2022-08-22, 11:30
Medlem
Metaverses avatar
Nu har McDonalds höjt priset på deras dubbelcheese ännu en gång sedan kriget startade.

Skärmdump från deras reklam:
https://anonfiles.com/D3JdOd4ey4/Scr...d.chrome_2_jpg
Citera
2022-08-23, 11:22
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaverse
Nu har McDonalds höjt priset på deras dubbelcheese ännu en gång sedan kriget startade.

Skärmdump från deras reklam:
https://anonfiles.com/D3JdOd4ey4/Scr...d.chrome_2_jpg

25kr är väl ändå rätt så billigt ?
Citera
2022-08-23, 11:23
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
25kr är väl ändå rätt så billigt ?
Ja, det måste man ändå säga.
Citera
2022-08-24, 20:49
Medlem
PingPongZongs avatar
Mc Donalds är så jävla mycket sämre än förr. Som med allt annat. Var man arg förr på Mc Donalds så fick man maten före andra. Och man fick det ofta gratis. Och dom kunde säga att nästa gång så hade man en meny gratis. Samma när man var på pizzerior. Kanske inte riktigt gratis. Men rejält billigare fick man det där som någon beställt via telefonen. Ofta var det en själv eller kompisar som beställt pizzor hela dagen och kvällen. Beställde och hade ingen lust ta sig dit.
Citera
2022-08-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Mc Donalds är så jävla mycket sämre än förr. Som med allt annat. Var man arg förr på Mc Donalds så fick man maten före andra. Och man fick det ofta gratis. Och dom kunde säga att nästa gång så hade man en meny gratis. Samma när man var på pizzerior. Kanske inte riktigt gratis. Men rejält billigare fick man det där som någon beställt via telefonen. Ofta var det en själv eller kompisar som beställt pizzor hela dagen och kvällen. Beställde och hade ingen lust ta sig dit.

Blev du arg endast för att få maten gratis, eller åtminstone billigare? Eller få maten snabbare? Det var ett knep jag inte ens kände till att folk sysslade med. Men det är dumt att beställa mat i onödan om man inte orkar hämta den.

McDonalds har åtminstone erbjudanden i appen, som ändras regelbundet. Så det går att beställa saker lite billigare den vägen åtminstone. Men det kanske inte är ett tillräckligt lågt pris för dig.
Citera
2022-08-26, 13:08
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Blev du arg endast för att få maten gratis, eller åtminstone billigare? Eller få maten snabbare? Det var ett knep jag inte ens kände till att folk sysslade med. Men det är dumt att beställa mat i onödan om man inte orkar hämta den.

McDonalds har åtminstone erbjudanden i appen, som ändras regelbundet. Så det går att beställa saker lite billigare den vägen åtminstone. Men det kanske inte är ett tillräckligt lågt pris för dig.

Jag skriver om hur det var för 25-30år sedan på McDonalds. Då var det inte att man fick det billigare. Det var gratis. Maten på den tiden tillagades ju inte maten efter beställning som idag. Dom fick både kasta och ge bort mat. Det får dom inte idag. Tog det för lång tid. För det gick snabbare förr. Skulle göra. Fanns regler för hur lång tid det fick ta innan man fick maten. Så blev det gratis.

Beställa från pizzerior, eller pizzerian för vi beställde alltid från "Turken". Fanns ju knappt någon annan pizzeria. Och när han skulle stänga så blev stället alltid fullt så han kunde inte stänga. Han hade ju egentligen ingen bestämd tid då han öppnade och stängde.

Idag gör jag ju inte så här. Är en helt annan människa idag. Lagar enormt mycket mat hemma.
Citera
2022-09-13, 03:23
Medlem
Bertil85s avatar
När kommer den dubbla premium beef hamburgaren så den blir stadigare ?
Citera
2022-09-13, 03:45
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag minns när McDonalds gav ut riktiga leksaker som handhållna minispel och Musse pigg samlarobjekt. 2022 minioner pappersfigur

https://www.tradera.com/item/290701/...1999-mcdonalds
Citera
2022-09-13, 03:55
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag minns när McDonalds gav ut riktiga leksaker som handhållna minispel och Musse pigg samlarobjekt. 2022 minioner pappersfigur

Vem kommer ihåg leksakerna ?
Citera
2022-09-13, 11:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar

Den där är från ett McD som ligger i Disney Land. Man fick rätt trista saker på 90-talet också. En del saker var så klart coola. Men det är dom fortfarande. För att vara Happy Meal-grejer då.
Citera
2022-09-13, 12:46
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Den där är från ett McD som ligger i Disney Land. Man fick rätt trista saker på 90-talet också. En del saker var så klart coola. Men det är dom fortfarande. För att vara Happy Meal-grejer då.

Den fanns även här i Sverige. Den kom i fem olika delar. En kusin jobbade på McDonalds någonstans i Norrland. Hon såg till att jag fick rätt delar, inga dubbletter.

Du har säkert rätt. Lätt att enbart minnas det positiva.

Till Bertil.

Citat:
Ursprungligen postat av Cafe
Varken barn eller vuxna tänker att de inplastade leksakerna du finner bland de svettiga pommes fritsen i Happy Meal-påsen någon gång kommer vara värda pengar. Men det har visat sig att vissa varianter faktiskt kan ge dig en del stålar i fickan. Den mest värdefulla leksaken från 90-talet är en Inspector Gadget-variant och säljs för runt 3 100 kronor.

https://www.cafe.se/8-prylar-fran-90...mogenhet-idag/

Nu när jag har syskonbarn i happy meal åldern Vad från happy meal kan vara attraktivt på marknaden om 20 år.

För oss som gillar färdigrätter. Det känns värt att köpa 3 hamburgare för 25kr st istället för en wrap i affären som går på mellan 49kr-55kr. En enkel färdigmacka i förbutiken 28kr.
Senast redigerad av CyberIngmar 2022-09-13 kl. 13:00.
Citera
2022-09-17, 08:04
Medlem
SnabbNattUgglas avatar
Papperssugrör på mcdonalds

Någon som märkt att dom säljer Papperssugrör på mcdonalds istället för vanliga Plastsugrör, dom har gjort det några år nu den senaste tiden efter plastskatten.

Sugrören smakar som lim när man dricker, någon annan som bryr sig om denna snålhet att man inte kan satsa lite pengar på plasten, istället låter man kunderna suga lim?

Frågeställning:

Har ni märkt att dom har nya papperssugrör på mcdonalds, och hur kändes det för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in