2022-09-15, 17:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Håller med. De gjorde fel.

Men du kan ha åsikten att man ska de-eskalera, minska stödet till Ukraina och arbeta för att få parterna till förhandlingsbordet även om man anser att Ryssland gjort fel.

Vem som har gjort rätt och fel är bara en del av diskussionen om Ukrainakriget. Vissa verkar ha tankemodellen:

Har Ryssland har gjort fel? Om Ryssland har gjort fel så ska den andra sidan få obegränsat stöd.

Men ska sträva efter att Ryssland lämnar allt ukrainskt territorium.

Betalar skadestånd

Återbördar krigsfångar och andra bortförda ukrainare.

Lämnar ut ryska krigsförbrytare, inkl högsta ledningen.
Citera
Medlem
Citat:

Men du kan ha åsikten att man ska de-eskalera, minska stödet till Ukraina och arbeta för att få parterna till förhandlingsbordet även om man anser att Ryssland gjort fel.

Vem som har gjort rätt och fel är bara en del av diskussionen om Ukrainakriget. Vissa verkar ha tankemodellen:

Har Ryssland har gjort fel? Om Ryssland har gjort fel så ska den andra sidan få obegränsat stöd.
Självklart ska Ukraina få obegränsat med stöd så länge som det behövs!!!
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Har Ryssland gjort fel? Om Ryssland har gjort fel så ska den andra sidan få obegränsat stöd.
Helt korrekt uppfattat.
Citera
2022-09-15, 17:02
Medlem
Citat:
Tror du får citera mig om det ska bli meningsfull diskussion. Jag känner mig inte rätt representerad. Som jag skrev förra meddelandet är detta mina tre centrala poänger: Vi bör verka för de-eskalering, mindre stöd till Ukraina och att man nudgar båda parter mot förhandling. Inget av det du nämner stämmer särskilt bra.
Jag håller med dig om att diskussionen uteblir om en part dvs. Du inte ens förstår sina egna inlägg.
Det finns en part här som kräver helt omöjlig eftergifter för att inte starta ett krig. Och visar på att min är militär är starkare.
Dvs. den starkes rätt att kräva underkastelse av sina grannländer för att få som mn vill.
Det är den världsordning gen du förespråkar och anser p.g.a att en tidigare president avsattes på oriktiga grunder har andra länder rätt att invadera och diktera villkoren i landet.
Dessutom undanhåller du Rysslands direkt inblandning i oroligheterna som funnits i Ukrina.
Inte mycket att debatera med.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-09-15 kl. 17:06.
Citera
2022-09-15, 17:05
Medlem
Så genant det måste varit för Putin idag när kinesen steg in i rummet. Man skulle vilja vara där och lyssna.
Citera
2022-09-15, 17:06
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag håller med dig om att diskussionen uteblir om en part dvs. Du inte ens förstår sina egna inlägg.
Det finns en part här som kräver helt omöjlig eftergifter för att inte starta ett krig. Och visar på TT mn är militäriskt starkare.
Dvs. den starkes rätt att kräva underkastelse av sina grannländer för TT få som mn vill.
Det är den världsordning gen du förespråkar och anser p.g.a att en tidigare president avsattes på oriktiga grunder har andra länder rätt att invadera och diktera villkoren i landet.
Dessutom undanhåller du Rysslands direkt inblandning i oroligheterna som funnits i Ukrina.
Inte mycket att dejter med.

Det du visar här är att du måste citera. Jag har inte sagt de saker du skriver här.
Citera
2022-09-15, 17:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Det räcker nu. 300 sidor av ditt tramsande kring en perifer aktivitet? Du är ju helt sinnesrubbad!

Mata inte rySStrollet. Han försöker bara få oss att slösa bort det värdefullaste vi har, vår tid!

Lägg, istället din rid på att förkovra dig och lägg ut intressanta nyheter och analyser istället!

(För när fanskapet inte skriver om Maidan så kan hen istället börja pladdra om NATO-Serbien, Libyen, Afghanistan eller något annat OT)

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-15, 17:13
Medlem
Citat:

Du ville att jg skulle citera dig, här gör jag just det.
Hur skall man kunna förhandla med någon som har militär trupp I sitt land som kräver total underkastelse och propagerar för att landet inte skall finnas.
Vilket är vad Kreml och Putin gör.
Citera
2022-09-15, 17:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Pro-rysk källa rapporterar att Röda Armén fortfarande håller Lyman.

Citat:
The enemy again and again sends personnel to frontal attacks, bearing significant losses. They cannot enter the APU city.

https://t.me/epoddubny/12301
Citera
2022-09-15, 17:21
Medlem
leachs avatar
Kommer inte ut mycket info, vilket är bra, så vi tager det som finnes Vi kan vara säkra på att det jobbas på.

Russian base was hit in Nova Kakhovka
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1570431485823303680

"The Armed Forces of the Russian Federation are transferring units of the invaders who retreated from the Kharkiv region, as well as part of the Third Army Corps to the Donetsk and Zaporozhye regions"
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1570430969684922369

Fighting continues around Yampil and Lyman
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1570430080270348293
Citera
2022-09-15, 17:21
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna upprättar en dvärgarmé!
https://twitter.com/antiputler_news/status/1570301431269433347
Smart!

Väldigt liten träffyta och svårare att upptäcka i högt gräs.
Citera
2022-09-15, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Så genant det måste varit för Putin idag när kinesen steg in i rummet. Man skulle vilja vara där och lyssna.
Tror inte han fattar att han har såld sitt land till gulingarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in