2022-09-16, 16:41
Medlem
Fake news eller är Putin sjuk på riktigt?

Citat:
Putin wants war to end 'as soon as possible'

Russian President Vladimir Putin has said he wants the war in Ukraine to end "as soon as possible".

He made the comment on the sidelines of a summit in Uzbekistan, during talks with Indian prime minister Narendra Modi.
https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-updates-putin-rejected-deal-that-met-his-demands-on-ukraine-before-war-12541713
Citera
2022-09-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Hur vet du hur stort folkmordet är? Skärp er...
I vilket avseende har storleken på ett folkmord betydelse?
Citera
2022-09-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Så du menar att det bor ett "fåtal" ryssar i Donbas, Södra Ukraina och Krim? Varför likställer du Ukrainska medborgare med Ukrainare? Man kan vara Ukrainsk medborgare och ryss eller Rysk medborgare och ukrainare.
Nu visar du på att du inte riktigt förstår det där med medborgarskap och stadsbildningar.
En Ryss är medborgare i Ryssland likaså en Ukrainare är medborgare i Ukraina,.
Och i det här kriget är det rysska militärmakten som invaderat sitt grannland Ukraina.
Vad är det som du missat, det är alltså inte Ukrainska styrkor som lever rövare i Ryssland.
Citera
2022-09-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du ser alltså tiden före revolutionen, efter revolutionen, och efter sovjets sammanbrott som precis samma sak samtidigt som du helt ignorerar den större brottslingen USA.
Börjar bli löjligt.

Om du vore kriminell och blir straffad så är det orättvist för det finns ju en annan kriminell också . . . är det så du tänker?

Ja, sättet att tänka på för ryssen är det samma som i Tsartiden, Sovjetunionen och i dag.
Hotbilden har varit den samma i flera hundra år . . . väst: -Sverige, Napoleon, Hitler och nu USA och Europa.
Citera
2022-09-16, 16:44
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
I västmedia får man se båda sidor. Det hörs ofta röster om ”hur beskrivs det som händer i Ukraina i Moskva”
Jag är inte helt säker på om sådana röster hörs i rysk propaganda.. alltså typ ”vad är västs argument till att skicka vapen till Ukraina?”
Fånig argumentation. Jag läser inte någon rysk propaganda, följer inga ryska telegramkonton, aldrig kollat på rysk tv, jag kan inte ens ryska. Lika lite som jag tror att så många här följer ukrainsk dito även om det såklart är möjligt att det finnas enstaka som gör det. Jag vet mycket väl att båda sidor bedriver propaganda i krig, att tro något annat är naivt. Och jag vet att folk tenderar att vara naiva och gärna är snabba med att dra slutsatser när information kommer som "passar" deras egna åsikt, men som i många fall som senare tillbakavisats. Jag ser inte riktigt syftet, och hela det här forumet tappar alla nivåer av diskussionsunderlag om alla bara ska dunka rygg med sina gelikar. Det känns lite som man är i någon matchtråd till något sportevent ibland, folk vill bara "heja" på sitt lag som de är övertygade om är bäst och klanka ned på andras.
Citera
2022-09-16, 16:45
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så med din logik kan Afghanistan anfalla Sverige och hävda att en del ska tillhöra dem? Var går gränsen? Kan du upplysa oss andra om vilken procent grad det blir ok med barnamord och våldtäkter?

Jag har inte sagt något om det. Jag sa bara att det bor civila ryssar i Ukraina och att de också kan vara förmål för grymheter.
Citera
2022-09-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Fake news eller är Putin sjuk på riktigt?

Citat:
Putin wants war to end 'as soon as possible'

Russian President Vladimir Putin has said he wants the war in Ukraine to end "as soon as possible".

. . . med kärnvapen?
Citera
2022-09-16, 16:49
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt något om det. Jag sa bara att det bor civila ryssar i Ukraina och att de också kan vara förmål för grymheter.
Om du menar ryskspråkiga så skadar den Ryska armén mängder med Ryskspråkiga Ukrainare, är du ute efter det.
Citera
2022-09-16, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Nej, de kommer inte att stänga för underhåll.
Eftersom det inte kommer att finnas varken underhållspersonal eller utbyteskomponenter kommer man att driva anläggningen till den rasar.
Anläggningen kommer därefter aldrig mer att kunna startas upp igen.

Det gäller för övrigt all gas och oljeindustri i Ryssland.

Olle-liss lever som ett faktaresistent rysstroll i en propagandavärld skapad av Kreml och Telegram.

Nämen, så är det ju. Naturligtvis.

De kommer att använda ståltråd och silvertejp, kanske lite lim också, för att försöka få anläggningen att hålla ihop.

Men en dag rasar ju skiten. Ett turbinblad som plötsligt får för sig att slitas loss och rasslar igenom turbinen samtidigt som det slår sönder allt i sin väg. Eller en styrsystemskomponent som plötsligt tappar konfigurationsinställningarna.

Skulle gärna se ett inlägg från nån av Putin-runkarna redogöra för, lite översiktligt sådär, hur dom ser framför sig att ett gäng tvångsrekryterade ryzzka bönder ska kunna hålla den där anläggningen igång, ryzzar utan utbildning, utan kunskap, noll kompetens på de aktuella komponenterna. Ett patrask, helt enkelt. Det går lätt lite grus i maskineriet när det är 50 grader kallt två månader i sträck.

Men nä. Istället fylls tråden med helt vettlösa inlägg om hur "stor" anläggningen är, vilken KAPACITET dom har, osv. Helt utan att fundera två sekunder på de praktiska omständigheterna.
Citera
2022-09-16, 16:52
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu visar du på att du inte riktigt förstår det där med medborgarskap och stadsbildningar.
En Ryss är medborgare i Ryssland likaså en Ukrainare är medborgare i Ukraina,.
Och i det här kriget är det rysska militärmakten som invaderat sitt grannland Ukraina.
Vad är det som du missat, det är alltså inte Ukrainska styrkor som lever rövare i Ryssland.
Va? Det verkar som det är du som inte förstår medborgarskap och stater. En ryss kan vara Ukrainsk medborgare, en Ukrainare kan vara Rysk medborgare. En Ukrainskare kan vara Ukrainsk medborgare och en Ryss kan vara Rysk medborgare. Hur svårt ska det vara? Du blandar ihop begreppen
Citera
2022-09-16, 16:53
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Om du menar ryskspråkiga så skadar den Ryska armén mängder med Ryskspråkiga Ukrainare, är du ute efter det.
Med ryss menar jag etnisk ryss, ofta ryskspråkiga ja.
Citera
2022-09-16, 16:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Så du menar att det bor ett "fåtal" ryssar i Donbas, Södra Ukraina och Krim? Varför likställer du Ukrainska medborgare med Ukrainare? Man kan vara Ukrainsk medborgare och ryss eller Rysk medborgare och ukrainare.

Men alla civila som dör i Ukraina oavsett om några ser sig som etniskt ryska, dör p.g.a. att Ryssland har invaderat Ukraina. Och till 99 % dödas de av ryska soldater. Inga civila i Ryssland dör även om de är etniskt ukrainare eller japanska turister (Finns miljontals ukrainare i Ryssland som borde hålla folkomröstning och bilda en folkrepublik eller två, i Ryssland gäller ju den principen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in