2022-09-15, 16:50
Medlem
Säga vad man vill men ett pålitligt vallokomotiv för Sverigedemokraterna har Annie varit.
Nu väntar ev ett jobb som ambassadör som tack för trogen tjänst, Ryssland eller Uzbekistan kanske
passar.
Citera
2022-09-15, 16:50
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej och det var just därför jag gärna sett att S fått fortsätta arbetet med att vända landet åt rätt håll.

Men du tror alltså att det blir stopp med det nu, speciellt om C hoppar tillbaka in i alliansen?

När kommer skjutningarna sluta?

Inte för att det har så mycket med Annie att göra, men om man tänker på att det blivit duktigt mycket värre de senaste 8 åren i stället för bättre, så är din klockartro på S litet rörande.

Naturligtvis blir det inte stopp på allt som är obra omedelbart, men kan man minska rekryteringsbasen till gängen, göra det tråkigt eller t o m obehagligt att vara kriminell samtidigt som man både har piska och morot för att sätta vår avsevärda arbetskraftsreserv i nyttigt arbete, så kan det troligen långsamt bli bättre.
Citera
2022-09-15, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vem ska du hata nu istället?

Varför skulle någon upphöra att hata Annie Lööf menar du?
Citera
2022-09-15, 16:51
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DebbieHarry
Hade inte förvånat mig om Federley gör en comeback.

Hoppas det så blir vi av med C en gång för alla.
Citera
2022-09-15, 16:53
Medlem
Annie Lööfs trogna mantra "Vi ska ta ansvar" hon tjatat om i 8 år kanske förverkligas med en ny partiledare som inte ser vart femte svensk medborgare som nazist och börjar föra sund politik igen istället för att leka Jesus och vara självutnämnda världens moralpolis.
Citera
Medlem
Svinriks avatar
Av någon anledning känner jag inget större behov av att lämna landet längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Varför skulle någon upphöra att hata Annie Lööf menar du?

Precis! Är man en rabiat ung man gör man förmodligen inte det😉
Citera
2022-09-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är under (s) som gäng-skjutningarna börjat. Och du undrar när Högern ska få slut på dem? Röstade du Höger?

Jag är väl medveten om det, men nu fungerar inte ett samhälle som en glödlampa som du styr av/på med hjälp av en strömbrytare.

Det finns en ganska stor eftersläpning från det att politiska beslut fattats till att människors hela identiteter och inslagna livsbanor ändras.

Nej jag röstade inte höger (och har alltid sett samarbetet med C som en stor belastning för S) av den enkla anledning att kriminaliteten naturligtvis inte kommer gå ner av att man gör livet och vilkoren för dom som utför den än jävligare.
Citera
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, han sade i podden ”Sista måltiden” att hon var den trevligaste partiledaren utanför debatterna. Omtänksam när han var utbränd.

Funderade på om han var ironisk men det var han nog inte.
Flashback är nog grymt orättvis mot Annie Lööf som person.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Precis! Är man en rabiat ung man gör man förmodligen inte det😉

Annie Lööfs dåd är bestående.
Citera
2022-09-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
SD är Sveriges näst största parti och behöver inte böja sig för M när det gäller A-kassan. Tvärtom har SD+S faktiskt majoritet i riksdagen och Kristerssons regering löper ständigt risken att S+SD samarbetar. Om inte Kristersson ger SD vad SD vill ha.

Maggan kommer naturligtvis aldrig att medge att hon samarbetar med SD kring A-kassan.

Om din fråga gäller om höjd A-kassa är Vänster eller Höger så skulle jag säga Vänster, det är ett bidrag. Men SD är ett stort och brett parti och kanske ömmar de för just arbetslösa. Frågan är bara pyttelite till vänster om mitten och kanske tillhör den mångomtalade "breda mitten" istället.

Enklast är om Kristersson går med på SD:s krav och bibehåller höjd A-kassa, och gör förslaget till sitt eget. Det kostar otroligt lite pengar.

Först o främst har Annie styrt C till vänster med sitt hat emot SD.
A -kassa är inte ett bidrag utan en försäkring
som man betalar in privata pengar till varje månad.

Annie är en kappvändare och lurat stora delar av partiet ute i landet.
Citera
2022-09-15, 16:59
Medlem
CP horan avgick!
Detta val utvecklas bättre och bättre. Känns lite som karl-bertil Johnsons farsa som börjar sur och myser mer och mer ju längre det går.

Vem som tar över har jag ingen aning om, men undrar om Jimmie trollade henne med sina varma avskedsord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in