Citat:
Det är ju så att Helena med då kanske "pilotmannen inifrån Stadt" -KM, går ut i från Stadt med en av de sista, så hon bör vara ute ungefär kanske 2.05-2.10, pratar sen lite med BW och sen lämnar torget vid c.:a 2:15-2:20. Om hon går hem kanske hon är vid stigen och lekplatsen vid 2:30-2:35.
Vad som ändå blir svårt med att få ihop KM som eventuell GM/ MGM är att han ändå ses i de centrala delarna av Mariestad vid 3:30, han kan då aldrig kunnat vara med när GM dumpade kroppen. Detta blir oerhört tajt, omöjligt. I så fall har de väntat med att dumpa kroppen och den har fått ligga i någon bagagelucka eller något. Nej, inte troligt, med all uppståndelse efter. Kroppen dumpades direkt på natten, till sjös. det är min bestämda uppfattning.
Det här att han syns vid 3:30 i staden kan nästan ses som någon form utav alibi mot denna bakgrund. Om han har varit intresserad av Helena under kvällen och "jobbat stenhårt" med detta, undrar jag ändå vad han håller på med( han som brukar bli för full) under tiden Helena dansar med RE och som vill ha REs uppmärksamhet under kvällen. DRICKER, skulle jag tro. Helena dansar ändå sista dansen med RE enligt tråden, så KMs berusning efter stängning kan ha ökat och hans minne blivit mycket sämre kring denna tid. En tanke.
Sen om hans skall efter Stadt stå prata på torget en stund till c.a 2:20, sen ska han ringa sin flickvän som han gör från telefonkiosken på torget när han är klar. Här kan hon vara 2:30 ,och då kanske han går och äter. Detta kan ju också ta en del tid med allt folk som är ute denna festnatt. PW70 säger att han alltid brukade gå att äta vid Bantorpsgrillen, Bantorget som ligger längs hans väg hem som finns på Ladukärrsvägen, cirka 2km i rakt östlig riktning ungefär från Stadt.
Vad som ändå blir svårt med att få ihop KM som eventuell GM/ MGM är att han ändå ses i de centrala delarna av Mariestad vid 3:30, han kan då aldrig kunnat vara med när GM dumpade kroppen. Detta blir oerhört tajt, omöjligt. I så fall har de väntat med att dumpa kroppen och den har fått ligga i någon bagagelucka eller något. Nej, inte troligt, med all uppståndelse efter. Kroppen dumpades direkt på natten, till sjös. det är min bestämda uppfattning.
Det här att han syns vid 3:30 i staden kan nästan ses som någon form utav alibi mot denna bakgrund. Om han har varit intresserad av Helena under kvällen och "jobbat stenhårt" med detta, undrar jag ändå vad han håller på med( han som brukar bli för full) under tiden Helena dansar med RE och som vill ha REs uppmärksamhet under kvällen. DRICKER, skulle jag tro. Helena dansar ändå sista dansen med RE enligt tråden, så KMs berusning efter stängning kan ha ökat och hans minne blivit mycket sämre kring denna tid. En tanke.
Sen om hans skall efter Stadt stå prata på torget en stund till c.a 2:20, sen ska han ringa sin flickvän som han gör från telefonkiosken på torget när han är klar. Här kan hon vara 2:30 ,och då kanske han går och äter. Detta kan ju också ta en del tid med allt folk som är ute denna festnatt. PW70 säger att han alltid brukade gå att äta vid Bantorpsgrillen, Bantorget som ligger längs hans väg hem som finns på Ladukärrsvägen, cirka 2km i rakt östlig riktning ungefär från Stadt.
Jag vill tillägga detta kring KM också. Enligt det telefonsamtal Helena hade med Ulrika c.a en halvtimme innan Stadts stängning, så sa Ulrika att Helena hade haft en bra kväll och den hon var intresserad av var intresserad av henne. Hon kan ju ha varit lite glad och uppspelt att hon ändå hade kanske hade fått REs uppmärksamhet under kvällen och därför även ville berätta detta.
Helena var nog en snäll och vänlig tjej, men absolut inte mesig på något sätt, en markant skillnad. Den uppfattningen har jag fått, för hon verkade veta vad hon ville och blev nog ganska missnöjd om det inte blev som hon hade tänkt sig. Hon visste nog vad hon ville, för i P4-dok, så säger ju Gabriella att Helena ville så mycket så hon visste inte hur hon skulle hinna med allt.
Om KM limmade på Helena från förfesten i Töreboda ända in på Stadt, så bör denna glöd från KM sida sakta falnat av efterhand som festkvällen fortskrider. Om Helena berättar detta för Ulrika, och att hon dessutom dansat sista dansen med RE, så efter detta ger ju KM definitivt upp om han inte gjort det tidigare. Det känns ju som Helena har varit i REs närhet under större delen av kvällen och om KM ska klänga och limma på Helena under denna tid, borde det blivit ett tumult av något slag alltså.
Möjligt att han passat på när hon inte varit med RE och han hjälper henne att ringa så visst finns han nära till hands, men jag tror han inser att det inte går att ändra på Helena.
Att KM skulle få nya krafter och återigen börja limma på Helena nu efter stängning, nej det tror jag inte på. Han hade nog då blivit bestämt avvisad.
Tänk också på detta, KM ringer ju sin sambo under natten också. När exakt detta ägde rum vet jag ej men, alltså han skulle också vara med att ta livet av sin fru/sambos bästa vän som hon red ihop med ? Helena hade tidigare denna dag passat upp denna häst (Jenven i "Veckans brott).
Att han då också skulle leva ihop med sin sambo i ytterligare 9 år och kunna dölja detta för henne... Han sjukskriver sig dessutom på måndagen, hon som jobbar inom vården på KSS borde ju undrat och frågat ut honom om han mådde dåligt eller över något. Jag ser inte hur han skulle kunna klara sig undan detta och överlista sin kvinna med det här.
Att han dessutom ringde henne på natten känns som det skulle varit lite överenskommet att hon kanske krävde/ville det för att ha lite koll på honom. Om han så ihärdigt limma på Helena borde ju detta kommit fram till henne när hon då också stod Helena så nära. Hon måste ju dessutom frågat KM hur hans festkväll hade varit o s v även dagen efter och hur och när han kommit hem.
Särskilt när något sådant här händer. Nej, jag får mycket svårt att se att han skulle vara inblandad.