2022-09-15, 23:32
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag orkar inte dra en så lång story. Om du verkligen är intresserad så finns allt att söka upp.

Dagens bästa, ”jag orkar inte försvara mitt ljugande så leta själv” (men du kommer inte hitta nåt för jag ljuger)
Citera
2022-09-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
😄 sämre på vilket vis då?

https://www.dagensps.se/motor/kriget-skickar-rysk-bilindustri-till-det-forra-milleniet/

Utan ABS t ex 😀
Citera
2022-09-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det är hon i och för sig, men vad är bättre.
Samarbetet med ryssarna, ekonomisk tillväxt, bra arbetsmarknad och fred?
Eller är det bättre att som nu samarbeta med USA och få krig, ekonomisk depression, energikris, och kanske svält?

Hmmm. Svårt val, eller?
Ryssland är ett ekonomiskt slukhål med en BNP/Capita lägre än Costa Ricas. Varför skulle Europa dumpa USA, vår viktigaste handelspartner, för att hjälpa den efterblivna diktaturen i öster som för tredje gången på 14 år invaderat ett grannland?
Citera
2022-09-15, 23:37
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Blev dom inbjudna till Irak, Libyen och Syrien t ex???

Ja, Ryssland blev inbjudna till Syrien av sin diktatorsvän Assad.
Citera
2022-09-15, 23:42
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ja eller tycker du att dom gjort rätt så här i backspegeln? Är det värt priset dom nu betalar för att få gå med i NATO och EU?

Haha är du seriös? Varför skulle inte ett självständigt land få välja sin egen väg?
Citera
2022-09-15, 23:43
Medlem
Citat:
Titta på filmen dom Oliver Stone gjort om Ukraina och Maidan så ser du.

Tänker du att Oliver Stone funkar som källa? Så om man vill veta sanningen om vietnamkriget kan man kolla på Plutonen?

Han är alltså, skådis, regissör och manusförfattare. Inte historiker, inte ens journalist.
Senast redigerad av YBB641 2022-09-15 kl. 23:46.
Citera
2022-09-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Fair enough. Tänker inte försvara Stalin, och Putin är ingen favorit heller, men en motvikt mot USA är nödvändig och då krävs det andra än Magdalena.
Du får gärna komma med förslag. Varken fascistdiktatorn puttler eller folkmordsrepubliken Kina kommer att fungera som en motvikt till USA. Puttler har kremerat sitt lands ekonomi och strött askan på en soptipp samtidigt som landet teknologiskt ramlat tillbaka till 60-talet och militärt degraderats till afrikansk nivå. Och för kineserna har det gått åt helvete, nu återstår 20-30 år att reda upp eländet medan regimen försöker skjuta problemen på framtiden.
Citera
2022-09-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Kan ni tyska här är en länk från Bild angående mötet Xi och putin, ganska intressant

https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/laesst-jetzt-auch-china-putin-fallen-krisen-stimmung-beim-schurken-gipfel-81333352.bild.html

Föga förvånande så handlar den om hur Kina gav Ryssland den kalla handen.
Citera
2022-09-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Ni får ursäkta jag skrivit har tagit några glas alkohol och svenska är inte mitt modersmål som sagt men jag är orten så prata i princip bara andraspråk inte svenska men va vad mer vill jag få sagt många ukrainare just nu rädda för att Ryssland kommer göra en sinnessjuk motoffensiv som inte kommer ta slut innan de är vid NATOs gräns. Att folk tror att den ryska nu är dold är hjärnspöken Ryssland har världens bästa armé. Kolla lite på YouTube sök på väder väder ser ni att de kan sambo karate kampsporter ju sinnessjuka övningar i I tundraliknande dem de kan allt om det är den genomsnittliga ryska soldaterna är på en högre nivå än våra kustjägare eller fallskärmsjägare de är typ värnplikts nummer till värnpliktiga bättre våra kustjägare. Så jag vill ha fred men jag vet att posten kommer inte att acceptera ett nederlag så nu måste vi få Ukraina att att säga att de har förlorat så måste det på sina bara knän eller att vi erbjuder att Ryssland på annektera hela landet så att de kan leva i harmoni i samförstånd och fred och kärlek och allt det där ni vet goda. Då kan mina vänner och alla ukrainare leva i fred de har jag inget i mot Ryssland Ryssland vill alltid velat deras värld alltså det som är bäst för grejen här grejerna är Rysslands hjärtebarn

VDV var väl bland de vassaste de hade? De gick åt dag 1.
Citera
2022-09-15, 23:54
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Ni får ursäkta jag skrivit har tagit några glas alkohol och svenska är inte mitt modersmål som sagt men jag är orten så prata i princip bara andraspråk inte svenska men va vad mer vill jag få sagt många ukrainare just nu rädda för att Ryssland kommer göra en sinnessjuk motoffensiv som inte kommer ta slut innan de är vid NATOs gräns. Att folk tror att den ryska nu är dold är hjärnspöken Ryssland har världens bästa armé. Kolla lite på YouTube sök på väder väder ser ni att de kan sambo karate kampsporter ju sinnessjuka övningar i I tundraliknande dem de kan allt om det är den genomsnittliga ryska soldaterna är på en högre nivå än våra kustjägare eller fallskärmsjägare de är typ värnplikts nummer till värnpliktiga bättre våra kustjägare. Så jag vill ha fred men jag vet att posten kommer inte att acceptera ett nederlag så nu måste vi få Ukraina att att säga att de har förlorat så måste det på sina bara knän eller att vi erbjuder att Ryssland på annektera hela landet så att de kan leva i harmoni i samförstånd och fred och kärlek och allt det där ni vet goda. Då kan mina vänner och alla ukrainare leva i fred de har jag inget i mot Ryssland Ryssland vill alltid velat deras värld alltså det som är bäst för grejen här grejerna är Rysslands hjärtebarn

Hej Kamrat. Nej Ryssland har absolut inte världens bästa arme, och vi i väst skiter fullständigt i att Putte inte kan ta ett nederlag.

Ryssland håller på förlora kriget i Ukraina, och som lök på laxen har man visat för omvärlden att den Ryska armen är ett enda stort skämt.

Ryssland har även förlorat gaskriget. Nu kan man inte längre hota med att dra in gasen, men europa kommer klara sig. Ryssland däremot har bitit sg i svansen för nu har man tappat den inkomsten.

Ryssland kan inte heller hota med kärnvapen för det har man redan gjort så många gånger.

Bara att inse, dina kamrater i mother Russia är körda.
Senast redigerad av Hor-Ulla 2022-09-15 kl. 23:56.
Citera
2022-09-15, 23:55
Medlem
Sgt.Blands avatar
Detta var ju lite skumt att två länder röstade mot att Nazi-Ryssland behöver lämna kärnkratfverket i Zaporizhzhia. Kina var det enda landet som röstade med Nazi-Ryssland. Nazister och kommunister hand i hand nu WTF!!

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1570529298188214276
Citera
2022-09-15, 23:56
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
De låter ungefär som random krigshetsare här i tråden, eller som en normal amerikansk neocon-hök på CNN eller MSNBC. Säkert lika hjärntvättade också, men med Kremls hjärntvätt i stället för Washingtons dito.
Med den lilla, men väsentliga, detaljen att det är Duma-ledamöter som propagerar i rysk stats-tv för att ”skicka in Ukraina i mörkret” och sända 20 miljoner ukrainare på flykt västerutz

Kanske inte så konstigt att det ständigt talas om orcher från Mordor, för vad skall man likna detta vid?

Notera också den patetiska jämförelsen med Mosul som dels hade ödelagts av Isis, dels intogs av kurderna, inte USA. Med tanke på ryssarnas egen bombkampanj i Syrien så kan man tycka att Olga skulle hålla sig borta från mellanöstern, men de tycks tro på sin egen desinformation och propaganda.
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1570493649284378628?s=46&t=Pa-WFXTjeKBwM2f2BC4e9w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in