2022-09-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det viktiga är att dom 28 000 internerna litade på Wagners erbjudande och det är fullständigt irrelevant om dom åtnjuter ditt förtroende. Det blir märkligt om du efterfrågar källan och jag ger dig inte bara källan utan också dom som rektyterat internerna ändå fortsätter du tjata.

Har du rökt på?

F.ö. hänvisas till min signatur om tjafs och trams här inunder.

Hur vet vi att det är 28000 tusen?

Daily mail säger att Wagner har rektryterat 28000.

Den ryska organisationen genom Svt säger 3000 nu och att 50 000 kommer att rekryteras.

Jag tror inte på någon siffrorna inte ens 3000. Då den ryska fängelsepopulationen är cirka 500 000 0ch att cirka 5 procent (28 000) av den låter sig rekryteras tycker jag låter konstigt. Dessutom har ganska många TBC och många är missbrukare i dåligt skick.
Citera
2022-09-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det tror jag inte, de tillhör ju ett annat land (länder) som Ryssland erkänt som självständiga. De använder ju tvångsvärvade värnpliktiga vilket är olagligt i Ryssland. Men jag är inte säker. Så siffran från Ryssland om hur många de skall betala ut ersättning för inkluderar nog inte dessa. Men siffran i Tweeten är den Ukrainska siffran.

den ligger väll hyffsat nära ersättningsiffran?
Citera
2022-09-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Är inga hemligheter. Länkade intervjun med Ukrainas chefstrateg från 2019 som beskriver att dom laddar för kriget med Ryssland för att få gå med i Nato och att den kritiska punkten för när Ryssarna kommer upptäcka det/måste agera är 2020-2022, senast 2022 annars är det försent för ryssarna.

https://www.youtube.com/watch?v=DwcwGSFPqIo

Så allt handlar bara on att USA sagt till Ukraina att dom får gå med i Nato om dom skiter i fredsfördraget från 2014 och krigar med Ryssland. Som nån prospekt i en motorcykelklubb som måste utföra skitgöra.

Följande vapenpaket har USA skickat FÖRE kriget, plus mycket mer i hemlighet,

$560 million on 12 May 2017 via the 2017 Consolidated Appropriations Act.[482]
$350 million on 12 December 2017 via the 2018 National Defense Authorization Act.[483]
Light weapons export license approved on 13 December 2017.[484]
$47 million of lethal weapons, including 210 Javelin anti-tank missiles, on 1 March 2018.[485]
$250 million of security aid, including $50 million in lethal weapons,[486] on 12 September 2019.[487][488][489]
$250 million of lethal military equipment on 11 June 2020.[490][491]
$600 million of security aid, on 17 June 2020.[492][493]
President Joe Biden approved military aid for Ukraine:
90 tons[clarification needed] of lethal military equipment on 22 January 2021.[494][495]
$125 million of lethal military equipment on 1 March 2021.[496][497]
$150 million of lethal military equipment on 11 June 2021.[498][499]
$60 million of lethal military equipment on 1 September 2021.[500][501][502]

Antingen har du inte sett intervjun som du själv länkar till eller så är du helt enkelt så urbota korkad att du inte förstår vad som sägs i den. Inte någonstans är det på tal om att, som DU säger - "Ukraina laddar för kriget FÖR ATT FÅ GÅ MED I NATO". Din dumme stackars sate till att sitta på ett svenskt forum och sprida RENA LÖGNER. Vad han DÄREMOT säger är att Ukraina tyvärr måste rusta PÅGRUND utav att RYSS-ASET kommer till att anfalla inom kort, och vet du vad? Han hade HELT rätt och till och med i detalj om hur det skulle gå till. Så lättlästa är de efterblivna retarderade inavlade ryssasen
Citera
2022-09-17, 21:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
den ligger väll hyffsat nära ersättningsiffran?

Ja men jag minns inte den exakta ersättningssiffran, typ 49000? Jag har för mig att det var lite osäkert också om det var antal personer de budgeterade för eller om det faktiskt var de som redan dött.
Citera
2022-09-17, 21:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Verkar vara strider inne i Kherson nu.

https://twitter.com/FrancescComito/status/1571207341726470144

Trodde Ukraina skulle nöja sig med att inringa och svälta dem till kapitulation. Vad innebär detta? Ökar man takten för att hinna före lersäsongen? Är ryssarna så dåliga att man beslutat sig för att bara köra på?

Mera troligt att det rör sig om strider med deen ukrainska motståndsrörelsen. Liknande scener kunde säkert ha utspelat sig i t.ex Warszawa under den tyska ockupationen, och då menar jag inte det stora Warszawaupproret 1944.

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ja, men eftersom USA nu sagt att Ukraina aldrig någonsin skulle kunnat få gå med i Nato eller ens varit aktuellt och att det bara är ett konstigt missförstånd av dumma Ukrainare och Ryssland så skulle väl aldrig Ryssland och Ukraina behövt hamna i konflikt.

Så hela kriget verkar bero på att USA varit dåliga på att kommunicera?
"ojdå, vad knasigt det blev, sa vi fel?"

nja. inte riktigt,

2019 röstade duman igenom en konstitutionsändring (med rejäl marginal...)
https://www.rferl.org/a/ukraine-president-signs-constitutional-amendment-on-nato-eu-membership/29779430.html

i rysslands fall var det bara ett svepskäl (ett av flera för att genomföra sitt folkmord i ukraina),
för ukraina var det vad folket önskade (och önskat sedan de sparkade ut landsförädaren janukovytj 2014)
Citera
2022-09-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Antingen har du inte sett intervjun som du själv länkar till eller så är du helt enkelt så urbota korkad att du inte förstår vad som sägs i den. Inte någonstans är det på tal om att, som DU säger - "Ukraina laddar för kriget FÖR ATT FÅ GÅ MED I NATO". Din dumme stackars sate till att sitta på ett svenskt forum och sprida RENA LÖGNER. Vad han DÄREMOT säger är att Ukraina tyvärr måste rusta PÅGRUND utav att RYSS-ASET kommer till att anfalla inom kort, och vet du vad? Han hade HELT rätt och till och med i detalj om hur det skulle gå till. Så lättlästa är de efterblivna retarderade inavlade ryssasen

Det är du som verkar sakna läsförståelse. Han säger att Ryssland inte kommer tillåta dom att gå med i Nato utan krig.
Och att han bedömer att det kommer inträffa senast 2020-2022 när ryssarna kommer agera för att stoppa processen mot medlemskap. Efter det är det försent.

Enklaste för USA hade väl i så fall varit att säga: "jag tror ni missförstått lol, ni kommer aldrig få gå med i Nato. starta inget krig med Ryssland"

Istället för att säga det efter kriget har startat?
Citera
2022-09-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men jag minns inte den exakta ersättningssiffran, typ 49000? Jag har för mig att det var lite osäkert också om det var antal personer de budgeterade för eller om det faktiskt var de som redan dött.

utetalningar som gjorts (eller skulle göras) fram till typ augusti, anledningen var att det var "underbudgeterat" 2022 såväl som 2023.
Citera
2022-09-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ja, men eftersom USA nu sagt att Ukraina aldrig någonsin skulle kunnat få gå med i Nato eller ens varit aktuellt och att det bara är ett konstigt missförstånd av dumma Ukrainare och Ryssland så skulle väl aldrig Ryssland och Ukraina behövt hamna i konflikt.

Så hela kriget verkar bero på att USA varit dåliga på att kommunicera?
"ojdå, vad knasigt det blev, sa vi fel?"

Sen tror jag mer på att USA ljuger nu. Varför skulle dom annars träna upp och beväpna en gigantisk natoarmé i Ukraina före kriget.

Vad tror du? Ljög USA för Ukraina och Ryssland före kriget eller ljuger dom nu när dom säger att allt var ett missförstånd?
Eftersom att du verkar tycka det vara konstigt att Ryssland och Ukraina skulle hamna i krig och att det "skulle de väl aldrig göra", så får du tänka ett varv till ty där är en komponent i det uttalandet som gör det högst rimligt att de skulle hamna i krig, nämligen Ryssland. Det är efter allt det enda denna retarderade nation någonsin har lyckats med att göra - hamna i krig. Att du får lov att sitta och upprepa ditt jävla rapande om att det "självklart är USA" som startat det hela, oavsett på vilket vis, får du antingen backa upp snart eller så får du fan ta det i konspirationsdelen där du hör hemma. Här börjar det bli bra med detta fullständigt sinnessjuka dravlet.
Varför USA och andra parter har hjälpt Ukraina med träning och militärlogistisk organiserande är för att de som Ukraina VISSTE att RYSSASET skulle anfalla helt oprovocerat. Vilket de också gjorde! Dock har varken USA eller någon annan part överhuvudtaget "rustat Ukraina" med ett skit INNAN Ryssaset invaderade, så även där ljuger du igen. Lägg nu av med din jävla propaganda eller ta den bland dina sinnesslöa kamrater på telegram.
Citera
2022-09-17, 21:41
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Obegripligt med Putinanhängarna här. Det finns ju faktiskt svenskar bland dem som genom sin hållning uttryckligen ställer sig på fiendens sida.

Inget är i mina ögon lägre stående än en landsman som förråder vårt gemensamma fädernesland. En sådan person förtjänar ingenting annat än evig skam och vanära. Vid händelse av krig och i egenskap av var mans niding, borde dylika individer spärras in, eller, om detta skulle visa sig ogörligt, saklöst slås ihjäl på ort och ställe.

Tvi vale.
Ja, men en absolut majoritet av dem verkar vara "nationella/nazister" och andra radikala men marginaliserade individer i samhället. Lustigt nog samma individer som ger sitt helhjärtade stöd till Sveriges gamla arvsfiende när de försöker utplåna ett annat europeiskt land. Förmodligen skulle de
anmäla sig för tjänstgöring i en ockupationsmakt om dessa beslutade sig för att invadera Sverige.
Citera
2022-09-17, 21:42
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu är det riktig panik i rysk TV. Den välkända nazisten Zakhar Prilepin ångar på om hur mycket folk Röda Armén saknar i Ukraina haha. Inte så många frivilliga kvar nu kan man tänka som vill kriga i Ukraina.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1571183158791475203
Jag har tidigare skrivit om hur Rysslandskännaren Ander Åslund menar att Ryssland av idag högst troligt kommer att ses som ”proto-fascistiskt”, där ett utmärkande kännetecken är välkomnandet av konflikt och krig som en del av ”folkets öde”. Margarita Simonyan tar detta till nya nivåer med referenser till Hitlers teorier och bilder från Gullivers resor. Ja, ni läste rätt, se själva:
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1570968128963891201?s=21
Citera
2022-09-17, 21:45
Medlem
Nu påstås fronten ligga inom hörhåll

Citat:
Shots audible in several districts of Kherson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto