2022-09-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Tipper skapere av serie, f.eks. Fr*benius, sjekker tråden her for å se hvordan serien ble mottatt av gjengen her. Og river seg i håret av denne feilen

OT: Gikk for øvrig forbi en filminnspilling i og ved en bygård vis a vis Uranienborg Kirke for ganske lenge siden. Så nå at dette dette var denne innspillingen, og skulle forestille hjemmet til SH (som ikke bor så langt unna i virkeligheten heller)

Det jeg synes er mest interessant med serien er at det er VG-Milli, som får politiet til å endre hovedhypotese.
Citera
2022-09-15, 17:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det jeg synes er mest interessant med serien er at det er VG-Milli, som får politiet til å endre hovedhypotese.

Hahaha! Er det han som utbryter "Det MÅ være ektemannen!"?

Forstår det ellers slik at de også lanserer en "teori" om at det
sitter en slags mafia nede i Marbella og trekker i trådene.

Høres for meg ut som om serieskaperne nesten har laget et
slags meta-dokudrama basert på sin egen nysgjerrighet.
Nevnes GG-teorien til Legokatt også?
Citera
2022-09-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Er det "Wonderboy" som blir trukket inn i saken?
Citera
2022-09-15, 18:48
Medlem
Citat:

Serier, akkurat som bøker, hvis de leses, er skumle, fordi de påvirker narrativet.
Citera
2022-09-15, 19:28
Medlem
Citat:

Nå ble det vel tidlig i saken pekt mot noe spor knyttet til Spania, er vel det som er inspirasjonen
Citera
2022-09-15, 19:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nå ble det vel tidlig i saken pekt mot noe spor knyttet til Spania, er vel det som er inspirasjonen

Ja, men de sporene ble vel fort sjekket ut. Mener det kan ha vært i tilknytning til
folk HHB2 hadde vanket med i sin ungdom, men er usikker. Kan vel kanskje også
ha vært en link til den tidligere hundeskolen til TF, men den ble vel nedlagt for over
ti år siden. Den var uansett i Alicante og ikke Marbella.

Uansett veldig lite sannsynlig at det har sittet noen der nede og funnet ut at de skal kidnappe
en eldre dame i Norge uansett. Ikke noe lurt sted å gjemme seg for norske forbrytere heller, da
det er smekkfullt av norrbaggar og fort gjort å få spansk politi på nakken med påfølgende
utlevering til Norge.
Citera
2022-09-15, 20:03
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Nå er det ingenting i serien eller med karakteren "Erlend" som tilsier at den mer ment for å kildre eller portrettere ØM. At Nyhetsavisen åpenbart må være VG er jo greit, men både journalistene og hovedetterforsker "Jorunn Lakke" er 100% oppdiktede karakterer.

Scenen du sikter til er oppdiktet i sin helhet og det finnes ingen holdepunkter for å tilegne ØM noe annet enn at han snart må stå med begge henda i været for sine uttalelser i Krimpodden.
Citera
2022-09-15, 20:16
Medlem
first.springs avatar
Citat:

Det nevnes i forbifarten at hun kan ha blitt borte av fri vilje. Både av politiet og et fiktivt forumstroll (klaraklok fra reddit) som blir intervjuet i en kort filmsnutt i episode 1. ca 27:00 min.
Citera
2022-09-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Nå er det ingenting i serien eller med karakteren "Erlend" som tilsier at den mer ment for å kildre eller portrettere ØM. At Nyhetsavisen åpenbart må være VG er jo greit, men både journalistene og hovedetterforsker "Jorunn Lakke" er 100% oppdiktede karakterer.

Scenen du sikter til er oppdiktet i sin helhet og det finnes ingen holdepunkter for å tilegne ØM noe annet enn at han snart må stå med begge henda i været for sine uttalelser i Krimpodden.

Jeg tenker at serien er tett på sannheten om VG.
Citera
2022-09-15, 20:54
Medlem
Øystein Milli har vel ryggen dekket. Han behøver ikke stå med hendene i været for noen som helst.
Hvilke journalister det presis var som gjorde at politiet måtte arrestere TH mens han kjørte, isteden for utenfor hjemmet, er meg bekjent ikke lekket ut.
Citera
2022-09-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
De kjører to plot. Tom Hagen som morderen og et kidnappingsplott. Det er forståelig med en balanse siden saken er uferdig.

Men på slutten handler serien veldig mye om et mulig kidnappingsplott. Det er slitsomt når vi "vet" TH er morderen.

De episodene om TH med datteren osv er veldig spennende.
Synes det er rsrt de ikke trekker inn flere familier, skulle likt å se de rekonstruere sønnens vasking på badet og lampeknusing, øvrige familiemedlemmer og venners opplevelse av familien, omgangskrets, businnespartnere m.m. Litt tynt det hele
Citera
2022-09-15, 21:44
Medlem
Nottelitens avatar
nu har jag sett den och det enda som imponerar mig är hur många (suck) det finns i texten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in