2020-02-07, 15:09
Medlem
bombaccis avatar
Är det pga allt internet tjafs som han blir kickad från sitt uppdrag? Kommer han få lämna riksdagen efter 2022 med?

Dags för nästa generation att ta över?
Citera
2020-02-08, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Är det pga allt internet tjafs som han blir kickad från sitt uppdrag? Kommer han få lämna riksdagen efter 2022 med?

Utan att veta så behöver det inte vara så att han blir kickad. Det kan helt enkelt vara så att han är less på att sitta kvar på just den posten.
Han är förmodligen sanningsenlig när han säger sig vilja arbeta med politik.

Att vara partisekreterare i ett stort parti består inte av att jobba med politik utan består till absolut största delen av administration och rotande i kväljande surdegar. Föga tacksamt jobb.
Citera
2020-02-08, 13:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Jag tror han liksom Mattias Karlsson är trötta på det administrativa så de har väl tjatat på Jimmie att få göra saker de är intresserade av inte bara internpolitiska saker de tvingats till för att försöka kontrollera sitt kaotiska parti. Kanske tycker Jimmie att det finns andra han litar på som kan ta över deras jobb nu. Bieler tröttnade ju också på att ha så många olika uppdrag.
Citera
2020-02-11, 10:53
Bannlyst
Jag observerade syntharen Jomshof med anhang, bland andra Martin Kinnunen (tror jag), några meter framför mig i publikhavet under OMD:s konsert på Berns i söndags. Jomshof fimade hela sista låten "Electricity" med sin mobil från en plats långt bak i lokalen (se filmen på hans Facebook).
Senast redigerad av Oilkink 2020-02-11 kl. 10:58.
Citera
2020-04-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densomvet2020
Vem är det som läcker till kvällstidningarna, som det står är det ju inte hon som blivit av med jobbet som talar med media utan "en uppgiftslämnare". Som verkar känna de som har hand om anställningar i partiet.

Vet att det finns meddelanden tidigare som visar hur ungsvensken Felix Byström varit delaktigt i att trycka på att negativa uppgifter om SD ska lämnas till media. Vad som hände med detta vet jag inte, man hör inte något om dessa meddelanden.

Byström har ju haft hämndbegär på partiet sen han ansåg att han tillsammans med Tobias Andersson byggt upp ungsvenskarna och därför var given en plats i riksdagen. Tobias kom in i riksdagen Felix fick inget.

Sen vet jag inte om han har något speciellt emot Jomshof. Men han har uttryckt sig till ungsvenskar att han är väldigt bitter på partiet.

Hörde från en i gruppen av uteslutna att Felix var pådrivande i att de skulle smutskastas till tidningarna, han ville ju själv bli gruppledare och det var enda sättet för han. Alla blev uteslutna ur partier utom Felix fast det var två i gruppen som bara ville sluta. Så någon har ju raderat bevis för att Felix Byström inte skulle uteslutas ur partiet.
Man borde kunna fiska fram vem det är, lär ju vara någon som är vän med Felix B.
Citera
2020-04-10, 20:24
Medlem
RangRovers avatar
En teori. Kan det vara så att det är svårt att kamma över "tunnhårigheten" inte längre är möjlig? Som talesperson för oss Socialdemokrater här ser vi fram emot att han lämnar. En av de få svåra retorikerna SD har, kanske den bästa.
Citera
2022-08-12, 14:08
Medlem
321js avatar
Jimmie borde köpa en tandställning till Richard i julklapp. Förpackningen är viktig i dessa tider.

Det slarvas mycket med detaljerna. Sossarna är tacksamma över det.

Richard borde ge Jimmie ett evigt medlemskap på ett gym och ett medlemskap i Viktväktarna, ett solariekort skulle också passa bra.

Det är mycket som tyder på en väldigt bristande kommunikation inom partiet. Kritiken går bara åt ett håll.

Det är en strategi för förlorare.
Senast redigerad av 321j 2022-08-12 kl. 14:41.
Citera
2022-09-17, 19:56
Medlem
SwizzerNöts avatar
Stämmer det att han egentligen heter "Jorma Lohikoski" och är finsk invandrare?
Citera
2022-09-18, 05:26
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Stämmer det att han egentligen heter "Jorma Lohikoski" och är finsk invandrare?
Har inte hört något om att han skulle hetat Jorma, men det är kanske möjligt. Men jo han har finska rötter och efternamnet stämmer.
Citera
2022-09-18, 20:02
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Har inte hört något om att han skulle hetat Jorma, men det är kanske möjligt. Men jo han har finska rötter och efternamnet stämmer.

Så han är andra generationens invandrare. Här är länken med information https://www.discogs.com/artist/612572-Richard-Johansson-2

Kan ju tyckas konstigt att han är så invandrarfientlig med den bakgrunden, men jag antar att han sorterar invandrare i olika lådor och anser sig själv vara "svensk". Dags att vakna upp och inse att det finns svenskar som anser honom vara invandrare.
Citera
2022-09-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Så han är andra generationens invandrare. Här är länken med information https://www.discogs.com/artist/612572-Richard-Johansson-2

Kan ju tyckas konstigt att han är så invandrarfientlig med den bakgrunden, men jag antar att han sorterar invandrare i olika lådor och anser sig själv vara "svensk". Dags att vakna upp och inse att det finns svenskar som anser honom vara invandrare.

Nej, finnar har frikort till Sverige. Vi är brödrafolk och var samma land i 700 år.
Citera
2022-09-18, 20:27
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej, finnar har frikort till Sverige. Vi är brödrafolk och var samma land i 700 år.

Finnarna har alltid varit andra klassens medborgare. De har fått ta skitjobb eller gå arbetslösa med flaskan i handen. Mobbade i skolan. Allt annat är skitsnack. Det är bara för att det kommit somalier nu som vi helt plötsligt är "brödrafolk". Vi tillhör inte ens samma språkgrupp.
Hade du skrivit norrmän hade jag nog hållit med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in