2022-09-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Hej alla skogstroll!

Tror nu att jag lyckats knäcka den eviga frågan, om man kan torka ute.

Var inne på ett annat engelskt forum och bara läste runt lite. Läste om någon som tar sin frus strumpbyxor, klipper ner budsen i dom och hänger i ett träd. Jag testade nu i dagarna o göra så och det blev fan skiiiit bra. Hade dom hängandes i runt 10 dagar och dom blev perfekt. Klippte ner alla buds i tumstorlek och använde mig av två strumpbyxor som jag klippte ner runt 150-200g. Är lite osäker på vikten men det var lätt över 100g. Knöt strumpbyxorna i små segment, typ så som man gör när man gör korv med tarmar. Hängde upp dom i ett stort träd som hade en massa träd runt omkring sig så inte det kunde regna uppifrån eller från sidorna på strumpbyxorna. Hängde upp dom typ 2-3 meter upp och var och plockade ner dom idag. Blev fan överraskad när jag såg dom efter. Lukten var intakt och dom hade torkat perfekt. Inte för mycket och inte för lite. Perfekt för kurering.

Nästa år ska jag bara göra så där. Är så jävla nojigt o springa runt med en massa stinkandes buds och hålla på och hitta någonstans att torka och sen ge bort en massa röka till någon som fixar ett hus för torkningen. Är sååååå jävla nojig under torkningen. Nu kan man odla på plats, torka på plats och sen packa ner allting i små portioner och gräva ner allt på plats. Packa ner allt i runt 30g och så hämtar man bara lite i taget och slipper riskera seriösa straff.

Du börjar få legendstatus här nu Perlite!
Tack för tipset 💪
Citera
2022-09-12, 17:26
Medlem
Fan va roligt Perlite!

Ja , den hade jag aldrig fantiserat ihop själv.
Kul att du själv har provat med gott resultat.

Måste bara kolla , var det nylonstrumpor du menade?
Mvh GoGumman
Citera
2022-09-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Go-gumman
Fan va roligt Perlite!

Ja , den hade jag aldrig fantiserat ihop själv.
Kul att du själv har provat med gott resultat.

Måste bara kolla , var det nylonstrumpor du menade?
Mvh GoGumman

Vet inte exakt vad det var för material men sånna där tunna strumpbyxor som kvinnor/tjejer har. Köpte dom på dollarstore. Det var fett skämmigt när jag frågade efter dom eftersom jag först inte hittade dom i butiken. Jag kände mig som en hobby transa 😂
Hur som helst så var det 2pack för 50kr. Tror inte exakt material har så stor betydelse. Bara dom är tunna och långa så man kan knyta dom i olika segment. Det var sånna där som är som byxor inte sånna där med spännen som man ser på vuxenfilmer(ursäkta min lite konstiga förklaring men tror du fattar). Tänkte att dom som är som byxor är lättare att hänga upp i. Köpte svarta dessutom för tänkte att dom drar till sig värme bättre nu när det var lite kallare. Valde den största storleken också så man kunde få plats med mer. Hängde varje ben på byxan, på varsin sida om kvisten så dom fick hålla upp och balansera varandra.

Hängde som sagt upp dom högt och där var dom i typ 10 dagar. Dom liksom dinglade där högt upp i trädet med olika segment som jag hade knutit.

Hade en stor jävla bud som jag prövade att inte klippa ner så mycket och den var den enda som inte hade torkat tillräckligt. Det var ingen mögel på den eller så och om den fått 4-5 dagar till på sig så hade den också torkat. Märkte att ju mindre jag klippte ner budsen ju snabbare och bättre torkade dom.

Hoppas min förklaring var tydlig annars får du säga till.
Senast redigerad av Perlite 2022-09-12 kl. 18:39.
Citera
2022-09-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Useridentity
Tack för tipset 💪

Vsg! Det är otaligt mycket gräs som jag förlorat i olika setups ute och det blir bara skit. Antingen möglar det eller så blir smaken skit. Så blev fan överlycklig när det här funkade. Kommer hädanefter bara torka så där.
Citera
2022-09-12, 19:00
Medlem
Citat:
Vsg! Det är otaligt mycket gräs som jag förlorat i olika setups ute och det blir bara skit. Antingen möglar det eller så blir smaken skit. Så blev fan överlycklig när det här funkade. Kommer hädanefter bara torka så där.

Jag förstår dig, det är aldrig kul att bli av med gräs oavsett orsak..
Nu har jag inte så mkt kvar att torka i år, men ska helt klart testa det 2023!
Toaletten funkar finfint till mina små mängder, luktar typ ingenting i hallen när jag kommer hem.
Citera
2022-09-12, 19:51
Medlem
Citat:
Jag förstår dig, det är aldrig kul att bli av med gräs oavsett orsak..
Nu har jag inte så mkt kvar att torka i år, men ska helt klart testa det 2023!
Toaletten funkar finfint till mina små mängder, luktar typ ingenting i hallen när jag kommer hem.

Toa är också bra. Jag har tyvärr inte den möjligheten och det är inte pga lukten för det är som du säger. Det luktar inte super mycket om det är ett par hundra gram och man har en massa dörrar imellan. Det är min familjesituation som inte tillåter.
Citera
2022-09-17, 11:48
Medlem
Citat:
Toa är också bra. Jag har tyvärr inte den möjligheten och det är inte pga lukten för det är som du säger. Det luktar inte super mycket om det är ett par hundra gram och man har en massa dörrar imellan. Det är min familjesituation som inte tillåter.

Att kurera i nylonstrumpor borde då fungera i mitt förråd på landet även om det regnar och är fuktigt i luften då? Eller måste det till blåst?
Citera
2022-09-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Att kurera i nylonstrumpor borde då fungera i mitt förråd på landet även om det regnar och är fuktigt i luften då? Eller måste det till blåst?

Kurera gör du i ett slutet system som en glasburk tex med boveda. Det som jag syftade på med strumpbyxa metoden är torkning i en ute miljö. Kurering är inte svårt att få till. Det är torkningen som är nästintill omöjlig att få till i en utemiljö eftersom budsen blir fuktiga och smakar hö eller så möglar allting. Det är bara i år med strumpbyxa metoden som jag lyckades få ett grymt resultat. Kommer hädanefter bara torka i strumpbyxor i en djup skog. Så jävla nojigt o hålla på och transportera en massa gräs i bebyggelse. Det är som att gå runt och bära på ett potentiellt fängelsestraff.
Citera
2022-09-17, 13:00
Medlem
Citat:
Kurera gör du i ett slutet system som en glasburk tex med boveda. Det som jag syftade på med strumpbyxa metoden är torkning i en ute miljö. Kurering är inte svårt att få till. Det är torkningen som är nästintill omöjlig att få till i en utemiljö eftersom budsen blir fuktiga och smakar hö eller så möglar allting. Det är bara i år med strumpbyxa metoden som jag lyckades få ett grymt resultat. Kommer hädanefter bara torka i strumpbyxor i en djup skog. Så jävla nojigt o hålla på och transportera en massa gräs i bebyggelse. Det är som att gå runt och bära på ett potentiellt fängelsestraff.
Jag uttryckte mig felaktigt, menade såklart torka. Fungerar metoden i ett förråd eller bör man isf komplettera med en fläkt för luftcirkulation tror du?
Citera
2022-09-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Jag uttryckte mig felaktigt, menade såklart torka. Fungerar metoden i ett förråd eller bör man isf komplettera med en fläkt för luftcirkulation tror du?

Jag har ju uppenbarligen inte provat i ett förråd utan i ett träd men är ganska säker på att det funkar i ett förråd med buds i strumpbyxor med fläkt. Så länge du inte packar dom jätte hårt i strumpbyxorna så det blir bra luftcirkulationen.
Citera
2022-09-18, 02:25
Medlem
Lystring Soldater Skogsmullar och Stoners

Härmed förklarar jag säsongen avslutad om vi inte har någon stackare kvar ute i buskaget?

Nu tycker jag att alla lägger upp lite bilder/info om hur säsongen gick!

Jag körde sådd 8 maj
11 olika strains
Vegg inne 2 veckor
Planterade ut 22maj
Pollinerade 18 juli botten på plantorna
Skördade topparna 22 augusti ”första gången jag provar” funkade bra!
Skördade lite frön 2 sept
Resterande frön 16 sept

Fick ut ca 3000 feminiserade frön totalt och 15-30 gram blomma per plant!
Det märks att dom tagit genetik från stickyfingers med sina grå lila bruna löv och extrema potens!
Stickyfingers /afghan korsningen är något av det godaste jag rökt! Smakar som ett riktigt bra hasch!

odlingssäsongen va sådär och perfekt på andra vis men överlag ger jag den en svag 7a!

Förra årets buds va mycket mer kompakt och mindre mögel!

Vi hade varmt och extremt kvavt väder i 6 dygn vilket fick vissa plantor att börja mögla

Bilder kommer inom kort

Ha det bäst boys and girls

Mvh bean
Citera
2022-09-18, 02:28
Medlem
Citat:
Tack för tipset 💪

Instämmer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in