2022-09-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
I centrala Kherson? Ja det är väl bara en fråga om när genombrottet väl kommer. Jag ser fram emot att Ukraina väl lyckas fördämma vattenkanaler som leder till Krim igen
Japp centrala Kherson.
Citera
2022-09-16, 11:05
Medlem
mobeltasss avatar
Vad är det det ljuga om? Är det just ”folkmords”-begreppet du vänder dig emot?
Är det en herrans massa massgravar, där ryssarna har ockuperat området, är det väl solklart att det är ryssarna är ansvariga detta. Vad är det för propaganda, menar du?
Det är Kreml som ljuger och sprider propaganda, försök inte att vända på det.
Det stod väl i artikeln att det fanns barn också.
Då får man väl utgå att det finns civila offer? Eller tro du på rysk statsmedia att militären inte attackerar civila och civila mål?

Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Nu är det väl inte relevant i just det här fallet vad ryssar sagt eller vad folk anklagar andra för. 17-0 till mig hittills då i just detta fall, vi får väl se var det landar tillslut.

Vad tjänar man på att kasta skit och sprida propaganda som ni ukrainavurmare gör? Ni ska bara ljuga och när ni får sanningen presenterad för er så försöker ni bara slingra er. Vore det inte bättre att låta fakta tala för sig själv och sluta insinuera och ljuga?
Senast redigerad av mobeltass 2022-09-16 kl. 11:08.
Citera
2022-09-16, 11:09
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Nu är det väl inte relevant i just det här fallet vad ryssar sagt eller vad folk anklagar andra för. 17-0 till mig hittills då i just detta fall, vi får väl se var det landar tillslut.

Vad tjänar man på att kasta skit och sprida propaganda som ni ukrainavurmare gör? Ni ska bara ljuga och när ni får sanningen presenterad för er så försöker ni bara slingra er. Vore det inte bättre att låta fakta tala för sig själv och sluta insinuera och ljuga?

Sanningen om Ryssland och Rysslands illdåd är illa nog jag håller fullkomligt med Varenda ryss som befinner sig i Ukraina utan korrekt visering från Ukrainska
Myndigheter är kriminell . Sedan tillkommer deras vandalisering stölder och mord och våldtäkter oavsett om det är ett högt eller lågt antal . Samtliga Ryssar är där illegalt och problemet är enkelt löst . Åk hem och glöm inte att städa och betala notan efter er Givetvis ska mördare straffas i Ukraina enligt Ukrainsk lagstiftning. Mord på tjänstemän polis samt övriga representanter för ukrainska myndigheter ska givetvis bestraffas extra hårt . I Ukraina gäller Ukrainsk lag
Citera
2022-09-16, 11:10
Medlem
Citat:
Russian prisoners told they can go free if they do six months' service in Ukraine
A leaked video
appears to show a close ally of President Vladimir Putin offering pardons to Russian prisoners if they fight in Ukraine - but warning they will be shot dead if they desert when they get there.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-updates-putin-rejected-deal-that-met-his-demands-on-ukraine-before-war-12541713

Ja vad säger man???
Stor brist på soldater och ren desperation visar sig tydligare och tydligare nu!
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-09-16 kl. 11:17.
Citera
2022-09-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Förstår vad du menar och kan delvis hålla med om din beskrivning av nuläget, men jag gör en helt annan bedömning av framtiden och bäst strategi för att nå en positiv sådan. Att bomba fram demokrati fungerar inte enligt mig och att USA ens vill ha konkurrerande demokrati i världen har visat sig naivt att tro.

Nuläget ja . . . Rysslands agenda är inte något som Putin har hittat på i senare tid.
-Ryssen har haft det sättet att tänka på sedan flera hundra år och kommer ha det i framtiden också.
Man ändrar inte på sånt över natten.
Om väst invaderar dom så är vi fienden, om vi inte invaderar dom så är vi fortfarande fienden och när vi använder diplomati och skriver under avtal så anses vi som svaga och ger ryssen tid och möjlighet att planera nästa övergrepp.
En rysk underteckning på ett papper är inte värt mycket, för Ryssland bryter avtal precis som det passar dom. Googla "russia violating treaties" så ser man ju att ett avtal med Ryssland inte är värt något alls.
Den enda strategin för en positiv framtid samman med Ryssland är att dom inte får anledning att spela sitt flera hundra år gamla politiska och militära spel.
Citera
2022-09-16, 11:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnoAlco
Jag hatar Pride men skulle välja att ha en månad av skiten framför att ha asiatiska ryssar som våldtar mina döttrar, stjäl min egendom och skjuter min mamma. Dock så skulle jag gärna ha ett Ukraina fritt från globohomomaffian samtidigt som jag vill slippa asiatiska horder också, om jag fick välja alltså.
Min poäng är att Putin gjorde valet för dem. Nu tror de att deras räddning ligger i västs dekadens vilket är den långsamma döden för dem som nation.

Man måste lösa ett problem åt gången med det mest akuta först. Om någon invaderar med avsikt att avveckla ditt folk och nation med Ryssifiering och terror så måste han hantera det först. Då är allt annat sekundärt och senare problem.
Citera
2022-09-16, 11:16
Medlem
https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-updates-putin-rejected-deal-that-met-his-demands-on-ukraine-before-war-12541713?p ostid=4475155#liveblog-body

Film från befriade Izjum.

Ang massgravar i Izjum så var där en som markerats med 17 döda ukrainska soldater. Så där är både civila och soldater i dessa gravar. Men troligtvis är antalet civila döda betydligt fler än soldater.

(Till er som bara trodde det var soldater och inte civila i massgravarna)

Ukrainsk polis uppger att de flesta som är begravda i massgravarna är civila.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/ukraina-de-fleste-begravd-i-massegraver-i-izium-er-sivile.JhlbyS3S_?utm_source=vgfront&utm_content=di rektewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-09-16 kl. 11:44. Anledning: Tillägg
Citera
2022-09-16, 11:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:
Russian prisoners told they can go free if they do six months' service in Ukraine
A leaked video
appears to show a close ally of President Vladimir Putin offering pardons to Russian prisoners if they fight in Ukraine - but warning they will be shot dead if they desert when they get there.
https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-updates-putin-rejected-deal-that-met-his-demands-on-ukraine-before-war-12541713
Ja vad säger man???
Stor brist och ren desperation visar sig tydligare och tydligare nu!

De där kommer inte vara några bra soldater utan de kommer dö fort. Men få kommer väl sakna dem i Ryssland också. Putin vill skicka människor som ingen bryr sig om i det känslolösa Ryssland.
Citera
2022-09-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Så BRICS består av Nordkorea, Syrien och Iran? De är ju de enda länderna som godkänt ryssens annektering av Ukraina.

Iran avstod från att rösta.

Belarus, Eritrea, North Korea, Russia, Syria är länderna som röstat mot att ryssland ska lämna hela ukraina omedelbart.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_General_Assembly_Resolution_ES-11/1
Citera
2022-09-16, 11:19
Medlem
walklikeacats avatar
Propagandan i rysk statsmedia tar nya förljugna höjder, I detta fall gentemot drottning Elizabeth. En kortfilm av bröderna Lumiere i Vietnam år 1895 ska enligt Olga Skabeeva visa drottningen som kastar ut mat till svältande barn i Afrika.

https://mobile.twitter.com/JuliaDavisNews/status/1570620697143287810

https://youtu.be/gOqhXhPYJ1c
Citera
2022-09-16, 11:22
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Vad är det det ljuga om? Är det just ”folkmords”-begreppet du vänder dig emot?
Är det en herrans massa massgravar, där ryssarna har ockuperat området, är det väl solklart att det är ryssarna är ansvariga detta. Vad är det för propaganda, menar du?
Det är Kreml som ljuger och sprider propaganda, försök inte att vända på det.
Det stod väl i artikeln att det fanns barn också.
Då får man väl utgå att det finns civila offer? Eller tro du på rysk statsmedia att militären inte attackerar civila och civila mål?
Hört talas om collateral damage? Självklart dör civila i strid. Men nu visar det sig att dessa gravar innehåller soldater trots vad folk ville få det till initialt. Och folk begravs av praktiska skäl. Är det bättre att man lämnas därhän så att djur käkar upp kropparna? Dessutom är dem märkta på ett respektfullt sätt. Kunde inte skötts på ett bättre sätt om du frågar mig. Individuella gravar är inte att tala om i stora drabbningar som dessa.

Självklart trist för de anhöriga, men så är det i krig. Nu har ryssarna sett till att de anhöriga får en chans att begrava sina
Senast redigerad av OlleLiss 2022-09-16 kl. 11:25.
Citera
2022-09-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De där kommer inte vara några bra soldater utan de kommer dö fort. Men få kommer väl sakna dem i Ryssland också. Putin vill skicka människor som ingen bryr sig om i det känslolösa Ryssland.
Blir dyrt att betala ut summorna de lovar till efterlevande. Men just ja, de lovar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in