2022-09-17, 09:30
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Att du inte tar en dag ur ditt liv och faktiskt testar att ifrågasätta Svensk MSM. Låtsas att du misstror allt och istället vill bilda dig en egen uppfattning.

Fundera också på vem det är som bestämmer vad som är fake news och vad som är sant. TNI.

Jämfört med Rysk stats-TV där man grafisk målar upp hur Storbritanien översköljs av en gigantisk tsunami är SVT något mer trovärdig...

Att sedan ingen funderat på att alla andra länder i norra Europa med kust till Nordsjön blir lika drabbade är förvånande.
Kan Du nämna något som i MSM ens är i närheten av detta, sen ska det heller inte förglömmas att detta bara är ett av många exempel. Lycka till...
Citera
2022-09-17, 09:30
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att ryssmedia skulle stå för sanningen utan att sanningshalten är lika liten som här.

Vad gäller sanningen så behöver man själv avgöra den. Det är det närmaste man kan komma.

Att blint tro på vår eller Rysslands propaganda är ett säkert recept för missinformation.

Jo, jag förstår din ståndpunkt som verkar vara vanlig i Ryssland: Alla ljuger.

I den världen härskar lögnen, despoten får fritt spelrum.

Hur hittar du då rätt information? Låt mig gissa: du har en förutfattad mening om tingens ordning och cherry-pickar på nätet?

Varför skulle alla journalister ljuga? De är vanliga nissar och nissor som du och jag.

Jag antar du har en teori om judarna och hemliga möten i kusliga slott?
Citera
2022-09-17, 09:32
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Om du skulle kika på alternativa källor både vad gäller nuläge och historia så kanske du skulle börja ifrågasätta skola, MSM mm och själv börja avgöra vad som är sant och inte.

Kan det vara så att vår MSM är lika mycket propaganda som Rysslands?
Dessa ”alternativa källor” är då rysk propaganda och desinformation. Ryssarna har i åratal spridit infantila lögner och konspirationsteorier för att skapa motsättningar. Nu vill du att vi ska sätta oss in i rysk propaganda som om den vore sann? Och dessutom påstår du att våra oberoende medier sprider propaganda. Du som är Kremls megafon kanske kan få någon prominent roll i den ryska diktaturens ledning? Har du varit i kontakt med dem?
Citera
2022-09-17, 09:44
Medlem
Citat:
Att du inte tar en dag ur ditt liv och faktiskt testar att ifrågasätta Svensk MSM. Låtsas att du misstror allt och istället vill bilda dig en egen uppfattning.

Fundera också på vem det är som bestämmer vad som är fake news och vad som är sant. TNI.

Folk som dig, sådana som identifierar sig som ”fria tänkare”, är så roliga. Du avfärdar allt som kommer ut från mediehus i väst som lögn, samtidigt köper du allt som kommer ut från ryska medier med hull och hår utan att ifrågasätta ett skvatt. ”Fri tänkare”, my ass.

Alla som har någon som helst koll vet att Ryssland/Sovjet har sysslat med en statsfinansierad propaganda sedan 20-talet. I Ukraina har vi sett åtskilliga rena lögner, som har motbevisats med visuella bevis inom 24 timmar. Hur som helst, du har gått på deras propaganda; du är lurad. Men det värsta av allt är att du är dum nog att inte förstå det själv.

När det kommer till kriget i Ukraina går det att dra slutsatsen från dina tidigare inlägg att du inte vet någonting alls. Hoppas att du tänker till och ”vaknar upp” någon dag och förstår hur bortfintad du har blivit.
Citera
2022-09-17, 09:47
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:

Intressant. Vad är det egentligen som är så problematiskt med MSM? Är det bara för att den går emot det ryska narrativet?

Det var precis som under pandemin. Det fanns två alternativa läger, som jag ser det. Ett som bara var allmänt skeptiskt till vaccin och nedstängningar.
Ett annat som basunerade ut allt nonsens om Ukrainas labb, USA:s inblandning, globalisering, the great reset m.m. Som älskade att sprida hur MSM spred fake news, utan att ha en tanke på att det de själva spred från början var fabricerade fake news historier.. rent påhitt.. nonsens.
Det tror jag att de ryska trollfabrikerna låg bakom till viss del. Nu ser man precis samma tongångar i och med detta.
Citera
2022-09-17, 09:50
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo, jag förstår din ståndpunkt som verkar vara vanlig i Ryssland: Alla ljuger.

I den världen härskar lögnen, despoten får fritt spelrum.

Hur hittar du då rätt information? Låt mig gissa: du har en förutfattad mening om tingens ordning och cherry-pickar på nätet?

Varför skulle alla journalister ljuga? De är vanliga nissar och nissor som du och jag.

Jag antar du har en teori om judarna och hemliga möten i kusliga slott?

Alla har någon form av förutfattad mening, det vore naivt att tro annat.

Varför ifrågasätts inte narrativet i MSM? Varför behöver man gå till tex swebbtv.se etc för att höra ifrågasättande, det som förr var tredje statsmakten.

Vem är det som bestämmer vad som är fake news och vad som är sant. Det som är din sanning idag, vad grundar du den på? Har du sökt oberoende källor och bildat dig en egen uppfattning eller litar du på att MSM står för sanningen?
Citera
2022-09-17, 09:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
RySSar i Maskeeee utalar som om den lyckade ukrainska offensiven i Khakivs oblast:

https://youtu.be/XpTWE8ysNn0

Medan de ryska TV propagandisterna blir allt mer hysteriska. I vanlig ordning så sysslar de med det som psykologer kallar "överföring", vilket är en psykologisk försvarsmekanism där man försöker överföra sina tillkortakommanden på motparten:

https://youtu.be/qLGlFLTaQoI

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-17, 10:09
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Med tanke på hur många "konspirationsteorier" som visat sig stämma de två senaste åren så är "konspirationsteroretiker" och "foliehatt" inget man skäms för direkt även om ni naiva tror det.

Om man inte är kapabel att ifrågasätta MSM och tänka själv så förstår man inte och kommer att ha en tuff lektion framför sig innan man förstår.
Ja, kanske har någon konspirationsteori bäring eller en uns sanning men det du påstår är mer absurt än så.

Du menar alltså att Ukraina är offer men inte för Rysslands terror och förstörelse av landet utan för USAs "maktsfär". Att USA levererar vapen till dem att bekämpa sina "befriare" är av ondo då ukrainarna inte vet om sitt bästa, att de egentligen är ryssar som saknar en egen nationell identitet och egentligen mår bäst under Putins brutala stövel.

Nä om du på allvar propagerar för detta upp- och nedvända scenario förstår jag att du inte heller har vett att skämmas. Du får väl fungerar som en komikventil för den normala världen istället.
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-09-17 kl. 10:17.
Citera
2022-09-17, 10:10
Medlem
Hor-Ullas avatar
Putin är som en nervös skolpojke när han pratar med Indiens premiärminister om att han vill avsluta kriget:

https://youtu.be/giK4WuODbyc
Citera
2022-09-17, 10:29
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Fri media?? Jösses vilken naivitet!

"Naivitet" är för mig att göra sig till nyttig idiot för lögnarregimen i Moskva. Eller är det kanske ondska?
För som Lars Wilderäng skriver (igår):

"Kriget i Ukraina är enkelt att förstå. Det finns en god sida som slåss för sin frihet, sin trygghet, sina nära och kära och för sin demokrati. Och så finns det Ryssland."

Ja, vi har fri media i väst och det är därför Swebbtv kan sända men du är naiv eller bara väldigt dum i huvudet om du tror att västs media kommer att följa Moskvas narrativ om USAs maktsfär (dvs stöd till Ukraina), globohomo och judesammansvärjningar när sanningen inte är mer komplicerad än vad Lars beskrev i citatet ovanför.
Citera
2022-09-17, 10:32
Medlem
Tvonds avatar
Mord, våldtäkter, kidnappningar, terror och även djurplågeri är allt Bögryssen kan erbjuda i Ukraina.

https://mobile.twitter.com/Gerashchenko_en/status/1571044777445175297

Citat:
Our Warriors met a dog in a recently liberated Tsupovka village in Kharkiv region.

Russians scratched the letter Z on its nose.

I keep remembering the beat up mined dog that they left to die in a pit (🇺🇦 soldiers rescued it).
Citera
2022-09-17, 10:38
Medlem
Thelonegunmans avatar
Om ryska stollar undrar varför Ryssland är hatade är det väl bara att plocka ett krigsbrott ur högen från där ryssarna dragit sig tillbaka?

- 25 ukrainska soldater kastrerade:
https://twitter.com/alexplitsas/status/1570650282836791296?s=20&t=csL3G_7lVgxqEfaCatK_Nw

- Kroppar grävs upp från massgravar i Izium. Ryska nationalister svarar saker som "De förtjänade det", "fuck them" osv.
https://twitter.com/irgarner/status/1570782327047094279?s=20&t=csL3G_7lVgxqEfaCatK_Nw

- 10 tortyrkammare funna i Kharkivregionen.
https://twitter.com/irgarner/status/1570782327047094279?s=20&t=csL3G_7lVgxqEfaCatK_Nw

Hoppas USA skickar mer och fetare grejer så de kan skydda sig mot den sadistiska orcharmén.
USA växer mycket i mina ögon under denna konflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in