2022-09-16, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är inte de ungas fel att det finns sexköpare och Gäddor.
Sexköp och sexuellt utnyttjande av barn och unga är förbjudet.
Ja absolut är det så! Och? Barn skjuter ihjäl folk i dagens samhälle men det är ju inte så noga för Dumpen tydligen? Det är värre att chatta på nätet vad det verkar.
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du förenklar grovt. Frågan är varför, är du okunnig, extremt ung, försöker bagatellisera, rättfärdiga?
Nej jag tror snarare att jag är för kunnig och inser att det finns offer på båda sidor. Jag vill inte vara med i pöbeln och skrika "Barnvåldtääääkt" när det inte stämmer i Dumpens fall. Och att "alla pedofiler ska dööö". Det är extremt okunnigt och uppviglar till våld och att släkt och vänner och arbetskamrater blir utmålade som svin när dessa är helt oskyldiga.

Det finns professionella som ska hjälpa förövarna så att de slutar med sexuell aktivitet (grooming) mot minderåriga, och det finns professionella som kan hantera barn och ungdomar som blir utsatta eller själva prostituerar sig, vilket är ett samhällsproblem.

Patrik och Sara är helt olämpliga att driva detta som någon slags personlig vendetta och tjäna pengar på det. Samtidigt som människor får sina liv förstörda, vilket de de tar noll ansvar för. De vill bara hata och få ryggdunk och leka poliser.
Citera
2022-09-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Ja absolut är det så! Och? Barn skjuter ihjäl folk i dagens samhälle men det är ju inte så noga för Dumpen tydligen? Det är värre att chatta på nätet vad det verkar.
Nej jag tror snarare att jag är för kunnig och inser att det finns offer på båda sidor. Jag vill inte vara med i pöbeln och skrika "Barnvåldtääääkt" när det inte stämmer i Dumpens fall. Och att "alla pedofiler ska dööö". Det är extremt okunnigt och uppviglar till våld och att släkt och vänner och arbetskamrater blir utmålade som svin när dessa är helt oskyldiga.

Det finns professionella som ska hjälpa förövarna så att de slutar med sexuell aktivitet (grooming) mot minderåriga, och det finns professionella som kan hantera barn och ungdomar som blir utsatta eller själva prostituerar sig, vilket är ett samhällsproblem.

Patrik och Sara är helt olämpliga att driva detta som någon slags personlig vendetta och tjäna pengar på det. Samtidigt som människor får sina liv förstörda, vilket de de tar noll ansvar för. De vill bara hata och få ryggdunk och leka poliser.
Jag tycker inte de verkar vara några personer jag skulle vilja hänga med men applåderar deras insats, vilken är en droppe i havet av vad som behövs. Dina invändningar osar förövarmentalitet lång väg.
Citera
2022-09-16, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag tycker inte de verkar vara några personer jag skulle vilja hänga med men applåderar deras insats, vilken är en droppe i havet av vad som behövs. Dina invändningar osar förövarmentalitet lång väg.
Jag är humanist och har flera gånger i tråden tagit avstånd från "gäddorna".

Det är en röd tråd i sammanhanget att alla som inte tycker exakt som Dumpen ska svartmålas. Förövare hade jag aldrig kunnat vara med mitt yrke och kall. Jag har själv barn i tonåren och hatar peddos lika mycket som alla andra här.

Men jag tycker att tillvägagångssättet är fel och jag är väldigt mycket emot uthängning och pöbelrättvissa oavsett anledning.
Citera
2022-09-16, 18:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Att barn skjuter ihjäl folk kan väl någon annan ta hand om. Dumpen kan inte göra allt.
Dumpen gör en del och varför måste det stoppas till varje pris?
Om man anser sej vara kunnigare än andra så är det dags att komma ner på jorden och höra vad andra har att säja.
Dumpen gör vad dom kan men mycket mer skulle behöva göras.
Hur ska man få Gäddorna/pedofilerna att ta emot hjälp då kemisk kastrering är det enda som har en någorlunda effekt?
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-09-16 kl. 18:59.
Citera
2022-09-16, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att barn skjuter ihjäl folk kan väl någon annan ta hand om. Dumpen kan inte göra allt.
Dumpen gör en del och varför måste det stoppas till varje pris?
Om man anser sej vara kunnigare än andra så är det dags att komma ner på jorden och höra vad andra har att säja.
Dumpen gör vad dom kan men mycket mer skulle behöva göras.
Absolut! Väldigt mycket mer borde göras från samhällets sida. Men det legitimerar inte Dumpens arbetsmetoder över huvud taget.

Uthängning och hat/våld kan inte rättfärdigas oavsett hur gott syftet än må vara. Privata aktörer som agerar i hämndsyfte och med noll sakkunskap ska inte finnas i samhället. Vi har socialtjänst och rättsvårdande myndigheter som ska ta hand om dessa problem. Om de inte sköter sitt jobb så ska det uppdagas och hanteras politiskt imo.

Inte genom okunniga privatpersoner med missbruksproblem med egna brott i bagaget.
Citera
2022-09-16, 19:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Absolut! Väldigt mycket mer borde göras från samhällets sida. Men det legitimerar inte Dumpens arbetsmetoder över huvud taget.

Uthängning och hat/våld kan inte rättfärdigas oavsett hur gott syftet än må vara. Privata aktörer som agerar i hämndsyfte och med noll sakkunskap ska inte finnas i samhället. Vi har socialtjänst och rättsvårdande myndigheter som ska ta hand om dessa problem. Om de inte sköter sitt jobb så ska det uppdagas och hanteras politiskt imo.

Inte genom okunniga privatpersoner med missbruksproblem med egna brott i bagaget.

I väntan på att mer kommer att göras så har vi Dumpen. Tills vidare.
Citera
2022-09-16, 20:08
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag kanske kan hjälpa till.
Volvos VD mellan 92-97 ger förnamnet
Första ledet i efternamnet är det geografiska begrepp som benämner det som finns mittemellan Norge och Sverige och där gränsen går mellan länderna. Norge består nästan helt av detta. Gäddan har detta utanpå skinnet.

Andra ledet är det vad södra Sverige tycker är för dyrt just nu -el.

Hade fan problem med denna, men räckte med att komma på förnamnet med tanke på att det namnet var väldigt sökt på Google så det kom upp som förslag med både efternamn och ort🙂

Så tack för denna.
Citera
2022-09-16, 21:42
Medlem
Lysturkens avatar
Skelleftegäddan fick mig att tänka på den tidigare dömda våldtäktsmannen som förhördes i filmen "Beck: Annonsmannen". Det var det förhöret när Gunvald sa följande: "Du är både ful och jävligt dum. Jag förstår att du måste våldta för att få knulla."

Hans efternamn i filmen har nämligen samma förled som Skelleftegäddans efternamn.
Citera
2022-09-16, 22:13
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Skelleftegäddan fick mig att tänka på den tidigare dömda våldtäktsmannen som förhördes i filmen "Beck: Annonsmannen". Det var det förhöret när Gunvald sa följande: "Du är både ful och jävligt dum. Jag förstår att du måste våldta för att få knulla."

Hans efternamn i filmen har nämligen samma förled som Skelleftegäddans efternamn.
Skål turken tack för påminnelsen om ett av Gunvalds bästa förhör

Här är det: https://youtu.be/OPZ9FfcQh-A
Citera
2022-09-16, 22:26
Medlem
Matri-Arkens avatar
Tycker man att pedofilerna som filmas av dumpen.se inte förtjänar att hängas ut.
Då har man inte läst chattloggarna.

Det spelar ingen roll om en ”13-åring” initierar kontakt och för ett samtal med dig.
Som vuxen människa avslutar man konversationen. Punkt slut.
Det är barn vi pratar om! Tror man att denna 13-åring blir kåt av kukbilder och snuskiga meddelanden? Dessutom skickade av en gubbjävel som skulle kunna vara deras pappa.
Nej fy helvete, de som filmas och hänga ut har fått så många chanser att avbryta det som de håller på med. Det är liksom inte ett meddelande vi pratar om här, det är långa konversationer.
Citera
2022-09-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Ingen Thea än!

Ja helt värdelöst för väldigt många vill se denna krutgumma igen. Jag gör jobbet, kysser Theas hand om det är vad som krävs. Tänk att ha tungviktaren Thea standby som kan rycka in omedelbart. Det är i alla fall vad som står i ingressen på Dumpen i Carlos-videon.

Snygg-Sara är nr 1 så klart och hon har varit väldigt stöttande och proffsig i pm men något mer lär det inte bli. Typ 15 % chans. Hon skrev att jag gärna får ringa och diskutera. INFOLINA kan intyga att det är sant.
Citera
2022-09-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matri-Arken
Tycker man att pedofilerna som filmas av dumpen.se inte förtjänar att hängas ut.
Då har man inte läst chattloggarna.

Det spelar ingen roll om en ”13-åring” initierar kontakt och för ett samtal med dig.
Som vuxen människa avslutar man konversationen. Punkt slut.
Det är barn vi pratar om! Tror man att denna 13-åring blir kåt av kukbilder och snuskiga meddelanden? Dessutom skickade av en gubbjävel som skulle kunna vara deras pappa.
Nej fy helvete, de som filmas och hänga ut har fått så många chanser att avbryta det som de håller på med. Det är liksom inte ett meddelande vi pratar om här, det är långa konversationer.
Mycket reflektion i ditt inlägg. Heja dumpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in