att ryss-asen just nu bombarderar sönder deras barn och kvinnor.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
gissar på "tictok brigaden filminspelning" eller fulla ryssar som härjar.

Mm, om det sista, någon form av överreaktion kanske. Om nerverna är på helspänn kanske de har råkat ut för något attentat och reagerar så här, trots att det är möjligt att det inte längre finns något att skjuta på.
Citera
2022-09-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det existerar inte och har aldrig existerat en Natoarme i Ukraina . Släpp det innan du gör bort dig ännu mer !

Du har redan med all önskvärd tydlighet visat att du fantiserar och uppfinner fritt vänligen sluta med det och håll dig till saker du vet eller förstår ( inte för att jag vet vad ? Snorkråkor kanske )

hade det existerat en nato arme i ukraina hade den varit i moskva nu, (nåja, den hade varit där i sen i mars), putin arkebuserad och nedgrävd i en omärkt grav och 100`000+ civlia ukrainare hade fortfarande varit vid liv.
Citera
2022-09-17, 22:16
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ja, men eftersom USA nu sagt att Ukraina aldrig någonsin skulle kunnat få gå med i Nato eller ens varit aktuellt och att det bara är ett konstigt missförstånd av dumma Ukrainare och Ryssland så skulle väl aldrig Ryssland och Ukraina behövt hamna i konflikt. Så hela kriget verkar bero på att USA varit dåliga på att kommunicera? "ojdå, vad knasigt det blev, sa vi fel?"

Sen tror jag mer på att USA ljuger nu. Varför skulle dom annars träna upp och beväpna en gigantisk natoarmé i Ukraina före kriget. Vad tror du? Ljög USA för Ukraina och Ryssland före kriget eller ljuger dom nu när dom säger att allt var ett missförstånd?
Jag personligen tror att det är du som ljuger.
Citera
2022-09-17, 22:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukrainarna krigar med små båtar också: https://twitter.com/antiputler_news/status/1571197386915037184
Citera
2022-09-17, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tyska armén har fortfarande den typen av kors så det är nutida. Men jag tror du menar provocera inte konfrontera.
Jag tror att Ukraina hade kunnat måla svastikor på sina stridsvagnar och vår media och dess tillbedjare hade ändå försvarat det.

”Men… men, det är en gammal solsymbol från hinduismen och det betyder att Ukraina är snälla nazister”
Citera
2022-09-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973

En armé tränad enligt natostandard kanske passar dig bättre då? med samma organisationsstruktur och sop som natoförband enligt natos instruktioner. För att passa in i Natos befälsstruktur.
Förstår du då bättre? Är detta konstigt eller nyheter för dig?

Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag personligen tror att det är du som ljuger.

Vad ljuger jag om? Ukraina sa att dom skulle gå med i Nato. Ryssland sa att Ukraina tänkte gå med i Nato. USA säger nu, på video, att dom ljög och att Ukraina aldrig skulle få gå med i Nato.

Detta är ju ingen hemlighet.
Senast redigerad av HappyUW 2022-09-17 kl. 22:25.
Citera
2022-09-17, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag tror att Ukraina hade kunnat måla svastikor på sina stridsvagnar och vår media och dess tillbedjare hade ändå försvarat det.

”Men… men, det är en gammal solsymbol från hinduismen och det betyder att Ukraina är snälla nazister”

Det här är inte problemet för ryssland, att Ukraina målar små kors på sina bilar.

Kom igen nu, se problemet som det är

Fakta är att Ryssland har världens bästa serie av stridsvagnar; T72, T80, T90. Varför misslyckas man då?

JAg tror det handlar om underhåll. Dessa vagnar behövewr regelbunden service, såsom all high tech. Robusta ja, men det finns känslig cutting edge technology i de också.

För lite fokus och pengar till underhåll alltså. Om det ordnar sig så kan Ryssland vinna.
Citera
2022-09-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ukraina agerade medvetet för att få Ryssland att attackera, är ju vad han säger.

Det finns olika översättningar på det klippet ser jag nu. Här översätts det till att Oleksiy säger att krig med Ryssland skulle vara ”the coolest thing”. Skulle vara bra med någon som kan Ukrainska för att se vad som är rätt.

https://youtu.be/OHhUNx4yF98
Psssst - jag har sett hela intervjun förr och dessutom utan översättning så..... Men tack ändå. Ta du och gör som UW och se om intervjun några gånger, så skall du se att Ukraina inte har förklarat något krig mot Ryssland, utan att det är ryss-aset som invaderat Ukraina. Att ryss-aset tycker sig ha rätt att invadera andra pågrund utav att deras ihopfantiserade stolthet gör att de inte förstår bättre gör inte att de attackerade har provocerat ryss-aset. Precis som de andra länderna som aset varit inne och förstört, så hade de inte gjort ett dugg de heller, förutom att försöka ta hand om SINA länder enligt vad de tyckte var bäst för dem. Vad ryss-aset har med det att göra är ju en fråga som ingen kan svara på eftersom att där inte finns nogon utvecklad logik hos detta söndriga neandertalsfolk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in