2022-09-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnoAlco
Ukrainarna kommer att lockas av EUs enorma investeringar i Ukrainas infrastruktur vilket kommer med ett pris: Prideparader och öppnandet av gränsen mot MENA. Om Ukraina står emot kommer EU att pressa dem till det på samma sätt som man gjort mot Polen och Ungern.

Pest eller kolera på Flashback. En prideparad eller en 6 mil lång fordonskolonn av alkoholskadade mördare och plundrare på fel sida gränsen. Tror 99.9% av befolkningen gärna väljer prideparaden nu när dom provat det andra, precis som du konstaterar själv.
Citera
2022-09-16, 10:40
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Det uttalandet står jag fast vid så citera mig gärna

Men du tycker att du är balanserat och insiktsfull i den här diskussionen. Du bara torgför simpel reaktionär hatretorik?
Senast redigerad av Opaque 2022-09-16 kl. 10:43.
Citera
2022-09-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
1. Valet i Ukraina 2015 och 2019 fått ca 2,5% av rösterna till yttersta högern. Det är mindre än i vissa västeuropeiska länder.

2. Ukraina och EU har en lång historia tillbaka redan innan Maidan. Tycka vad man vill om Zelenskij - Han kan bli den första riktiga ledaren för Ukraina och leda Ukraina in i en Europeisering till slut.

3. 1 miljon afrikaner ?

Natt och dag skillnad på vad som anses höger enligt svenska/ukrainska måttstockar.
Sen ska vi nog ta valet i Ukraina med en nypa salt.

Vi får se, jag är ganska säker på att Zelensky fyllt sin funktion som karismatisk skådespelare för att blidka befolkningen i väst så att generositeten inte haft några gränser. Tids nog kommer någon annan fram.

Jadu, vad ska jag svara på denna fråga?
Du kan nog fråga random Italienare, Grek, Tysk, Svensk om detta ämne. Varierar ju såklart beroende på ideologi eller verklighetsanknytning.
Citera
2022-09-16, 10:45
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Men du tycker att du är balanserat och insiktsfull i den här diskussionen. Du bara torgför simpel reaktionär hatretorik?
Det var en glirning mot andra som beskriver ryssar som "urals negrer", mongolorcher och liknande. Samtidigt som Ukrainska folk alltid målas upp som världens finaste folk som pga färgen på deras nationsflagga i princip är släkt med svenskar i rakt nedstigande led. Åhh vilken idyll till land och alla är så fina och goda. Sen brer jag på med något som kontrasterar den bilden och de blir jättesura
Citera
2022-09-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Så är det och det betyder att Ukraina är en nation som man är beredd att bevara.
Däremot är det problem för imperialisterna att hålla upp stridsviljan. Då handlar det mest om pengar eller tvång.

Ja så är det, men när jag syftade på pengar/guld så var det alltså legosoldater. Ryska trupper har varken nationalism kvar i blodet eller tjänar några pengar. Det är en sorglig militär utan moral eller stridslyst.
Citera
2022-09-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Om du ser det på det sättet så är det ju bra om Ukraina kommer in i EU och kan agera som en konservativ motpart till t ex Sverige tillsammans med Polen, Ungern mfl.

Sant. Bra för oss på både det sättet och då de kommer att sluka alla EUs resurser likt Grekland och bringa EU på fall.

Dåligt för Ukraina då oligarkerna kommer bli ännu rikare/mäktigare och de tvingas ha prideparader och ta emot MENA-babbar.
Citera
2022-09-16, 10:49
Medlem
Brinner i närheten av en administrationsbyggnad i rysk ockuperade Kherson idag efter att kraftiga explosioner rapporterats.

https://liveuamap.com/en/2022/16-september-thick-smoke-near-administration-building-in
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-09-16 kl. 11:04. Anledning: Tillägg
Citera
2022-09-16, 10:50
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Om du ser det på det sättet så är det ju bra om Ukraina kommer in i EU och kan agera som en konservativ motpart till t ex Sverige tillsammans med Polen, Ungern mfl.

Bra idé om man vill förinta EU. EU har redan strypt betalning till Ungern och Polen för att de är odemokratiska skitnationer. Tror du det skulle bli bättre om rysslandsälskande Ungern och Ukraina var med i den soppan?
Citera
2022-09-16, 10:52
Medlem
Taggads avatar
Hur tror det gängkriminella Kreml dom motiverar manskapet genom att lura dom till fronten..
Citat:
Avhoppad rysk soldat: ”Vi lurades in i kriget”
Den avhoppade ryske soldaten Pavel Filatjev berättar i en intervju med Ekot att många ryska soldater inte vill delta i kriget.

Enligt Filatjev saknade soldaterna även mat, utrustning, ammunition och sovsäckar.

– Vi lurades in i det här kriget, helt plötsligt var vi där, säger Pavel Filatjev.

Filatjev skadades efter att ha deltagit i offensiven under två månader. Sedan dess har han lämnat armén och flytt till Frankrike där har nu söker asyl.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f
Citera
2022-09-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Pest eller kolera på Flashback. En prideparad eller en 6 mil lång fordonskolonn av alkoholskadade mördare och plundrare på fel sida gränsen. Tror 99.9% av befolkningen gärna väljer prideparaden nu när dom provat det andra, precis som du konstaterar själv.

Jag hatar Pride men skulle välja att ha en månad av skiten framför att ha asiatiska ryssar som våldtar mina döttrar, stjäl min egendom och skjuter min mamma. Dock så skulle jag gärna ha ett Ukraina fritt från globohomomaffian samtidigt som jag vill slippa asiatiska horder också, om jag fick välja alltså.

Min poäng är att Putin gjorde valet för dem. Nu tror de att deras räddning ligger i västs dekadens vilket är den långsamma döden för dem som nation.
Citera
2022-09-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Brinner i närheten av en administrationsbyggnad i rysk ockuperade Kherson idag efter att kraftiga explosioner rapporterats.

Källa: Liveuamap
I centrala Kherson? Ja det är väl bara en fråga om när genombrottet väl kommer. Jag ser fram emot att Ukraina väl lyckas fördämma vattenkanaler som leder till Krim igen
Citera
2022-09-16, 10:57
Medlem
Explosions reported in Valuyki of Belgorod region, Russian authorities blame Ukraine. Blackout and communications down

Ukrainian aviation conducted 18 air strikes at Russian military and equipment gatherings, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the morning report.

Lite från Liveuamap idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in