Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bukfylla
Hmm.. ytterligare en sak som gör att man anar ugglor är att Dana White inte blev sur på Khamzat för att han missade vikten.. The plot thickens..
Den enda som Dana har lackat rejält på pga viktmiss var Costa vs Vettori som skulle ha gått i MW men fick flyttas upp till LHW efter den värsta viktmissen i UFC:s historia.

Då var det prat om att aldrig låta Costa köra i MW mer då han är en naturlig LHW med den kroppsbyggnaden och har ett helvete att klara MW gränsen.

Dock så verkar de vara kompisar igen och Costa mötte ju senast Luke Rockhold i MW, förutom att Costa anser sig underbetald och har väl hotat att lämna UFC om han inte får mer betalt.

Det hade dock varit synd då jag personligen vill se just Khamzat vs Costa i MW härnäst för där kan vi snacka grudgematch som kommer att sälja rejält.
Citera
2022-09-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Den enda som Dana har lackat rejält på pga viktmiss var Costa vs Vettori som skulle ha gått i MW men fick flyttas upp till LHW efter den värsta viktmissen i UFC:s historia.

Då var det prat om att aldrig låta Costa köra i MW mer då han är en naturlig LHW med den kroppsbyggnaden och har ett helvete att klara MW gränsen.

Dock så verkar de vara kompisar igen och Costa mötte ju senast Luke Rockhold i MW, förutom att Costa anser sig underbetald och har väl hotat att lämna UFC om han inte får mer betalt.

Det hade dock varit synd då jag personligen vill se just Khamzat vs Costa i MW härnäst för där kan vi snacka grudgematch som kommer att sälja rejält.
Nja, han blev väl riktigt förbannad på t.ex. Kelvin Gastelum och Anthony Johnson också.
Citera
2022-09-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bukfylla
Nja, han blev väl riktigt förbannad på t.ex. Kelvin Gastelum och Anthony Johnson också.
Jo det har du förstås rätt i my bad men Costas viktmiss borde nog tamejfan räknas som den grövsta.

Det skiljer ändå ca 8 kg mellan MW och LHW och Costa fick väl anstränga sig en del för att ens klara LHW.
Citera
2022-09-16, 01:45
Medlem
shbous avatar
Jag tror att Diaz blev *%.

De vågade inte låta sin nya guldgullegosse, som är på uppgång, möta Diaz som mycket väl kunnat vinna matchen. Hur länge har han gått utan match? Han har haft en fajt kvar i sitt kontrakt.

Business.

Jag gillar Ferguson men ändå glad att Nate vann.
Citera
2022-09-16, 20:16
Medlem
skillnads avatar
Konsensus i MMA världen verkar vara att Khamzat förlorade moraliskt mot Diaz. Att han skyller på UFC:s doktorer är bara en patetisk ursäkt.
Citera
2022-09-18, 10:43
Medlem
Memnoks avatar
Ämnen sammanfogade.
/Mod
Citera
2022-09-18, 10:48
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Konsensus i MMA världen verkar vara att Khamzat förlorade moraliskt mot Diaz. Att han skyller på UFC:s doktorer är bara en patetisk ursäkt.
Va? Konsensus är väl snarare att Diaz hade fått bögstryk om Khamzat hade nått vikten och att han fortfarande imponerade och i högsta grad är aktuell att utmana mästarna i två viktdivisioner även om det var klantigt att missa vikten.

Det är exakt ingen som tror att Khamzat missade vikten för att han inte ville möta Diaz, var har du fått det ifrån?
Citera
2022-09-18, 12:40
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Va? Konsensus är väl snarare att Diaz hade fått bögstryk om Khamzat hade nått vikten

Inte nödvändigtvis. Diaz jobbar som BJJ-tränare sidan av MMA och han har nog bättre boxning än Khamzat. Fast visst får han det tufft stående...

Man vet aldrig förrän de faktiskt går in där.
Senast redigerad av G-kraft89 2022-09-18 kl. 12:53.
Citera
2022-09-18, 13:28
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Inte nödvändigtvis. Diaz jobbar som BJJ-tränare sidan av MMA och han har nog bättre boxning än Khamzat. Fast visst får han det tufft stående...

Man vet aldrig förrän de faktiskt går in där.
Man kan titta på oddsen. Khamzat var en extremt stor favorit att vinna matchen. Han vinner 9 av 10 gånger de möts men det är klart att det finns en teoretisk chans att diaz hittar en giljotin när Khamzat gör en nedtagning. Men alla som kan något om kampsport håller Khamzat som storfavorit om de båda skulle mötas, därför är det så jävla korkat att tro att han missade vikten med flit för att han var rädd att förlora mot diaz.

Det är faktiskt så jävla korkat att jag har mer respekt för folk som tror att jorden är platt eller folk som röstar på socialdemokraterna.
Citera
2022-09-18, 13:57
Citat:
Man kan titta på oddsen. Khamzat var en extremt stor favorit att vinna matchen. Han vinner 9 av 10 gånger de möts men det är klart att det finns en teoretisk chans att diaz hittar en giljotin när Khamzat gör en nedtagning. Men alla som kan något om kampsport håller Khamzat som storfavorit om de båda skulle mötas, därför är det så jävla korkat att tro att han missade vikten med flit för att han var rädd att förlora mot diaz.

Det är faktiskt så jävla korkat att jag har mer respekt för folk som tror att jorden är platt eller folk som röstar på socialdemokraterna.

Det finns fler vägar för Diaz att vinna än en giljotin men jag tror han är för gammal och sliten.
Citera
2022-09-18, 14:05
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Det finns fler vägar för Diaz att vinna än en giljotin men jag tror han är för gammal och sliten.
Absolut, Diaz hade en teoretisk chans att vinna men den är mycket liten. Khamzat har våldtagit svartbältare på marken (visserligen ingen i Diaz klass) och knockat folk stående. Diaz hade kunnat ge honom en match om han tröttnade i 4-5:e ronden men i övrigt har jag mycket svårt att se en vinst för Diaz.

Det är därför det är korkat på särskolenivå att tro att Khamzat missade vikten med flit för att undvika Diaz.
Citera
2022-09-18, 14:39
Citat:
Absolut, Diaz hade en teoretisk chans att vinna men den är mycket liten. Khamzat har våldtagit svartbältare på marken (visserligen ingen i Diaz klass) och knockat folk stående. Diaz hade kunnat ge honom en match om han tröttnade i 4-5:e ronden men i övrigt har jag mycket svårt att se en vinst för Diaz.

Det är därför det är korkat på särskolenivå att tro att Khamzat missade vikten med flit för att undvika Diaz.

Jag håller med.. Diaz är en sån som ett toppnamn bara ska ta sig förbi. Dessa mittenspelare kan skrälla men Khamzat är både för ung och stor (skelettmässigt) för att det ska vara troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in