Citat:
Ursprungligen postat av
twoeggs
Apropå sjukt, det är sjukt att inte respektera andras åsikter skulle jag säga. Man kan argumentra emot, men man behöver inte gå till personangrepp eller hur? Hur många off-topic posts ska du göra egentligen? Har inget mer att säga till dig
Jag skulle kunna använda din argumentation kring det här med eventuell nazism- men först vill jag skriva att jag tycker det är okey att tycka olika vilket för mig åter till det här med 'nazism'.
Jag har läst att den ryska ledningen (president Putin) anförde som orsak till den ryska invasionen att Ukraina skulle 'avnazifieras' vilket då- enligt dig, skulle peka mot drag av sjukdom hos den gode herr Putin. Du måste väl rimligtvis anse det vara orimligt att inte respektera andras åsikter och tankegods vilket då gör just den orsaken till angrepp- med följande ockupation, illegitim.
Jag vill inte på något sätt försvara nazistiskt tänkande- jag ville bara förlänga din tanke med att peka mot de falska premisser Ryssland gav för att attackera sin granne. Ryssland har inget där att göra, eventuell separatism är något för Ukraina själva att hantera- om Ryssland går in med statskontrollerad trupp är det inte frågan om inbördeskrig- det blir då helt enkelt ett vanligt krig. Ett krig som Ryssland för mot Ukraina och ett krig i vilket Ukraina försvarar sig mot främmande makt.