2022-09-16, 17:37
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Indiens statsminister till Putin idag:

Eksellense, jeg vet at nå er ikke tiden for krig, sa Modi til Putin under et TV-sendt møte mellom de to statslederne i Samarkand i Usbekistan.

Varvid Putin svarar:

Jeg kjenner til ditt ståsted i konflikten i Ukraina, og dine bekymringer. Vi gjør det vi kan for å avslutte dette så snart som mulig, sa Putin/

India har avstått fra å fordømme Russlands handlinger i Ukraina.
Fredag understreker Modi imidlertid viktigheten av demokrati, diplomati og dialog. Han sa at de to statslederne skal diskutere hvordan man kan gå videre på fredens vei.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/indias-statsminister-modi-til-putin-ikke-tiden-for-krig.Wy8F-rU2P?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget& utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet

Detta visades alltså på tv!

Putin slickar röv och ljuger och sliskar in sig som vanligt. Vilken patetiska figur.
Citera
2022-09-16, 17:37
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Om nu Ukraina kallar det för ett inbördeskrig så har de ju helt rätt, eftersom att det uppstod en klick inavlade neandertalsryssar i öst som helt plötsligt tog till vapen för att skapa egna små republiker. Det där kallas inte bara inbördeskrig per automatik utan dessutom uppvigling, väpnat motstånd, landsföräderi osv osv osv. Helt rätt utav Ukraina med andra ord. Däremot skall DU fråga DIG SJÄLV vad i helvete rysshelvetene gör där i Ukrainas "inbördeskrig"! Eller vänta - det var RYSSLAND som startade det via proxykrig!!! Detta inbördeskrig skall sluta med att varenda jävel i både Ukraina och Europa som sympatiserar med det efterblivna Ryssland skall skickas tillbaks till sitt stenåldersland - oavsett om det är i en kista eller med en tejpad plastpåse över huvudet och apostlahästarna som färdmedel
Roligt att du kom på proxykrig-vinkeln när du skrivit halva ditt inlägg
Det är ju helt rätt. Om det är ett inbördeskrig där Ryssland sitter och drar i marionett-trådarna så är det ett proxykrig som Ryssland startat mot Ukraina. Eftersom de startat det här proxykriget så borde de också kunna avsluta det – som Indiens premiärminister önskade.
Citera
2022-09-16, 17:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Detta är en utveckling som man följer med total vakenhet och spänning.
Putin har inte så många val kvar än att dra sig ur Ukraina och erkänna sitt totala misslyckande.
Självmord är jag osäker till om han skulle begå, men man vet aldrig.
Han verkar inte typen som ser självmord som en utväg. (är mina tankar om honom)

Han kan också på nått jädra snedvridet sätt komma ur detta totalfiasko segrandes. Man ska aldrig underskatta Putin( han är en livsfarlig tyrann )
Han kan kanske trolla sig ur det här. Anledningen jag tror på självmord, är att jag kan inte se hur han ska kunna rädda upp det, med ansiktet i behåll, oavsett vad han väljer. Men vi får se.
Senast redigerad av EnCarte 2022-09-16 kl. 17:41.
Citera
2022-09-16, 17:41
Medlem
Inga ukrainska siffror från gårdagen? Scrollat igenom tråden men inte sett några sedan igår, kan ha missat kanske..
Citera
2022-09-16, 17:41
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Apropå sjukt, det är sjukt att inte respektera andras åsikter skulle jag säga. Man kan argumentra emot, men man behöver inte gå till personangrepp eller hur? Hur många off-topic posts ska du göra egentligen? Har inget mer att säga till dig
Jag skulle kunna använda din argumentation kring det här med eventuell nazism- men först vill jag skriva att jag tycker det är okey att tycka olika vilket för mig åter till det här med 'nazism'.

Jag har läst att den ryska ledningen (president Putin) anförde som orsak till den ryska invasionen att Ukraina skulle 'avnazifieras' vilket då- enligt dig, skulle peka mot drag av sjukdom hos den gode herr Putin. Du måste väl rimligtvis anse det vara orimligt att inte respektera andras åsikter och tankegods vilket då gör just den orsaken till angrepp- med följande ockupation, illegitim.

Jag vill inte på något sätt försvara nazistiskt tänkande- jag ville bara förlänga din tanke med att peka mot de falska premisser Ryssland gav för att attackera sin granne. Ryssland har inget där att göra, eventuell separatism är något för Ukraina själva att hantera- om Ryssland går in med statskontrollerad trupp är det inte frågan om inbördeskrig- det blir då helt enkelt ett vanligt krig. Ett krig som Ryssland för mot Ukraina och ett krig i vilket Ukraina försvarar sig mot främmande makt.
Citera
2022-09-16, 17:45
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag reagerade på det här.
"I know that today's era is not an era of war, and I have spoken to you on the phone about this," Mr Modi told the Russian leader, adding that now was not the time for conflict with concerns around food, fertiliser and fuel security.

Nu är det de stora pojkarna som säger öppet vad de anser.
Frågan är vad Putin ska göra. Snart har han inget stöd alls. Dra tillbaka styrkorna och förlora ansiktet. Fortsätta kriget som han inte kan vinna, mot sina "allierades" vilja, eller ta livet av sig själv. Jag gissar på det sista.
För han har inte mycket stöd i Ryssland heller och riskerar en statskupp. Oavsett vad han gör, närmar sig hans tid som president slutet.

Putin verkar inte ha haft något bilateralt möte med Xi. Xi verkade under mötet mån om att inte hamna på samma bild som Putin. Och Xi var inte med på den stora slutbilden från mötet. Putin hade också blivit utsatt för härskartekniker och fått vänta på sin samtalspartner ett par gånger. Ja Putin verkar inte särskilt poppis. Man får inga vänner genom vapenskrammel men det tror kanske Putin.
Citera
2022-09-16, 17:48
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Vi tar det på engelska också, eftersom Indiens premiärminister i praktiken tar Putin i örat framför tv-kamerorna och får svaret att Putin vill få slut på kriget så fort som möjligt.

Har han till slut fattat att kriget håller på att förloras?

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-updates-putin-rejected-deal-that-met-his-demands-on-ukraine-before-war-12541713
Indierna måste ju tycka att Putin är en jubelidiot med det svaret?

Han har ju möjlighet att avsluta sin invasion direkt!

Inget han behöver önska att det ska ske. Men han vill kanske vänta tills Ryssland är helt avväpnat?

Att de ska vinna snart finns ju inte på kartan, det begriper även Putin....
Citera
2022-09-16, 17:49
Medlem
raskenss avatar
En Wagner legosoldat åkte på stryk av reguljära soldater. bråk om nån stulen tvättmaskin kanske?

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1570782101078953985?s=20&t=Kf1xWla9msu-KOLDtVAVgw
Citera
2022-09-16, 17:49
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Putin slickar röv och ljuger och sliskar in sig som vanligt. Vilken patetiska figur.
Ingen vettig person med fungerande hjärna går ju på hans lögner!
Citera
2022-09-16, 17:50
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vad hoppas du på att man skulle komma fram till, om nu utredningarna var objektiva? Ärligt svar nu.
Om- när utredningar är klara och presenterade inför internationell tribunal- och det visar sig vara krigsbrott- och brott mot mänskligheten det är frågan om... då är det just den internationella domstolen i Haag som håller i eventuellt rättsskipande. En dom mot rysk ledning om stämplande till sådana brott innebär att president Putin och dennes medlöpare skall gripas varhelst i världen så kan ske. Han kommer gripas så¨snart han befinner sig utanför ryskkontrollerat område- alternativt att en insatsstyrka griper honom i dennes bostad eller på sin arbetsplats. Att dömas för krigsbrott är ingen liten sak- se fallet med Milosevic eller Hess...
Citera
2022-09-16, 17:50
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Inga ukrainska siffror från gårdagen? Scrollat igenom tråden men inte sett några sedan igår, kan ha missat kanske..

Här har du gårdagens skörd https://twitter.com/KyivIndependent/status/1570665310411436034?s=20&t=QM7mx3kjSheeXwRV-mKhDQ
Citera
2022-09-16, 17:51
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Han kan kanske trolla sig ur det här. Anledningen jag tror på självmord, är att jag kan inte se hur han ska kunna rädda upp det, med ansiktet i behåll, oavsett vad han väljer. Men vi får se.
Jag tror han är för feg för självmord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in