2022-09-16, 10:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Tror den bästa källan för detta är Eric Wall (@ercwl). För iaf kring dessa breddgrader är han nog bland det kunnigaste/nördigaste vi har i ämnet, och han blev själv bortfintad av denna bisarra Bitcoin-maximalism ett par år så han kan förklara den biten också.

Som det ser ut idag dödar inte rollups lightning i praktiken, men det är för att Bitcoin fortfarande har ganska objektivt störst säkerhet idag men inte stödjer rollups. D.v.s. att rollups inte dödar lightning beror i sig på att Bitcoin blev efterblivet.

Erik Wall är min intellektuella hjälte.

Dock har jag inte sett några detaljer på en Lightning dödare kan se ut. Missförstå mig inte, jag har inget emot om sådan kommer, men jag vill se hypoteser hur det skulle gå till först, innan jag vågar tro på det.
2022-09-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Erik Wall är min intellektuella hjälte.

Dock har jag inte sett några detaljer på en Lightning dödare kan se ut. Missförstå mig inte, jag har inget emot om sådan kommer, men jag vill se hypoteser hur det skulle gå till först, innan jag vågar tro på det.
https://twitter.com/ercwl/status/1497321721526996998?s=20&t=QLXQPhn41SWlkUHcm7BLBw

TLDR är Eric Wall en smart nördig människa som likt smarta nördiga människor gör hittade Bitcoin och blev faschinerad. Sedan fastnade han med dåligt maximalist-sällskap men eftersom han är en smart nördig människa så sprack den illussionen till slut.

Han har sedan skrivit väldigt mycket för att försöka brygga information till det förvirrade Bitcoin-communityt. Oftast möts det såklart av rent hat, eftersom det betyder att han sviker Bitcoin-guden när han tittar på teknologisk utveckling. All teknologisk utveckling är såklart en farlig scam, som försöker flytta fokus från den riktiga guden.

Lightning är ett förlegat och redundant sätt att skala detta.
2022-09-16, 12:08
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ska du inte betala med guldtackor istället? 100% push.

Seriöst, du fastnade i 2015, dags att växa upp.
Nej, guldtackor misslyckades för det är klumpigt och fysiskt. Det är inget fel på gulds värdebevarande egenskaper dock med en knapp 1-2% årlig inflation.

Bitcoin är digitala guldtackor du kan dela upp och skicka globalt 24/7 omedelbart... Så de är de perfekta pengarna.
2022-09-16, 12:13
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Som det ser ut idag dödar inte rollups lightning i praktiken, men det är för att Bitcoin fortfarande har ganska objektivt störst säkerhet idag men inte stödjer rollups. D.v.s. att rollups inte dödar lightning beror i sig på att Bitcoin blev efterblivet.
Bitcoin är säkert och konservativt. Rollups är obebrövad teknologi. Ni som blir upphetsade av "ny häftig teknik" som Ethereum och Rollups missar problemet med "move fast and break things" och säkerhetsbiten. Bitcoin är byggt för klara generationer och inget får gå fel med ett globalt decentraliserat betalningssystem.
2022-09-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Rollups är obebrövad teknologi.
IQ80 genusvetare försöker berätta för ingenjörer om teknik. Standardbeteende inom Bitcoin-religionen.

För mer normalt funtade människor som kan åt sig utveckling: nej, rollups för att utföra enkla transaktioner är inte "obeprövad teknik".

ZKEVM är obeprövad teknik, men ZKEVM utför saker Bitcoin inte har något anspsråk på att någonsin göra överhuvudtaget (Bitcoin har inte ens någon motsvarighet till EVM).

Bitcoin använder inte rollups för Bitcoin-religionen är retarded och fattar inte bättre, det är precis så enkelt. Om man inom Bitcoin-religionen anammar mänsklighetens fortsatta open source-utveckling har man varit stygg och kommer hamna i helvetet. Framförallt är man inte välkommen i religionen längre.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2022-09-16 kl. 13:14.
2022-09-16, 17:28
Medlem
Leastons avatar
Banks in Lebanon will close next week after a series of heists as armed depositors attempt to withdraw their own money.
https://twitter.com/CNBCMiddleEast/status/1570769561619943426?s=20&t=dJ6oQXxTkJT2vy7061mmgQ

Bitcoin fixar det här.
2022-09-16, 18:42
Medlem
hejsan tror ni bitcoins tar sig tillbaka
2022-09-16, 19:03
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohammed83
hejsan tror ni bitcoins tar sig tillbaka
Det tror jag väldigt starkt på. När? Kanske i vinter, nästa år eller om två år. Ingen vet men jag tror på ny ath inom 5 år.
2022-09-16, 19:14
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohammed83
okey tack för snabbt svar, va tror vi om eth
Jag har ingen bra uppfattning men kolla med de i eth-tråden. Personligen tror jag att hela kryptomarknaden är i viss grad korrelerad till btc så min gissning om eths framtid är samma som för btc.
2022-09-16, 19:32
Medlem
Nenetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Banks in Lebanon will close next week after a series of heists as armed depositors attempt to withdraw their own money.
https://twitter.com/CNBCMiddleEast/status/1570769561619943426?s=20&t=dJ6oQXxTkJT2vy7061mmgQ

Bitcoin fixar det här.
Det där argumentet dras alltid fram i brist på riktiga användningsområden, liksom argumentet att grabben från Venezuela som jobbar i Texas kan skicka bitcoin till sitt hemland.
Vad gör bitcoin för nytta här i i-länderna var banksystemet fungerar? Svar ingen nytta alls!
2022-09-16, 19:36
Medlem
Nenetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Nej, guldtackor misslyckades för det är klumpigt och fysiskt. Det är inget fel på gulds värdebevarande egenskaper dock med en knapp 1-2% årlig inflation.

Bitcoin är digitala guldtackor du kan dela upp och skicka globalt 24/7 omedelbart... Så de är de perfekta pengarna.
Och jag kan handla på Wish och betala med Visa och pengarna är framme direkt.
Närsomhelst på dygnet, så vad behövs bitcoin till? Nä, vakna upp nu och inse att bitcoin inte fyller något behov.
2022-09-16, 20:35
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenets
Det där argumentet dras alltid fram i brist på riktiga användningsområden, liksom argumentet att grabben från Venezuela som jobbar i Texas kan skicka bitcoin till sitt hemland.
Vad gör bitcoin för nytta här i i-länderna var banksystemet fungerar? Svar ingen nytta alls!
…tills banksystemen slutar fungera. Eller politikerna vill konfiskera tillgångar. Eller när vi blir annekterade av Ryssland. Vi kan diskutera sannolikheter men faktum är att risken inte är noll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in