2022-09-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Sån makt har inte partiledare - hon hade partiledningen med sig = fler måste ryka.

Dvs ja-sägarna o uppbackarna

Annie hade stöd av Stureplans C, rika kvinnor som "bryr" sig! Resten av landet sket hon i!
Maktgalen person ..
Citera
2022-09-15, 17:24
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Emil kommer definitivt tydliggöra nyliberalismen som hela partiets ideologi bygger på, på ett helt annat sätt i alla fall. Men sen om det är av godo är ju en helt annan sak.

Ja, nyliberalism brukar inte föra något direkt gott med sig. Men, samtidigt är jag inte underkunnig om så många andra som befunnit sig centralt i partiledningen/dess närhet och som är någorlunda "Annie-rena".

Staffan Danielsson lämnade C och gick till KD, och kanske är han litet till åren, men han skulle säkert kunna erbjuda viss rådgivning om C vill gå högerut.
Citera
2022-09-15, 17:25
Medlem
Linda Modig till P4 Norrbotten, apropå att hon kommer lämna posten som första vice ordförande:

"Nä, jag kommer inte ställa mig till förfogande. Man måste förstå att den här partiledningen, som jag tagit del i, jag står för de bedömningar och de vägval vi har gjort. Jag är helt investerad i den strategin. Jag är ju inte rätta personen att nu göra omtag eller fundera på vilka vägval C ska göra framöver, utan jag har gått in i den här partiledningen."

Ytterligare en hint om att pk-woke-falangen hukar sig för en framtid där en mer traditionellt sinnad vinge av partiet tar över. Tillbaka till 30-talsrötterna.
Citera
2022-09-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Man kan säga att skutan håller på att vända, så mycket som SD blev hatade vid 4% är bara rättvist att det kommer tillbaka, så de som gapar "nazism" nu bör få tillbaka. Tror det kallas karma.

Karma är väl när dem forskare som kan ngt säger att de aldrig sett ett enda parti över hela världen som ökat och gått framåt i så många val.

Då har de gjort det utan nån möjlighet att påverka styrande politiken...
Annie har haft det "fiaskon", Sverige är på sämre efter hennes insatser...
Citera
2022-09-15, 17:28
Medlem
CalzoneItalias avatar
Hoppas C får en ledare som vill släppa in SD i värmen det gynnas S av .
Citera
2022-09-15, 17:28
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, bara vanlig kunskap om människans psykologi.

Fast du får hålla med om att det är ologiskt att hata ett parti för att man anser att de hatar.
Det finns säkert de som hatar SD men för de flesta är det nog misstro. Nästan alla som inte röstar på SD misstror partiet. Men vi misstror inte SD:s väljare som säkert bara är ute efter en lösning på upplevda problem.
Citera
2022-09-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Annie hade stöd av Stureplans C, rika kvinnor som "bryr" sig! Resten av landet sket hon i!
Maktgalen person ..
Märkligt hur hon försökte göra det gamla bondepartiet till ett vänsterparti och lyckades nästan.
Kanske straffades centerpartiet nu för sitt historiska kärnkraftsmotstånd?
Citera
2022-09-15, 17:30
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det finns säkert de som hatar SD men för de flesta är det nog misstro. Nästan alla som inte röstar på SD misstror partiet. Men vi misstror inte SD:s väljare som säkert bara är ute efter en lösning på upplevda problem.
Problemet är ordets valör, t.ex en känd partiledare som Annie som säger "Nej, Sverigedemokraterna har inte sina rötter på landsbygden. De har sina rötter i Bevara Sverige Svenskt" blir självklart hatad. Det är en sjuk nästan äcklig vinkling av Sveriges numera näst största parti.
Citera
2022-09-15, 17:31
Medlem
Readyfreddies avatar
En fantastisk nyhet, den hatiska rödhättan försvinner.

Nu är det bara att hoppas att SD, M, KD och L gör ett gott jobb under de kommande åren trots tillståndet de rödbruna lämnar över landet i.

Välj en pragmatisk ny partiledare och gå tillbaka till rötterna. Då finns det ett riktigt drömläge att en gång för alla skicka sossarna till historiens skräphög 2026.

C fokuserar på landsbygden och småföretag, borde dessutom rikta in sig på vettiga miljöfrågor.
M fokuserar på jobb och skatter.
KD fokuserar på vård och omsorg.
L fokuserar på skolan.
SD fokuserar på migration, brott & straff och ser till att dom andra inte faller ur ramen.

Sossarna blir ett parti som väljarna inte ens ser det som värt att kasta bort en röst på.
Citera
2022-09-15, 17:32
Medlem
C0ws avatar
Kunde bara sluta med avgång.

Hon yrar runt och har målat in sig i ett hörn genom sitt "breda mitten" som inte ens finns, dumpat borgerliga partierna för de rödgröna och vill vara med i regering men vägrar prata med både den ena och den andra. Många av hennes väljare vill inte ens ha henne längre. Hennes plan var att försöka smutskasta och prata ner SD 95% av tiden, ett parti som det svenska folket stödjer bra mycket mer än hennes sketna parti, istället för att prata om centerns politik. Jag vet fan inte ens vad för politik de kör med förutom det där med LAS och strandskyddet. Så lite har hon pratat om själva politiken.

Hoppas på att centern imploderar nu
Citera
2022-09-15, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hoppas C får en ledare som vill släppa in SD i värmen det gynnas S av .
S kommer förmodligen inte komma till makten igen under våran livstid.
Citera
2022-09-15, 17:35
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfvcked
Bekämpa ett demokratiskt valt parti? Är du sjuk i huvudet?

Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Det är en väldigt sjuk person som beter sig så som hon har gjort! Hon saknar inga allvarliga diagnoser! Så att tycka att hon gjort något bra dom senaste 11 åren bara visar att du nog inte är helt frisk själva
Som Sverigedemokrat anser jag att Annie Lööf har varit vår allra bästa valarbetare. Därför hade jag gärna sett henne fortsätta ett bra tag till. Idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in