2022-09-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hoppsan, nu kom plötsligt ett antal nya och gamla konton till liv, Som samstämmigt hyllar Hjalmar Högberg och fördömer de som ifrågasätter och kritiserar honom. Retoriken känner vi igen, den är på skolgårdsnivå och en smula tragisk. Hjalmar är stor artist.. Hjalmar är rik och berömd.. Alla kändisar gillar Hjalmar.. o.s.v.

Den tragikomiska sanningen om Hjalmar Carlos Högberg är att han:

* Aldrig haft ett jobb

* Aldrig tjänat egna pengar

* Aldrig haft ett förhållande

* Saknar körkort

* Lever på mamma och pappa samt bidrag

* Är dömd för sexualbrott samt ofredande

* Har ett antal diagnoser

Kort och gott en total loser.

Bla bla blaaaaa

vakna du sen eller ska jag ringa din mamma?

Han deklarerar flera hundra tusen per år och lär köra bil bättre än dig ditt blindstyre

Dessutom har han haft både kända och okända flickvänner

Han skulle kunna få vem han vill
Citera
2022-09-13, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Någon som kan länka videon där negern gråter och erkänner att han är bög igen?
Jag garvade sönder mig till den för typ 5-6 år sen och vill återuppliva lite glädje.

Videon finns inte kvar och dessutom var den fejk

jag prata med han som filma (emil evans)
Citera
2022-09-13, 13:56
Medlem
Detta är det sjukaste jag sett. 3 användare som sitter och frenetiskt skyddar en sexbrottsling, samtidigt som de fradgar och runkar till idén av att han är en kändis.

Schizofreni verkar negern lida av.
Citera
2022-09-13, 15:53
Medlem
Akvavitaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StevenCol
Varför lever du i en fantasivärld? om du är musiker
vilket instrument kan du spela?

Jag är en gitarrist.

Citat:
Du har ju fel! 99 % av dom som hört talas om Hjalmar har läst imdb.com och sett honom på Tv

Det går inte att komma ifrån att trollen här på flashback bara snackar goja

Varför har aldrig något legitimt konto nämt ett smack om hans sk karriär här i tråden? Vilken tv produktion har Hjalmar medverkat i? Finns det officiella erkända källor som hyllat Hjalmar?

NEJ!!! Alla sådana påståenden är fabrikationer och kommer inte från allmänheten.

Det som står på IMDB kan vem som helst gå in och redigera. Något man bör ha i åtanke när man refererar källor, speciellt i sånna fall som Hjalmar som är känd för att manipulera öppna webbsidor som IMDB. Att sen utesluta att det är Hjalmar som skrivit dem är oxå lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikmagnus21
Du snackar ju bara en massa skit och trollar som det lilla troll du är

Dom allra flesta som hört talas om Hjalmar vet att det är en bra förebild och att han kan få vem han vill

Man kan tro att du stött på honom men inte fick napp hahahaha

Dessutom borde du läsa vad som står om honom på Discogs som är världens största musikkatalog

alla skivbutiker i världen är länkade till den sajten

Tre konton svarar mig samtidigt som en jävla kör. Ditt största misstag är att du tar alla för att vara idioter. Jag vet sanningen och du med.

Men för att leka lite med tanken: Vad har Hjalmar gjort dig som får dig att anse att han är så jävla bra eller ens värd att försvara?

Du har inget svar på detta som skulle anses rimligt av oss andra.

Då är frågan vem du försöker lura egentligen?

—————————————————
Dessutom hyser jag inget agg mot Hjalmar. Jag trollar inte. Hjalmar är en sjuk människa och folk gillar att observera och kommentera såna människor, jag oxå. Mina förhoppningar är att Hjalmar kan uppnå nån form av harmoni med samhället, men det krävs nog en hel del…
Citera
2022-09-13, 17:51
Medlem
UT64s avatar
Konton blir avstängda. Nya konton startas. Gamla konton kommer till liv. Alla med likartat budskap.

Hjalmar är artist.. och fotomodell.. Hjalmar hänger med familjen Skarsgård.. Hjalmar är rik och berömd..

Retoriken är på ett litet barns nivå, som skall skryta inför kompisar hur duktigt hans pappa är, men det funkar förstås inte på Flashback. Idag kan i stort sett alla påståenden en person gör synas i sömmarna med enkla medel. Man kan alltså inte påstå att man är guldskivebelönad eller att man varit gift med en kändis om det inte stämmar. Men för en person som lever i en fantasivärld går det förstås bra!
Citera
2022-09-13, 18:12
Medlem
sixgorillions avatar
Citat:

Den är inte fejk, H skakade i skorna av rädsla för trots att han är en stor neger så är han mentalt instabil och osäker som en pubertal tonåring. Kanske därför han envisas med att kontakta tonåringar och fråga om deras magar?
Citera
2022-09-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyttskvaller
Varför ljuger du?
Jag har bevisat att jag har rätt, och att det är du som upprepat ljuger om trådens Hjalmar Högberg.
Du menar med andra ord att förvaltningsrätten har fel angående HH. Detta säger mycket om att du desinformerar systematiserat i tråden.

Citat:
Han är fri som fågeln men det är inte troll som du
Ytterligare desinformation, i likhet med användaren nyttskvaller.

Förvaltningsrätten, vilken jag mycket ingående hänvisat till och refererat till, har i senaste domen beskrivit HH:s psykiska status, att den slutna rättspsykiatriska vården av HH ska fortsätta - samtidigt som HH medgivit att vården ska fortsätta - Förvaltningsrätten har påtalat att "det finns en hög risk för återfall i allvarlig brottslighet" och läkarna har menat att HH:s psykiska tillstånd och förhållanden i övrigt medför att han behöver vara intagen på en sjukvårdsinrättning.

Att HH av läkare skrivits ut senare än maj i år (i och med LRV utan SUP) kan så vara - dock har det inte kunnat bevisas eller informeras om via datum i tråden. Ingen har kommit med klargörande information om detta. I stället har inlägg - inklusive ditt och antal andra, närmast i en kör märkvärdigt nog, senast idag - handlat om helt andra saker än klarläggande info om HH:s eventuella utskrivning från K.
Citera
2022-09-13, 22:13
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:
Varför lever du i en fantasivärld? om du är musiker
vilket instrument kan du spela?
Citat:
Ursprungligen postat av nyttskvaller
Varför ljuger du?
Citat:
Han är fri som fågeln men det är inte troll som du

Jag citerar tre olika konton, ni verkar känna honom. Jag vill ha fakta.

Jag trodde han var en tuff hundragubbe men nu har jag hört att han sitter inne på RP i Huddinge och betér sig som en slaskbög. Han verkar längta efter personalens kroppsbesiktningar och bastutid med andra patienter

Jag också hört att han jobbar på nytt matrial för att släppa på Spotify. Det är covers på kända låtar, först ut verkar vara "Svenne Rubins - Långa bollar på Bengt". Någon som kan bekräfta?
Citera
2022-09-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Jag trodde han var en tuff hundragubbe men nu har jag hört att han sitter inne på RP i Huddinge och betér sig som en slaskbög. Han verkar längta efter personalens kroppsbesiktningar och bastutid med andra patienter
Sedan när har han varit i Huddinge? Skrevs han ut dit av läkaren på Karsudden - eller har han kommit dit på senare tid?
HH är inte och har inte varit förknippad med tuffhet på något sätt egentligen, utan läkare på K har återkommande (i alla fall fram till maj månad i år) beskrivit att HH "fortfarande lider av en allvarlig psykisk störning", att han "fortfarande behöver stödoch behandling som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att han är intagen på kliniken" och att han "uppvisar en bristfällig sjukdomsinsikt". Att han skrivits ut från K efter senaste domen 4 maj - med beskrivningarna ovan - är ju ingenting annat än uppseendeväckande.
Vid domen 4 maj, alltså för 4 månader sedan, skrev förvaltningsrätten vidare:
Citat:
Vid bedömningen tar förvaltningsrätten särskilt hänsyn till att HH vid flera tillfällen har återfallit i brottsligt beteende. Den rättspsykiatriska vården ska därför fortsätta i sluten form.
Citera
2022-09-14, 12:04
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyren
Sedan när har han varit i Huddinge? Skrevs han ut dit av läkaren på Karsudden - eller har han kommit dit på senare tid?

Tror det var strax efter industrisemestern, när överläkaren var på plats och läste alla rapporter om försök till analöppning som Hjalmar gjort. Så han är inte fri utan härjar innanför murarna i Huddinge.

Citat:
Ursprungligen postat av Tyren
HH är inte och har inte varit förknippad med tuffhet på något sätt egentligen, utan läkare på K har återkommande (i alla fall fram till maj månad i år) beskrivit att HH "fortfarande lider av en allvarlig psykisk störning", att han "fortfarande behöver stödoch behandling som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att han är intagen på kliniken" och att han "uppvisar en bristfällig sjukdomsinsikt". Att han skrivits ut från K efter senaste domen 4 maj - med beskrivningarna ovan - är ju ingenting annat än uppseendeväckande.
Vid domen 4 maj, alltså för 4 månader sedan, skrev förvaltningsrätten vidare:

Det där måste vara överdrift från läkarnas sida. Hjalmar behöver bara hjälp att handla på Ica så det alltid finns redbull hemma. Annars klarar han sig helt själv.
Citera
2022-09-14, 21:23
Medlem
Benyameans avatar
Citat:

Klart det finns folk som har den kvar, detta är Internet.
Hur kan den vara fejk? Man såg ju vad som gände i rörlig bild? Sen kanske Hjalle tvingades säga saker som inte var sanna för att slippa stryk men det är ju fortfarande han på videon, right?
Citera
2022-09-15, 15:31
Medlem
UT64s avatar
Testade att googla "hjalmar carlos högberg" och det kommer bara upp negativa saker. Som denna tråd, Lexbase, och sidor som vemringde.se där det ges målande beskrivningar av vilken plåga Hjalmar är. Samt Mrkoll, Ratsit och liknande som ger uppgifter om vilken misslyckad figur han är.

Men det dyker också upp en och annan träff på sidor där Hjalmar är en sitt alter ego, den Store Artisten som alla gillar, och som umgås med berömda kändisar.. Här är en liten sammanställning av hur han ser på sig själv:

* Hjalmar är lång och muskulös samt har en erotisk röst

* Hjalmar kör motorcykel

* Hjalmar hänger med familjen Skarsgård

* Hjalmar är lärare

* Hjalmar har varit gift med en skotsk sångerska

* Hjalmar är rik, han har "300 THOUSAND MILLIONS OF DOLLARS"

* Hjalmar har fått en guldskiva av Universal Music "som ligger på Östermalm"

Och vi kan sluta där. Det är som att sparka på den som ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in