2022-09-17, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Angående livsmedel på Costco så verkar det som att dom riktar in sig på restauranger och storkök.
https://www.costco.se/discover-sweden

Inget för privatpersoner mao, såvida du inte är en psykopatisk styckmördare med en jävla massa frysboxar i källaren förstås.
Det är uppenbart när man läser på deras hemsida att det är ett Lidl i storformat, och bör därmed undvikas. Undrar om dom har Kalle Anka-chefer där oxå?

Ingen som har åkt förbi skiten och sett om skiten öppnat?

Öppnar nog i okt, står att medlemskapet gäller tom okt 2023.
Citera
2022-09-17, 16:01
Medlem
GoranPongs avatar
Costco har tydligen redan 2000 medlemmar
https://www.dagenshandel.se/article/...tals_medlemmar
Citera
2022-09-19, 15:13
Medlem
swebarbs avatar
Har kollat lite deras krav på medlemskap, punkt 10 var ju lite intressant. Sen ska man tydligen bli fotad för medlemskortet, vafan alltså amerikaner.....

3) Medlemmens foto krävs för kortets giltighet, fotografering sker i varuhuset.

]4) Costco förbehåller sig rätten att vägra medlemskap oavsett sökande. Medlemskap kan återkallas av Costco utan anledning.

10) I varuhuset gäller vårdad klädsel.

vad är vårdad klädsel då ? om man kommer med slitna jeans och skor, nekas man inträde då ?
Citera
2022-09-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Har kollat lite deras krav på medlemskap, punkt 10 var ju lite intressant. Sen ska man tydligen bli fotad för medlemskortet, vafan alltså amerikaner.....

]4) Costco förbehåller sig rätten att vägra medlemskap oavsett sökande. Medlemskap kan återkallas av Costco utan anledning.

vad är vårdad klädsel då ? om man kommer med slitna jeans och skor, nekas man inträde då ?

Är du orolig för att inte bli insläppt eller bli utslängd? Se rekorderlig ut bara, så svårt är det inte.
Citera
2022-09-19, 16:10
Medlem
Randelins avatar
Citat:

Smoking.

Skämt å sido. Se inte ut som en tattare i klädstil så kommer det gå bra.
Citera
2022-09-19, 16:15
Medlem
Peppermills avatar
Citat:

Om de där punkterna är direktöversatta ifrån deras amerikanska stadgar så behöver du nog knappast vara orolig för att det skulle vara slipstvång eller att du skulle nekas handla för att du har designer-slitna jeans etc.

På sina håll i staterna ser man klibbor på besinmacks-/butiksdörrar med orden:
"No shirt, No shoes, No Service!"

Är du mer välklädd än det så behöver du inte bekymmra dig.
Senast redigerad av Peppermill 2022-09-19 kl. 16:23.
Citera
2022-09-21, 19:42
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Öppnar nog i okt, står att medlemskapet gäller tom okt 2023.
Enligt artikeln som länkas i inlägget under ditt, #86 , kommer Costco att öppna under sista veckan i oktober.

Nedanstående artikel från SvD den 16:e sept, nämner "troligtvis bli sista veckan i oktober"

Men varuhuset kommer att sakna något typisk. Nämligen en bensinstation.

Citat:
Varuhusjätten slog upp portarna i ett handelsområde utanför Reykjavik i maj 2017 och knappt ett år senare var 71 procent av islänningarna medlemmar, enligt en undersökning från isländska Market and Media.
Men lanseringen i Sverige saknar en viktig komponent som bidrog till populariteten på Island: billig bensin.
Många Costco-varuhus har nämligen även en bensinmack. Någon sådan kommer det inte att finnas på Costco i Arninge, även om Brett*Vigelskas inte utesluter det i framtiden.
– För tillfället finns det inga sådana planer, jag är inte helt säker på den exakta anledning till det, men jag tror att det är så enkelt att det inte finns plantillstånd att öppna en bensinstation på platsen, säger han

https://www.svd.se/a/JQJp4J/snart-op...-bensinstation
Senast redigerad av Lumbago 2022-09-21 kl. 19:55.
Citera
2022-10-05, 09:30
Medlem
Öppnar i Malmö på Bernstorp 2024.
Gissar deras viktigaste kunder är pizza och restaurangägare, sen om privatpersoner med handlar där är ren bonus.
Kommer säkert sälja alkohol till dom som har tillstånd för det, precis som XXL säljer vapen till dom med licens.
Bara hoppas det blir mycket utländska varor där så det inte bara blir svenska varor i storpack.
Citera
2022-10-05, 14:23
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
I och runt Arninge finns det ju å ena sidan MASSOR av hushåll i feta villor och 2-3 bilar som det inte skulle röra i ryggen att pynta 500 spänn i medlemsavgift...å andra sidan tror jag att det svenska sinnet kommer ha en STARK motvilja mot att betala för att få lov att handla.

Jag som bor i Stockholm men kanske 20 minuters bilfärd från Arninge skulle aldrig i livet bli medlem bara av ren princip.
Skulle någon visa mig hur jag sparar in mångdubbelt medlemsavgiften för saker som jag normalt köper ändå så skulle jag däremot absolut kunna tänka om.

Tänker ungefär likadant. Lär dyka upp en massa Youtubevideos ganska snart efter att det öppnat där man iaf kan bilda sig en uppfattning.
Är det riktigt bra kan jag tänka mig att betala medlemsavgiften. Men vill absolut inte betala innan jag ens vet hur det är.
Citera
2022-10-05, 20:16
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Tänker ungefär likadant. Lär dyka upp en massa Youtubevideos ganska snart efter att det öppnat där man iaf kan bilda sig en uppfattning.
Är det riktigt bra kan jag tänka mig att betala medlemsavgiften. Men vill absolut inte betala innan jag ens vet hur det är.
Det är nog ganska riskfritt att lösa ett medlemskap. Om du läser i medlemsvillkoren, så står där följande:
"Om du inte är helt nöjd så återbetalar vi din årliga medlemsavgift."

https://www.costco.se/terms
Citera
2022-10-08, 10:00
Medlem
Ska ju bli vansinnigt kul att se hur dom ska hantera hjordarna av inavlade analfabeter vi har här i Sverige som kommer kaosa när dom inte får gå in 30 personer åt gången och handla utan att först betala 500kr för ett medlemskap. Det kommer bli kaos. 100% säker.
Citera
2022-10-08, 11:38
Medlem
Randelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Ska ju bli vansinnigt kul att se hur dom ska hantera hjordarna av inavlade analfabeter vi har här i Sverige som kommer kaosa när dom inte får gå in 30 personer åt gången och handla utan att först betala 500kr för ett medlemskap. Det kommer bli kaos. 100% säker.
Du tror att blattar alltså kommer vallfärda till Arninge? Säljer ens Costco negermat? Jag menar, det måste finnas någonting som dessa är ute efter och inte enkom för att man kan köpa stora förpackningar "billigt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in