2022-09-16, 19:06
Medlem
Matri-Arkens avatar
Fast hon bräker på skånska, full som djävulen och rättar sin grammatiska felsägning direkt.
Jag menar att hon skulle säga ”segerhelg” och inget annat.

Förstår verkligen inte hur man kan få detta till ngt annat?

Skåningar är dessutom sämre än genomsnittet på svensk grammatik, så att det blir fel ibland är vanligt förekommande.
Citera
2022-09-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja jag vet att jag tycker hon verkar blåst.
då är vår diskussion över du är en röding som yttrar åsikter om en person du inte känner. Standard röding response
Citera
2022-09-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matri-Arken
Fast hon bräker på skånska, full som djävulen och rättar sin grammatiska felsägning direkt.

Skåningar är dessutom sämre än genomsnittet på svensk grammatik, så att det blir fel ibland är vanligt förekommande.

Segerhelg är det nått ord som använts dagligen i Skåne? Aldrig hört folk använda det ordet eller uttryck förr, är det påhittat ord? Hittar inte i nån ordlista.
Senast redigerad av Karl.andersson85 2022-09-16 kl. 19:20. Anledning: stavfel
Citera
2022-09-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Då får du lycka till med att omvända svenskarna, tills en majoritet tycker som du.

Det är ju trots allt svenskar som har röstat fram de regler och volymer som har ansätts rimliga
jag kan inte förneka detta du har absolut rätt, min teori att så länge folk i gemen har elektroniska leksaker, fulla magar samt idiotprogram på statstelevisionen bryr de sig inte
Citera
2022-09-16, 19:21
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Ironi på fyllan och media gapar och sväljer.
Citera
2022-09-16, 19:22
Medlem
Trollens avatar
Äcklig nazist kvinna... kommer att rösta på partiet Nyans 2026 på grund av det.

#Nyans 2026
Citera
2022-09-16, 19:36
Medlem
develis avatar
Citat:

Du menar förstås att de är dåligt integrerade och behöver göra språktest redan som barn?

Vad du et al inte begriper är att Rebecka erkänt att hon använt helg (mellanrum) seger med flit.

Att det skulle störa media. Vilket givetvis är en anspelning på hell seger.

Hon är dock inkonsekvent för i nästa andetag påstår hon att media minsann övertolkar.

Hon var klappkanon och gjorde bort sig i etern på sämsta tid.
Sen gjorde hon bort sig dagen efter med sina bortförklaringar där hon pratar mot sig själv.

Så kontentan är att hon även är korkad som nykter.
Senast redigerad av develi 2022-09-16 kl. 19:40.
Citera
2022-09-16, 19:38
Medlem
Citat:

Hur man kan få det till något annat är för att hon själv gått ut och sagt att det var med flit, kan du inte läsa?

"Rebecka Fallenkvist skriver i en kommentar till Expressen att hon sa ”helg seger” i ett försök att spela på ”medias sedvanliga övertolkningar”.

”Så här i efterhand inser jag att det var onödigt”, skriver hon."

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/riks-profilen-utropar--helg-seger-ovardigt-/
Citera
2022-09-16, 19:46
Medlem
MaggansHinkFittas avatar
När ens vidriga små 35-åriga kvinnliga NPC-kollegor säger trevlig helg med barnröst som om man vore en mongoloid hottentott så borde man kanske börja svara med ett simpelt och glatt Helg Seger!

Värt att testa kanske?
Citera
2022-09-16, 19:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaggansHinkFitta
När ens vidriga små 35-åriga kvinnliga NPC-kollegor säger trevlig helg med barnröst som om man vore en mongoloid hottentott så borde man kanske börja svara med ett simpelt och glatt Helg Seger! Värt att testa kanske?

De vill nog bara vara trevliga även om de låter barnsliga för sin ålder. Säg "trevlig helg Sverigevänner!" istället.
Citera
2022-09-16, 19:58
Medlem
MaggansHinkFittas avatar
,

Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Djurgården spelar på söndag mot Göteborg! Det blir verkligen en helg seger (med mellanrum)

Jag hoppas Bajen vinner en Helg Seger imorgon mot Häcken!

50 shades of Helg seger!
Senast redigerad av MaggansHinkFitta 2022-09-16 kl. 20:48. Anledning: ,
Citera
2022-09-16, 20:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diminutive
Hur man kan få det till något annat är för att hon själv gått ut och sagt att det var med flit, kan du inte läsa?

"Rebecka Fallenkvist skriver i en kommentar till Expressen att hon sa ”helg seger” i ett försök att spela på ”medias sedvanliga övertolkningar”.

”Så här i efterhand inser jag att det var onödigt”, skriver hon."

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/riks-profilen-utropar--helg-seger-ovardigt-/
Rebecka har hetsat friskt i Riks, ett välorganiserat drev. Vad ville hon nu uppnå med sina insinuationer på hell seger?

”Ni hittar alla dessa legendariska klipp på Youtube”, basunerade Rebecka Fallenkvist, frontfigur för SD:s mediesatsning Riks, ut när hon konfronterades med ett axplock av den groteska smutskastning av Lööf som Riks ägnat sig åt de senaste månaderna.
Och följde sedan upp sin tweet med tillkännagivandet att ”Annie Lööf är en fara för vårt land och jag gör mer än gärna 120 videos till!!!!”.
https://www.dn.se/kultur/johan-hilton-jag-onskar-att-jag-var-forvanad-over-att-annie-loof-var-maltavla/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in