2022-09-15, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag tog inte heller vaccinet.
Är glad för det, men blev smittad för 3 veckor sedan.
Ja det var verkligen inte kul, var ganska sjuk, men är ändå glad att jag inte tagit vaccinet. Litar inte alls på det.

Nu har jag klarat av det hela och är frisk,har också då fått en immunitet på normal väg vilket är mycket bättre än nåt jävla skitvaccin.

Jag fick det både i Februari 2022 och juni 2022
Citera
2022-09-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva

Ja det verkar ju som att många får det om och om igen.

En person jag känner fick det väldigt tidigt i pandemin eftersom han sket i allt och festade och umgicks nära folk utan en tanke på att vara försiktig. Sedan dess har han fått det 3 gånger till, totalt 4 gånger.

Så ja det verkar som att varken naturlig immunitet eller vaccin stoppar folk från att få det om och om igen. Jag har varit superförsiktig under hela pandemin och säkert gjort av med mer handsprit än de flesta andra, därav att jag troligen bara haft det en gång och det var som sagt nyss.

Annars har jag aldrig någonsin varit så frisk någonsin som under pandemin.
Citera
2022-09-15, 16:20
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Då just de plattformarna konsekvent visat sig sprida lögner och felaktigheter känns det som det har en viss relevans.

Problemet med den här typen av länkar till skitsiter är att artikeln och rubriken inte baseras på det som faktiskt sägs i studien utan på en tolkning som gjorts av en vaccinkritisk organisation. Författarna av studien som man refererar till ovan har inte kommit fram något som ens liknar det som påstås.

I princip allting som länkas till och diskuteras av vaccinkritiker slås upp som sensationella nyheter för att efter en närmare granskning (i de flesta fall behövs inte ens det) visa sig inte alls visa det som påstås. Jag har sett där här så många gånger nu att jag redan vet att liknande studier inte alls kommit fram till det som påstås, och detta utan att ens läsa dem. Jag har debunkat så många av dem att jag tappat räkningen. Här är t.ex. deras artikel när de hänvisar till gravida män (ja!) som de påstår fått missfall av vaccinet. Idioter och antivaxxar-patrask.
https://www.globalresearch.ca/report-44-percent-pregnant-women-pfizer-trial-lost-their-babies-fda-cdc-recommended-jabs-expectant-m others-anyway/5790608

Läs min debunkning här:
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Snarare mer i den negativa vågskålen för antivaxxar-patrasken som helt enkelt inte KAN sluta ljuga och sprida desinformation. Inte den här gången heller, bevisligen...
Jadu fulimundi, ditt snurr och spin hack, det är de numera i avsaknad av förtroende CDC som pratar om gravida män.

Förövrigt rekommenderar jag att alla läser den artikeln som du refererar till då den är rätt skrämmande i sammanhanget graviditet.

Länkar den nedan igen för enkel åtkomst.

44 Percent of Pregnant Women in Pfizer Trial Lost Their Babies; FDA and CDC Recommended Jabs for Expectant Mothers Anyway. Report
https://www.globalresearch.ca/report-44-percent-pregnant-women-pfizer-trial-lost-their-babies-fda-cdc-recommended-jabs-expectant-m others-anyway/5790608

.....The CDC, however, still maintains on its website that “evidence continues to build showing that: COVID-19 vaccination during pregnancy is safe and effective.”

The agency also claimed “there is currently no evidence that any vaccines, including COVID-19 vaccines, cause fertility problems in women or men,” despite recent studies showing otherwise......mera
Citera
2022-09-15, 17:34
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Vad har plattformar med saken att göra?

Precis.
Allt sånt tugg när det finns en tydlig bakomliggande källa (oavsett om den enkelt kan bedömas vara korrekt eller inte i det specifika fallet) sänker ivf. för mig trovärdigeheten för den postaren.
Saken blir ju inte bättre av dessa betalda "fact check"-siter heller.
Citera
2022-09-15, 17:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Jadu fulimundi, ditt snurr och spin hack, det är de numera i avsaknad av förtroende CDC som pratar om gravida män.

Förövrigt rekommenderar jag att alla läser den artikeln som du refererar till då den är rätt skrämmande i sammanhanget graviditet.

Länkar den nedan igen för enkel åtkomst.

44 Percent of Pregnant Women in Pfizer Trial Lost Their Babies; FDA and CDC Recommended Jabs for Expectant Mothers Anyway. Report

.....The CDC, however, still maintains on its website that “evidence continues to build showing that: COVID-19 vaccination during pregnancy is safe and effective.”

The agency also claimed “there is currently no evidence that any vaccines, including COVID-19 vaccines, cause fertility problems in women or men,” despite recent studies showing otherwise......mera
Man undrar hur någon kan vara så dum att han fortsätter länka till ett påstående som visat sig inte bara vara fel utan dessutom lögn. Vad säger det om dig som person? Hur obegripligt blåst är du?

Låt oss titta på saken igen:

Stämmer uppgifterna[3] att 22 kvinnor av 50 fick missfall och att de således utgör 44% av antalet gravida kvinnor? Nej, det gör de inte.

Det finns inte ens 50 gravida kvinnor på någon lista[4]. Antivaxxar-patrasket har som vanligt gjort bort sig och klarar inte av att läsa en rapport alternativt ljuger hejvilt.

Vad antivaxxar-patrasket gjort i det här fallet är att de räknat 11 missfall två gånger och kommit fram till att det är 22 missfall. Världsrekord i dumskalle, men inte förvånande med tanke på antivaxxar-patraskets låga intelligens. Rapporten har två avsnitt och varje event listas i varje avsnitt med respektive patientID. Här en sammanfattning av de missfall som rapporterats med respektive patientID och sidnummer:

Noteras bör också att antivaxxar-patrasket sedan jämfört antalet missfall med det antal gravida som rapporterat graviditet efter dos 1 (inte ens där kunde man göra rätt), men det finns naturligtvis flera kvinnor som blivit gravida än vad som visas i listan på sid 3643-3644. Exakt hur många vet vi inte. Vad vi VET är att gruppen gravida kvinnor utgörs av minst de kvinnor som listas på sid 3643-3644 PLUS de kvinnor som rapporterat missfall eller rapporterat graviditet EFTER dos 2 (jag återkommer till dem) - men antagligen flera. Att antivaxxar-patrasket missat att det är ett antal kvinnor som rapporterat graviditet EFTER Dos 2 tyder bara på att antivaxxar-packet är outbildade jönsar som inte klarar av en enkel analys.

Innan vi fortsätter vill jag som jag tidigare förklarade påpeka att listan på sid 3643-3644 innehåller kvinnor som blivit gravida och män som rapporterat att deras kvinna blivit gravid sedan de (männen) vaccinerade sig. Dessa män utgör nio personer på listan med totalt 50 försökspersoner (varav en rapporterat att partnern fått en molagraviditet). Återstår således 41 kvinnor i den gruppen. Tre av dessa kvinnor drabbades av missfall. Ytterligare åtta kvinnor har rapporterat missfall efter den andra dosen för totalt 11 missfall fördelat på 41+8=49 kvinnor.

Men sedan tillkommer 17 personer som rapporterat graviditet EFTER den andra dosen. Totalt är det således minst 49+17=66 kvinnor som varit eller blivit gravida under tiden för försöket. Och av dessa är det 11 som fått missfall. Det utgör alltså 16.7% av de gravida. Högt räknat.

Alltså INTE några 44% missfall. Men du forsätter att argumentera för att det skulle förhålla sig på det viset. Du TROR verkligen att det är sant - TROTS att t.o.m. en treåring skulle inse att hela saken är lögn - det är DET som är det skrämmande i det här fallet.

Referenser:
1. https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04368728
2. https://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJMoa2034577
3. https://dailyclout.io/pfizer-misleadingly-classified-multiple-miscarriages/
4. https://pdata0916.s3.us-east-2.amazonaws.com/pdocs/070122/125742_S1_M5_5351_c4591001-interim-mth6-adverse-events.zip
5. https://www.hel.fi/sote/lperheentuki-sv/Graviditet-och-forlossning/bekymmer-under-graviditeten/missfall/[/quote]
Senast redigerad av korrektamund0 2022-09-15 kl. 17:47.
Citera
2022-09-15, 17:42
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Jag kan säga så mycket att ett par personer jag känner blev först smittade och sjuka tidigt i pandemin innan vaccin hade kommit.

När det sedan fick det igen efter de blivit vaccinerade så blev de sjukare än första gången.

Det är möjligt att vaccin är bra för äldre och sköra, men för yngre personer verkar det i princip inte ha någon effekt då det verkar som 1. man blir lika lätt smittad oavsett om man är vaccinerad eller inte och 2. folk blir inte mindre sjuka (unga friska personer)

Det är väl just dom här sakerna vaccinet ska vara till för, men funkar uppenbarligen inte på många

Ja, så blev det för mig. Jag har haft det en gång innan vaccination, två gånger efter som jag testats för. misstänker att jag har fått det en fjärde gång nu, men tänker inte testa mig.
Citera
2022-09-15, 19:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Lite citat:

Antalet nyrapporterade fall av covid-19 har minskat dramatiskt, uppger Världshälsoorganisationen (WHO).
– Vi har aldrig varit i en bättre situation för att få ett slut på pandemin, säger WHO:s generaldirektör.
– Vi är inte där än, men slutet är inom räckhåll, fortsätter Tedros Adhanom Ghebreyesus.
Antalet nyrapporterade fall av covid-19 är nere på den lägsta nivån sedan i mars 2020. WHO-chefen uppmanar nu världen att ta tillfället i akt för att försöka få ett avslut på pandemin.
Om vi inte tar den här möjligheten nu riskerar vi att få fler varianter, mer död, mer splittring och mer osäkerhet, säger han.

Det defetade: Vad har de ev. i skottgluggen?

Stenhård lockdown i 30 dagar. På så vis kan vi utrota viruset. Lägg märke till att WHO fortfande anser att vi befinner oss i en pandemi. Har tyvärr märkt att många pratar om pandemin i dåtid, trots att folk är sjuka precis överallt. Fler varianter och mer död vill vi inte ha. Det räcker nu.
Citera
2022-09-15, 19:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva

Du fick antagligen ditt immunförsvar sabbat efter första omgången. Hör många som ligger svårt sjuka nu i denna stund.
Citera
2022-09-15, 20:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag fick, så vitt jag vet Covid smitta första gången för 2-3 veckor sedan. Har varit lätt sjuk innan, men mer som förkylning, det här var nåt helt annat. Är fortfarande 2,5 vecka senare inte helt frisk, men nästan. Hostar lite lätt, men det värsta är över.

Har inte vaccinerat mig och är glad för det. Att klara av att bli smittad och låta kroppen klara det själv och sen utveckla antikroppar känns säkrare och mer naturligt.

Att jag inte litar på vaccin är för att det var en del turer genom åren där det varit fruktansvärda biverkningar och dödsfall p.g.a. vaccin som inte testats tillräckligt. Covid vaccinen hör dit. Man hade så fruktansvärt bråttom att få ut vaccinen att man inte hade tid att testa för långtidseffekter.

I min mening måste vaccin testas minst 5 år på en ganska stor del människor innan jag vågar röra det.

Ta ett av de bättre exemplen, svininfluensan där vaccinet Pandemrix inte testades länge nog. Sedan fick en massa ungdomar efter nåt år Narkolepsi som totalt förstörde allt hopp om framtiden för dessa ungdomar då de inte kan ha ett jobb eller köra bil eller liknande för resten av livet.

Sen att Sverige har något löjligt låga skadestånd jämfört med t.ex. USA är ju pinsamt. Den ungdom som drabbades av nåt sånt skulle ha fått minst 1 miljard kronor per person i skadestånd. Vad är ett förstört liv värt när man inte ens hunnit bli vuxen? Inte är det under en miljard i alla fall.

Sen hade vi vissa av covid vaccinen som orsakade hjärnblödningar där vissa dog innan de stoppades.

Förstår inte hur dumma folk är som chansar med sitt liv och tar vaccin som inte har testats i flera år?
Har de inte lärt sig något av historien eller chansar man bara att det ska gå bra bara för att statistiken säger att det går bra för de flesta? Rysk roulette någon?

Man vaccinerade halva svenska folket med pandemrix. Några hundra har drabbats av narkolepsi.

Du anser att vaccin är rysk roulette, men vad är viruset då? 20 tusen har ju dött och över 100 tusen har behövt sjukhusvård. Vad är motsvarande siffror för covidvaccinet? Det gäller att sätta saker och ting i rätt kontext.
Citera
2022-09-15, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du fick antagligen ditt immunförsvar sabbat efter första omgången. Hör många som ligger svårt sjuka nu i denna stund.

Men till mitt förvar. I Februari var det konstaterat Covid, Andra gången i Juni gjorde jag test när jag var sjuk. Hade liknande symtom, Feber i en dag. Men testet blev inte godkänt
Citera
2022-09-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Jag hade också covid i februari/mars -22 och juli -22. I Feb/Mars var ju Omikron (ba1?) i full gas där halva sverige blev sjuk och i sommar var det väl ba5/ba2.5? Ba1 ger inte immunitet mot ba5/ba2.5 (i alla fall inte full immunitet). Båda gångerna 39c feber i ett dygn sen lite hängig i 2dagar.
Flera snabtester användes båda gångerna.

Ovaccinerad
Citera
2022-09-16, 18:19
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Efter en lång period av minskad smittspridning rapportas idag ett trendbrott. En vecka efter att skolorna öppnade efter sommaruppehållet ökar antalet smittade i England. Plus 0.5% nya smittade senaste 7-dagars-perioden och ligger nu på drygt 3,500 per dag. Antalet döda går ned med 24.9% och antalet sjukhusinskrivningar minskar med 12%.

Det är f.n. 4,864 patienter som vårdas på sjukhus för COVID-19 i England. 117 av dessa ligger i respirator.

https://coronavirus.data.gov.uk/
Det lilla trendbrott som vi hade i England förra veckan har övergått i en liten minskning av antalet nya smittade med 1.4%. Detta efter två veckor med öppna skolor. Antalet döda fortsätter att minska, denna veckan med ytterligare 30.7% och sjukhusinskrivningarna minskar med 5.3%.

4,540 patienter för vård av COVID-19 i England. 140 av dessa i respirator.

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare?areaType=nation&areaName=England
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in