Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du menar om oförstånd från början... Här nedan följer min allra första postning i denna tråd, den är från den 2:a Mars- det är ett svar till medskribenten Flaskpost2... undrar vart han tog vägen? Ändå- jag har hållt min linje hela vägen varför jag inte begriper det där med orealism från början som du skriver om.
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Bara en nyttig idiot kan inbilla sig att Ukrainas NATO-medlemskap är irrelevant i denna konflikt. Finns gott om nyttiga idioter och det vet USA som utnyttjar det faktum maximalt.
Ändå är det så att de länder som anfallits av Ryssland, är de som inte varit medlemmar i NATO, Ryssland är ett ständigt hot mot sina grannländer varför Ukraina inget annat önskar än att gå med i denna försvarsallians. Ryssland vågar sig endast på stater som inte är medlemmar i NATO och nu försöker Putin hindra Ukraina söka medlemskap genom att bruka militärt våld som inkluderar en sällan skådad volym av folkrättsbrott, brott mot freden, brott mot internationell rätt, brott mot krigets lagar. Jag hoppas innerligt på stora ryska förluster. Ukraina vinner genom att bara finnas som suverän stat med egen författning och möjlighet till att välja sin egen väg- jag önskar dessutom att detta krig får Ryssland att förblöda.
Det är Putin som bombar städer med vapen som har dålig precision och anledningen till att han gör det är bara för att han inte tål att Ukraina vill gå sin egen väg och bli en anständig stat som vill lämna diktatur och förtryck bakom sig. Putin är inget annat än ett odjur och detta är vad vi får när vi är flata mot diktatorer och låter dem hållas.