2022-09-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Du är rolig när du visar upp din totala okunskap och bisarra verklighetsflykt. Finns ingen romantik i det frihetskrig som Ukraina nu för mot ondskan i Kreml.

Och på tal om ondska, det sägs att man nu hittat den största massgraven hittills i den befriade staden Izjum. Du sjunger alltså utan att rodna hyllningssånger där den ryska terrorstaten och dess agerande glorifieras och rättfärdigas.
Massgrav, smaka på ordet, känns det fortfarande bra?

Ja det var ju oväntat att man skulle hitta en ‘massgrav’. Det är säkert bara en helt vanlig begravningsplats som västmedia försöker få till någonting.

Man behöver nån ersättning för “Butjamassakern” som man löste tillslut varför Ukraina hittade de döda på sådana konstiga och prydliga avstånd mellan varandra. Men det får man inte höra något om i västmedia trots att utredningen nu ska vara nedlagd.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Är det ironi? Om inte hade du kunnat Pm,a om att ta bort inlägget?

Nejdå, men det är väl bra om "alla" tror att vi bara har 12 pjäser när vi egentligen har 24.

Så kan vi skicka 12 pjäser, "under radarn", så att säga. Låter inte det som ett bra upplägg?

Citera
Medlem
Explosions targeted Russian military equipment in Enerhodar, hände för ca 1 timme sedan.

Liveuamap
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Collateral damage är självklart i alla krig skulle jag säga, tyvärr.
Du menar som den lite beklagliga händelsen i Mariupol?
Visst var det tråkigt, men sånt händer.
Citera
2022-09-16, 14:07
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ja tänka sig jag föll för en stund till samma låga nivå som de andra här inne. Visst är det frestande, men jag har mestadels låtit bli, tror jag. Annars luktar det rätt mycket "vad var det jag sa" om ditt infall att gå igenom min posthistorik. När någon går igenom ens posthistorik då vet man att man har skrivit någonting bra iallafall.
Eller så är det den rutin som sker när en skribent gör fb-premiär i mars 2022 och till 99% skriver inlägg till stöd för Ryssland. Du har dolt din antisemitism ganska bra, men den pyser ut lite här och var*. Så det är väl inte ”denazifiering” du är ute efter, utan snarare kamp mot kulturmarxism, globalism, och så förstås den ”evige” som du hittat inte bara i Ukraina, utan också i Ryssland och i väst. Praktiskt.

Sedan säger ditt inlägg från 18/3 om Ukrainas sammanbrott givetvis lite om vilka källor du litar på och din analysförmåga. Likaså är ditt påstående att ”Zelenskyj är en fegis” en ögonöppnare om hur du bedömer människor.

———
*)
Citat:
Det är just det konflikten i Ukraina handlar om. Det är en maktkamp mellan de västliga amerikanska judarna som vill öka sitt inflytande i regionen och sprida "västliga ideal" och de mer traditionella ryska judarna som vill se till sina intressen när det gäller gas och olja. Det är ingen slump att Putin blivit vilseledd och judarna i Ryssland kampanjat hårt för att få till detta krig.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-09-16 kl. 14:23.
Citera
2022-09-16, 14:07
Medlem
Hinner inte följa tråden men det är fantastiska nyheter. När man slog mot åklagarämbetet i Luhansk så lyckades man döda djävulen själv, åklagaren Sergey Gorenko.

Finns ingen möjlighet att skona förrädare. ALLA MÅSTE DÖDAS!!
Citera
2022-09-16, 14:08
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Jo, jag vet. ALLT är fake news.

6-milskonvojen blev aldrig beskjuten utan kom tillbaka till Ryssland helt intakt.
Inga ryssar grävde ner sig i den röda jorden utanför Tjernobyl.
Inga VDV:are sköts ner utanför Kiev.
...
..
Flaggskeppet Moskva:s förlisning har aldrig skett.
..
...
Ett enda stridsflyg gick åt vid de stora explosionerna i den ryska flygbasen på krim.
...
...
Ryssarna har inte retirerat på sistone, de har genomfört ett taktiskt tillbakadragande.
...

Osv.

Hur fan kan man leva med/i en sån förljugen verklighet? Acceptera att allt är lögn och förbannad förljugenhet?
"when in Rome you do as the romans do"
Citera
2022-09-16, 14:09
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hinner inte följa tråden men det är fantastiska nyheter. När man slog mot åklagarämbetet i Luhansk så lyckades man döda djävulen själv, åklagaren Sergey Gorenko.

Undra om det var rent sammanträffande eller en loitering munition med hans namn på.
Citera
2022-09-16, 14:09
Medlem
Citat:

Plus en av hans medhjälpare läste jag precis.
Citera
2022-09-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Inbördeskrig? Är det det nya från propagandaministeriet i Kreml? Vips rättar fårskocken av troll in sig i ledet och börjar påstå att Rysslands folkmord i Ukraina är ett inbördeskrig. Skrattretande faktiskt. Vem försöker ni lura?

Det är ju ukrainare själva som kallar det för inbördeskrig.
Citera
2022-09-16, 14:13
Medlem
Citat:
Nu är du bra fånig. Ryssland är självförsörjande när det gäller kalorier/capita. De har också stora naturresurser, men får såklart ställa om handeln nu till andra länder. Sist jag såg så hade Ukraina väldigt låg nivå av pressfrihet och hög grad av korruption, förtryck. Men visst saker kan ändras, men ofta blir priset man får betala en kulturmarxistisk cleansing. Kul tycker vissa, själadödande anser andra. Den stora frågan blir när globalistprojekt som EU och NATO imploderar, kanske inte nödvändigtvis när precis alla andra länder tar efter. Det blir nog en stor smäll när demokratiepoken i väst briserar. Rekommenderar att läsa boken "The dawn of everything" en lite intressant inblick i civilisationers historia, kanske inte alltid så linjärt mot mer demokrati som man kan tro.

Självförsörjande som i att i nödfall överleva på egenodlade rotfrukter ett tag? Det är stenåldersnivå. Du tror inte att ryssar vill ha fungerande datorer, kunna flyga, ABS bromsar etc innerst inne egentligen på 2000 talet? Vara en del av den civiliserade världen alltså. Putin valde bort det för sina pojkrumsfantasier.
Citera
2022-09-16, 14:14
Bannlyst
Citat:

Helt fantastiskt.

Inne i Luhansk? Mitt i fiendeland?

Ujujuj. Stackars ryzzar. De kan inte känna sig säkra ens mitt bland andra piss-ryzzar, varken säkerhetsstyrkorna eller den vanliga armén kan skydda dem från att bli skjutna eller söndersprängda, mitt på dan, på kvällen, hemma, på jobbet eller på bögklubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in