2022-09-16, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Du vet inte varför du nekade??? Herregud,,,, då kan jag berätta för dig varför, du fick känslan av att ha makt,, sig på den
Jag sa nej för att jag inte vill dela maskinen med någon. Jag använder den inte så pass länge att någon kan klaga.
Makt är inte något för mig.
Citera
2022-09-16, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Final.countdown
Hej!

Idag körde jag en maskin och hann med några få set när det kommer fram en äldre man med grått skägg och ställer sig och pekar på mig. Jag drar ur ena hörluren och frågar vad som står på. Gubben frågar om jag har långt kvar och vill dela "maskinen" med mig.
Jag sa nej. Han muttrar och skakar på sitt huvud och sätter sig framför mig och väntar tills jag ska bli klar.

Vilken gubbe alltså. På honom såg det ut som att jag gjorde något fel.

Vad tycker ni om att dela med främlingar? Är det inte lite fräckt att fråga om man ska dela?

/Irriterad

Hade blivit sjukt irriterad på dig.
Dom flesta är klara rätt snabbt men sen finns vissa som kör hur många set som helst på en maskin eller sitter och degar bara på samma maskin. Vissa verkar gå till gymmet bara för att hänga och inte träna nånting.

Frågar någon om man kan dela så delar man.
Citera
2022-09-16, 00:50
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Hej!

Idag körde jag en maskin och hann med några få set när det kommer fram en äldre man med grått skägg och ställer sig och pekar på mig. Jag drar ur ena hörluren och frågar vad som står på. Gubben frågar om jag har långt kvar och vill dela "maskinen" med mig.
Jag sa nej. Han muttrar och skakar på sitt huvud och sätter sig framför mig och väntar tills jag ska bli klar.

Vad tycker ni om att dela med främlingar? Är det inte lite fräckt att fråga om man ska dela?

/Irriterad
Helt rätt! När jag kliver in på ett gym så äger jag hela stället och vill jag köra på en maskin som används så är det bara för dom att flytta på sig
Citera
2022-09-16, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Hade blivit sjukt irriterad på dig.
Dom flesta är klara rätt snabbt men sen finns vissa som kör hur många set som helst på en maskin eller sitter och degar bara på samma maskin. Vissa verkar gå till gymmet bara för att hänga och inte träna nånting.

Frågar någon om man kan dela så delar man.
Jaha?
Men jag blir klar rätt snabbt.
Citera
2022-09-16, 00:52
Medlem
Citat:
Jag sa nej för att jag inte vill dela maskinen med någon. Jag använder den inte så pass länge att någon kan klaga.
Makt är inte något för mig.
Självinsikt kan göra ont att införskaffa, va inte ett rövhål
Citera
2022-09-16, 01:04
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Hej!

/Irriterad

Låter som du är lite osäker i dig själv.

Fan vad jag saknar gamla källargymmet som brann ner för längesedan, var någon ung grabb kring 20 som satt i någon multimaskin som man kunde träna pecs, axlar & bröst i.

Fram kommer en gammal styrkelyftare och frågar ifall han kunde köra mellan seten, nej sa grabben och strax därefter så lyftes grabben bort från maskinen så att gubben kunde köra sitt set.

Huruvida du gjorde fel eller ej beror helt på gymmets regler, i mitt tycke gjorde du fel med tanke på att det var en maskin där vikterna enkelt kan justeras på några sekunder.
Citera
2022-09-16, 01:07
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

/Irriterad
Pausar du när du använder maskinen?
Om svaret är ja såär det oartigt att inte dela.
Sluta genast upp med dessa fasoner.
Hade det varit jag hade jag bara lyft bort dig.
Citera
2022-09-16, 01:14
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Hej!

/Irriterad

Du har inte varit i gymbranschen länge hör jag. Man delar på allt som bröder. Men du kanske tränar på ett bög gym som sats eller liknande där bara fjollor och spännbögar tränar och måste posera med selfie var 5:e minut. Tacka vet jag gamla byggargym. Där delas det på allt.
Citera
2022-09-16, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Pausar du när du använder maskinen?
Om svaret är ja såär det oartigt att inte dela.
Sluta genast upp med dessa fasoner.
Hade det varit jag hade jag bara lyft bort dig.
Självklart vilar jag. Men det är inte länge alls.

Ser jag att någon använder en maskin så väntar jag tills denne blir klar. Kanske frågar om han ska sitta länge men skulle aldrig i mitt liv fråga om jag fick köra mellan hans set.
Citera
2022-09-16, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Detta lät ju mer som en smith maskin, och då är ju knappast ta av eller lägga på vikt ett stort problem. Hade det varit på bänken eller i squatracken så köper jag det helt.

OnT: Givetvis låter man personen hoppa i mellan, speciellt om du kör en maskin. Att inte göra det är inte bara omoget, utan tyder på att du inte gymmat länge nog för att få den ömsesidiga respekt man har för sina medtränare.

En dryg snorvalp med lurar som inte vill dela maskinen, folk har ju fått stryk för bra mycket mindre än det.

Jag vet inte när, vad och hur det gällde, men ja, detta är min generella inställning, jag går till gymmet för att bli stark, inte jiddra, skaffa kompisar eller behöva rubba min gymplan för att någon inte har tålamod i 5 min.

När detta händer tar jag givetvis ur lurarna, tilltalar vederbörande ordentligt och med respekt i tonen, och jag lämnar i regel övningen i ett bättre skick än jag fann då jag hänger tillbaka vikter, torkar av osv över mig, men jag vill för det mesta köra själv då jag har en tid att passa.

Alla vill inte hänga på gymmet i 2 1/2 h och spela skön, jag har andra saker att göra, trots min målmedvetna plan så kan jag ändå vara vänlig, bjuda på ett leende, eller pusha och hjälpa till att ”passa” medans jag återhämtar mig emellan övningar. .

Jag är i regel extremt effektiv och vet precis vad, hur och när jag ska göra saker, jag vill in och ut på gymmet och jag väljer att göra det med hörlurar i då jag vill ha riktigt tung musik som knullar skallen då upplever att det kan ge den där extra procenten.

Lycka till med din träning!
Citera
2022-09-16, 02:13
Avslutad
Citat:
Självklart vilar jag. Men det är inte länge alls.
Men förmodligen tillräckligt länge för att någon annan ska hinna köra ett set?
Citera
2022-09-16, 02:22
Medlem
Nä, jag tycker det är väldigt störigt med folk som beslagtar en maskin väldigt länge och då även ska ha den när de vilar mellan passen. Meningen med ett offentligt gym är att man delar på den utrustning som finns. Visst jag kan ta redskapen i en annan ordning men tillslut så är det kanske bara en övning kvar jag vill göra. Att allt inte är ledigt direkt får man räkna med, det kan t.o.m. vara kö, men att folk ska beslagta en maskin är jä-ligt störigt och ego.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in