2022-09-15, 13:53
Medlem
Kristina Yngwe eller Richard Nordin som ny partiledare nu? Eller kanske någon väldigt profilerad till höger för att under de kommande åren börja strosa tillbaka in i borgerligheten? Typ Wagenius. Eller så tjatar man hem Sofia Arkestål
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
C behöver återgå till sina rötter om de vill bli större dvs. bli ett landsbyggdsparti igen.

Detta har varit deras största misstag, lämna sina centrala frågor och bli som alla andra. Centern hette ju tidigare Bondeförbundet, det var på landsbygden de hade sin styrka.

AL är väl bland det värsta som hänt C. Nu behöver man gå tillbaka till sina rötter, då kommer man tom ta väljare från sina fiender SD, dessutom kanske en ny partiledare kan sluta med dumheterna i vänsterblocket och stödja en ny högerregering.
Citera
Medlem
Ja till slut orkade hon inte hata något mer och kände sig tvungen att kliva åt sidan. Hoppas hon börjar med yoga och lite hobby Buddism så kanske hon kan få ordning på sitt hat.
Citera
2022-09-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Annie Lööf säger i Aftonbladet att hennes strategi och vägval är väl förankrade i partiet. Jo jo, hon kanske kommer att vakna upp till nyheten att hon inte hade alla på sin sida. Hoppas det sker snart. Fan, nu är det bara idag som hon syns i media, hon kommer att fasas ut och inte bli intervjuvad mer även om hon är partiledare ett tag framöver. Jag känner sån stor lycka.

Komiskt. Annies efterföljare kommer ju stå för samma ideal. Och dom kommer växa till följd förmodligen. Så, inte säkert om folk på Flashback gynnas av detta.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...för varje lantbrukare som fortf röstar på C så går det ju en likadan lantbrukare som röstar på SD (el M), och inte tycker de sig se hakkors där när de är över på fika eller lånar hydraulolja. Jag tror också att alla inom C utom den hårt tyglade innersta kretsen runt Annie Lööf inta hr några som helst problem med att se C stödja en M/KD-regering som även tar stöd av SD. Dessa kvarvarande trad C röster vill inte heller ha än mer ökad invandring eller globalism med alla sina konsekvenser.

Japp håller med helt.
Det är innerstadscentern som måste antingen få ett jävla wake up call (kanske dom får nu?) Eller rensa upp i toppskiktet o in med mer jordnära pragmatiska människor.

Detta borde ligga i högerns intresse med.
Även om jag personligen HELST ser en M+KD(+SD) regering så skulle en borgliga regering som har stöd av C omöjliggör en S regering på måååånga år. Och i den S regeringen ingår självklart MP.
Alltså kan vi bli av med MP inflytande på riksnivå under lång tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Emil Källström plockas fram , glöm inte vem som sa det först !

Inside info från LRF
Då får dom väl en partiledare som inte sitter i riksdagen? Då får han väl inte delta i riksdagsdebatt i riksdagen?
Kul att hon lovprisar deras insatser för landsbygden när dom sjunkit som en sten just på landsbygden 🙈
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Emil Källström plockas fram , glöm inte vem som sa det först !

Inside info från LRF

Det namnet sa Mats Knutson en halvtimme innan dig.
Citera
2022-09-15, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Linda Modig kommer knappast ta över.

Hon tappade sin riksdagsplats i Norrbotten. Jag har svårt att tänka mig att Centern vill ha en partiledare utanför Riksdagen i flera år.

Menar du att också Linda Modig avgår som förste vice ordförande!?
Citera
Medlem
Hussefars avatar
Tråkigt. Jag gillade henne som person även om man inte håller med tanten politiskt. Hade jag inte haft tjej hade en Annie-gaddning suttit fint som en flisa i röven på "all Annie-haters out there" så att säga.
Citera
Avslutad
Här har vi en centerpartist som förvisso blev utesluten, men ändå ansågs som en hjälte i sin hemkommun. Tänk om han hade tagit över. https://www.youtube.com/watch?v=vIBobCKSsd4
Citera
2022-09-15, 13:56
Medlem
swedsters avatar
Jag har fan slut på glädjetårar..... Maggan med sina tomma lador och hela hennes falang,MP som är helt vansinniga,troligen Nooshi Dadgostar med sina jättebröst och nu Annie....... Tack till den fete profeten muhammed och alla andra getknullare i religionerna för detta
Citera
2022-09-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
Pinsamt att alla PK-människor lyfter henne till skyarna.

Valresultat för Centerpartiet:
2010 = 6,56%
2011 Annie Lööf blir partiledare.
2014 = 6,11%
2018 = 8,61%
2022 = ca 6,70%

under dessa år har Jimmie Åkesson tagit SD från 5,70% till 20,5%.

Stor skillnad. Cs politik riktar sig emot the 1%. Dom kommer aldrig bli riktigt stora med en sådan politik. SD riktar sig till vanliga människor.

Enligt dina egna siffror är ju C fortfarande större än innan Annie. Men iaf 1 riktigt starkt val bakom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in