2022-09-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjjjjj15627
Vilka är dom andra tre?
En Abas (enl. häktningsframställan ovan). De andra två ej namngivna än.
Citera
2022-09-16, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Det kan jag inte, men den han hänvisade till är 42 år gammal. Den som det pratas om i tråden är betydligt yngre.
om man söker på Jasmina från Ulricehamn på ratsit så finner man en 34-åring. åldern verkar stämma ganska bra överens med hennes utseende på facebook imo. dessutom så är efternamnet liknande det efternamn hon valt att heta på facebook. kanske kan vara rätt person?
Citera
2022-09-16, 13:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Det är ju inte jämförbart, Vallåkra som du pratar om verkar ju ha skadat personer utanför hemmet.
I det här fallet diskuterades att knivhugga någon inne i hemmet där bostadsägaren skyddar sig mot en ökad hotbild.

Jag tycker det är jämförbart. Hjälten i Vallåkra skyddade sig tveklöst mot en ökad hotbild.
Citera
2022-09-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
om man söker på Jasmina från Ulricehamn på ratsit så finner man en 34-åring. åldern verkar stämma ganska bra överens med hennes utseende på facebook imo. dessutom så är efternamnet liknande det efternamn hon valt att heta på facebook. kanske kan vara rätt person?

Om det är mig ni söker efter så kommer ni inte hitta mig på ratsit osv! Och jag är inte 34. Förstår inte vad det intressanta är eller vad ni fkn letar efter?!
Citera
2022-09-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
(FB) Unga tjejer tvingades suga på snoppar m.m - Filmades - Skolkultur.

Nej.
Citera
2022-09-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dido17
Lyssna jag har fast jobb. Jag har egen bostad jag lever inte på några jävla bidrag så som dom flesta av er tjackisar gör.
Sen vet inte ni vad jag har fått gå igenom. Men trots allt jag har varit med om och sett i mitt liv så har jag alltid visat respekt och varit en bra medmänniska.
En bra medmänniska skickar inte vidare filmer på det sättet du gjort och dömts för.
Citera
2022-09-16, 13:32
Medlem
aftonslaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Häktningsframställan

https://anonfiles.com/B8f2na8cya/Bor_s_TR_B_3075-22_Aktbil_9_H_KTNINGSFRAMST_LLAN_Noah_B_r_pdf

https://easyupload.io/trwza3

https://anonfiles.com/Tff3n68fy8/Bor_s_TR_B_3088-22_Aktbil_9_H_KTNINGSFRAMST_LLAN_Alexande_pdf

https://easyupload.io/swizrs

https://anonfiles.com/u0g3n286ye/Bor_s_TR_B_3088-22_Aktbil_10_H_KTNINGSFRAMST_LLAN_Abas_Qor_pdf

https://easyupload.io/7o872e

.

Tackar!
Citera
2022-09-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
En bra medmänniska skickar inte vidare filmer på det sättet du gjort och dömts för.

Ni vet inte bakrunden hur jag blev påhoppad och misshandlad och filmad och uthängd innan det.
Jag var en mogen medmänniska som själv fick till polisen och erkände brottet.
Idag är jag och tjejerna bra vänner så sitt inte o spela över din tönt.
Citera
2022-09-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag tycker det är jämförbart. Hjälten i Vallåkra skyddade sig tveklöst mot en ökad hotbild.

Jag har inte läst om det fallet, så jag vet inte omständigheterna kring det

Menar bara att här diskuterades om att skada personen inne i lägenheten för att inte kunna släppa in ytterligare hot i hemmet, inte att skada dom 2 personerna utanför dörren.

Hade han öppnat dörren och knivat dom utanför hade man definitivt kunnat diskutera om det verkligen var nödvärn.
Citera
2022-09-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dido17
Om det är mig ni söker efter så kommer ni inte hitta mig på ratsit osv! Och jag är inte 34. Förstår inte vad det intressanta är eller vad ni fkn letar efter?!

YASMINA Malike Mdewaye, 20010820-9545
Citera
2022-09-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
(FB) Unga tjejer tvingades suga på snoppar m.m - Filmades - Skolkultur.

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av nygren87
YASMINA Malike Mdewaye, 20010820-9545

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den person du indirekt pekar ut finns inte i Sverige. Inte ens om man söker på enbart födelsedatum så finns ett namn som passar till datumet.

hon har alltså fått skyddad identitet?
Senast redigerad av TjackRaise 2022-09-16 kl. 13:42.
Citera
2022-09-16, 13:39
Medlem
Häktningsförhandlingar sker i Borås tingsrätt under eftermiddagen. Kammaråklagare Martin Svensson är tillgänglig för kommentarer för media på telefon efter att förhandlingarna avslutats.

Häktningsförhandlingarna startar kl. 13.15 (mord) och kl. 14 och 14.45 (försök till grovt rån).

Åklagaren kommenterar ärendet:
Natten mot den 14 september tar sig åtminstone två personer in i den 21-årige mordmisstänkte mannens lägenhet genom att klättra upp på hans balkong och krossa rutan till balkongdörren. Den 21-årige mannen befinner sig då där tillsammans med sin 16-åriga flickvän. Utöver de som tar sig in i lägenheten finns åtminstone två stycken ytterligare personer utanför

Innan personerna har kommit in i lägenheten har lägenhetsinnehavaren beväpnat sig med kniv och han beskriver i förhör att han i självförsvar använder kniven mot de angripande männen genom att hugga mot dem. De två personerna avlider i lägenheten.

Genom utredningen har det framkommit uppgifter om att den 21-årige mordmisstänkte mannen säljer narkotika och att åtminstone fyra personer (de två avlidna och de två som begärts häktade för försök till grovt rån) tillsammans uppsöker den 21-årige mannen i första hand eftersom de anser att han inkräktar på deras narkotikamarknad i Ulricehamn.

Målnummer i Borås tingsrätt: B 3075-22 (mord) och B 3088-22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in