2022-09-16, 09:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Massgrav säger ingenting. Hur vet vi att det inte är en grav för ukrainska soldater? Ryssland har ju fått landvinningar, som nu Ukraina påstås ta tillbaka, inte konstigt ryssarna gräver ned de döda zelensky-marionetterna för att inte locka till sig ohyra och sjukdom.

Varför sprider du propaganda utan att reflektera?

Varför skulle Ryssland öht döda ukrainare om de är befriare? Det vi ser är ett folkmord, det lär vara betydligt fler än 100k civila som blivit dödade av orcherna bara i Mauripol, Izium och Kherson.
Citera
2022-09-16, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Du får gärna komma med förslag. Varken fascistdiktatorn puttler eller folkmordsrepubliken Kina kommer att fungera som en motvikt till USA. Puttler har kremerat sitt lands ekonomi och strött askan på en soptipp samtidigt som landet teknologiskt ramlat tillbaka till 60-talet och militärt degraderats till afrikansk nivå. Och för kineserna har det gått åt helvete, nu återstår 20-30 år att reda upp eländet medan regimen försöker skjuta problemen på framtiden.

Folkmordsrepubliken Kina är en motvikt som inte försvinner. Kineser är smartare än amerikanare och de kommer inte att plötsligt glömma bort all teknologi som de lärt sig. Visst har Kina lite problem nu men de överdrivs av amerikansk propaganda. För övrigt väljer jag Amerika över Kina alla dagar i veckan. I alla fall det amerika som fanns före Biden, men poängen är att Europa inte ska behöva välja mellan aska och eld. De ska gå sin egen väg och vara neutrala. Inte falla i fällan med idiotiska proxy-krig och sanktioner mot sig själva. Hur korkad får man vara?
Senast redigerad av ManManne 2022-09-16 kl. 09:24.
Citera
2022-09-16, 09:18
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Skulle Putin inte ha stöd från BRICS-länderna säger du? Det har jag missat helt. Får man fråga vad du baserar det på?
Så BRICS består av Nordkorea, Syrien och Iran? De är ju de enda länderna som godkänt ryssens annektering av Ukraina.
Citera
2022-09-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Republikerna Donbas och Lugansk har det.
Några sådana länder existerar inte, det är enbart ett hjärnspöke hos barnamördare v.puttin
Citera
2022-09-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Vad tror du var orsaken till stridsviljan, att barn i Ukraina skulle kunna fritt välja kön på sina barn och skicka sina pojkar till skolan i kjol?
Det är normalt att vilja slåss för sitt land vid angrepp utifrån.
Citera
2022-09-16, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Det är normalt att vilja slåss för sitt land vid angrepp utifrån.

Fast det finns klara samband historiskt ifall ett land har stark nationalism eller inte bland stridsvilja.
Det och pengar/guld är kärnan i stridsvilja.
Citera
2022-09-16, 09:25
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Massgrav säger ingenting. Hur vet vi att det inte är en grav för ukrainska soldater? Ryssland har ju fått landvinningar, som nu Ukraina påstås ta tillbaka, inte konstigt ryssarna gräver ned de döda zelensky-marionetterna för att inte locka till sig ohyra och sjukdom.

Varför sprider du propaganda utan att reflektera?

Håller faktiskt med i detta fall. Vi får avvakta lite och se vad det är för kroppar. Kanske är 450 stupade ryska soldater? Jag har i alla fall inte sett något uttalande om att det skulle vara civila men kanske missat det, står i alla fall inte i den länkade artikeln.
Citera
2022-09-16, 09:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Fast det finns klara samband historiskt ifall ett land har stark nationalism eller inte bland stridsvilja.
Det och pengar/guld är kärnan i stridsvilja.
Så är det och det betyder att Ukraina är en nation som man är beredd att bevara.
Däremot är det problem för imperialisterna att hålla upp stridsviljan. Då handlar det mest om pengar eller tvång.
Citera
2022-09-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
2. Ja, Xi kan ha ett bra punggrepp där. Men vad har Putin för val?

Det var ju dig jag citerade. Du får hålla reda på vad du skriver.
Citera
2022-09-16, 09:31
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Och du inbillar dig att utredarna inte kan se skillnad på en begravd soldat och en civilperson?

Du verkar inte speciellt smart....

Jag inbillar mig inte någonting. Det har inte framkommit någon information om vad massgravarna innehåller, om det är soldater, civilpersoner eller vad det nu är. Det står bara att det är massgravar utan vidare antydelser. Du verkar inte smartare än dom som ligger där i graven.
Senast redigerad av twoeggs 2022-09-16 kl. 09:35.
Citera
2022-09-16, 09:38
Medlem
Citat:
Jag inbillar mig inte någonting. Det har inte framkommit någon information om vad massgravarna innehåller, om det är soldater, civilpersoner eller vad det nu är. Det står bara att det är massgravar utan vidare antydelser. Du verkar inte smartare än dom som ligger där i graven.

Det börjar komma lite nu. Avskurna öron och sånt. Lär bli mer.
Citera
2022-09-16, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Så lät det inte på SVTs nyheter.

Klart att dom lierade sen länge.

När blev SVT tillförlitlig källa? Du har väl alltid hävdat motsatsen, nu hänvisar du till dom helt plötsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in