2022-09-17, 16:16
Medlem
HelloWorld123s avatar
Ts, jag tror att du har det i fel ordning. Du måste registerera dig på verksamt och bolagsverket först, sen kan du gå till vilken svensk bank som helst och öppna ett bankkonto. Alltså du måste regga först, öppna konto sen.

Sista kompletterar man med bankintyg.
Citera
2022-09-17, 16:32
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Precise
TS bör köpa ett lagerbolag av en serös aktör som har ett bankkonto uppsatt i lagerbolagets namn där aktiekapitalet är förvarat.

Helt korrekt.

Efter att ha sett TS samtliga inlägg i tråden och som ett result av det ha gjort en samlad bedömning, precis som bankerna har gjort, TS orkar inte göra en affärsplan, han orkar inte göra en likviditetsbudget ( vet han ens vad det är?) så kommer han inte heller att orka genomföra ett sådant köp.
Senast redigerad av trottwell 2022-09-17 kl. 16:35.
Citera
2022-09-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloWorld123
Ts, jag tror att du har det i fel ordning. Du måste registerera dig på verksamt och bolagsverket först, sen kan du gå till vilken svensk bank som helst och öppna ett bankkonto. Alltså du måste regga först, öppna konto sen.

Sista kompletterar man med bankintyg.
Nej. duktigt gissat, men fel. Tycker det är frustrerande att behöva skriva ut varje möjlig förklaring, har du startad AB själv genom bankerna så vet du att man gör det på enligt en steg för steg guide som man följer.
Citera
2022-09-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Helt korrekt.

Efter att ha sett TS samtliga inlägg i tråden och som ett result av det ha gjort en samlad bedömning, precis som bankerna har gjort, TS orkar inte göra en affärsplan, han orkar inte göra en likviditetsbudget ( vet han ens vad det är?) så kommer han inte att orka genomföra ett sådant köp.
Nej jag orkar inte fjäska för bankerna. Det är lag på att dom ska öppna konto när jag vill det punkt slut. Du verkar inte ha fattat nånting. Har skrivit flera länkar. Det får bli utlandsbolag helt enkelt.
Citera
2022-09-17, 16:50
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywood1
Nej jag orkar inte fjäska för bankerna. Det är lag på att dom ska öppna konto när jag vill det punkt slut. Du verkar inte ha fattat nånting. Har skrivit flera länkar. Det får bli utlandsbolag helt enkelt.

Det kommer du aldrig att orka.

Sätt dig in i hur du skall göra om du vill bilda eller köpa ett bolag utomlands.
Om du inte "orkar" svara på frågorna från de svenska bankerna, så kommer du absolut inte att orka svara på frågorna från Wise, Revolut, Paysera med flera när du vill öppna ett företagskonto.

Som blivande företagare måste du ORKA!

Om din egen bank, din "husbank", inte vill öppna ett företagskonto åt dig/bolaget, så beror det på något, den banken känner dig som kund, men de vill inte ha dig/bolaget som företagskund, redan där har det gjorts en samlad bedömning och du borde börja tänka efter.
Senast redigerad av trottwell 2022-09-17 kl. 17:43.
Citera
2022-09-17, 17:05
Medlem
olasvenssons avatar
Banken har väl inte med att göra om du startar ett bolag eller inte?
Citera
2022-09-17, 17:21
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

TS vill öppna ett konto för bolaget, han behöver ett bankintyg.
Senast redigerad av trottwell 2022-09-17 kl. 17:38.
Citera
2022-09-17, 17:57
Medlem
Citat:
Det kommer du aldrig att orka.

Sätt dig in i hur du skall göra om du vill bilda eller köpa ett bolag utomlands.
Om du inte "orkar" svara på frågorna från de svenska bankerna, så kommer du absolut inte att orka svara på frågorna från Wise, Revolut, Paysera med flera när du vill öppna ett företagskonto.

Som blivande företagare måste du ORKA!

Om din egen bank, din "husbank", inte vill öppna ett företagskonto åt dig/bolaget, så beror det på något, den banken känner dig som kund, men de vill inte ha dig/bolaget som företagskund, redan där har det gjorts en samlad bedömning och du borde börja tänka efter.
Men fan va du babblar en massa jävla strunt hela tiden. Jag har svarat på deras från SEB och SVEA, orkade inte göra det på min egen bank som krävde långa utförliga svar såsom jag förklarade. Du måste ju vara förståndshandikappad. Nu besvarar jag inte dig mer, denna gång menar jag det
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Tydligen får man inte org. Nr om man inte har bankintyg. Trots att det inte finns någon sådan lag
Citera
2022-09-17, 18:07
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywood1
Men fan va du babblar en massa jävla strunt hela tiden. Jag har svarat på deras från SEB och SVEA, orkade inte göra det på min egen bank som krävde långa utförliga svar såsom jag förklarade. Du måste ju vara förståndshandikappad. Nu besvarar jag inte dig mer, denna gång menar jag det

Tydligen får man inte org. Nr om man inte har bankintyg. Trots att det inte finns någon sådan lag

Det börjar dofta rättshaverist utan kunskap.

"Trots att det inte finns någon sådan lag"

Vad menar du med det?
Senast redigerad av trottwell 2022-09-17 kl. 18:20.
Citera
2022-09-17, 19:53
Medlem
Citat:
Det börjar dofta rättshaverist utan kunskap.

"Trots att det inte finns någon sådan lag"

Vad menar du med det?
Det finns ytterst lite som talar för att ts klarar av att starta ett bolag i ett annat land, sedan kanske en svensk filial för att kunna verka i Sverige.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in