2022-09-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Var fan i mig det dummaste jag hört på länge. Du har exakt noll belägg eller några som vetenskapliga bevis på att det kan fungera på det viset.
haha jo visst forsoket jag trolla lite, men jag ar for lite palast, faktisk sa fann jag traden for bara nan timme sedan,. intressant att reaktionerna blev sa snabbt - ” bevisa det” , ”vetenskapliga bevis tack” eller liknande fran personer som formodligen har en hogre utbildning i fysik.
aven om jorden nu inte skulle vara platt sa tanker jag lasa pa om amnet och bli medlem pa flat earth forumet for skojs skull, formodligen roliga filurer dar. nano nano
Citera
2022-09-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
haha jo visst forsoket jag trolla lite, men jag ar for lite palast, faktisk sa fann jag traden for bara nan timme sedan,. intressant att reaktionerna blev sa snabbt - ” bevisa det” , ”vetenskapliga bevis tack” eller liknande fran personer som formodligen har en hogre utbildning i fysik.
aven om jorden nu inte skulle vara platt sa tanker jag lasa pa om amnet och bli medlem pa flat earth forumet for skojs skull, formodligen roliga filurer dar. nano nano

Ok, bra trollat!

Plattjordare påstår i princip vad som helst som passar dem, och när man vill se någon form av underlag för deras påståenden byter de snabbt ämne.
Citera
2022-09-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Har du läst det där avtalet? Ja eller nej?

Ja självklart
Citera
2022-09-15, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Ja självklart

Varför ljuger du då, för det står inget sånt du påstår i avtalet
Citera
2022-09-15, 15:36
Medlem
Samma olika ämne upprepas hela tiden av olika kolla tidigare i tråden plattisar.
Mvh
Senast redigerad av Eagle5555 2022-09-15 kl. 16:30.
Citera
2022-09-15, 15:48
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Och i böcker som amerikanska nationalencyklopedin framgår det så sent som på 30-40-talet att vi omges av en dome det står klart och tydligt.

Det är inte vad det står. Du borde träna på din läsförståelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Har du någon länk till den text som säger att det finns en kupol över jorden?
Eller om du kanske kan citera den texten.

Det här är "domen" det hänvisar till, eller kupol som det heter om man förstår språk. Det är helt enkelt en isformation som råkar vara kupolformad. Det är en formation på marken. Ingenstans står det att det hänvisas till en kupol i himlen.

Citat:
Ice domes
An ice dome is a part of an ice cap or ice sheet that is characterized by upstanding ice surface located in the accumulation zone.[5] Ice domes are nearly symmetrical, with a convex or parabolic surface shape.[5] They tend to develop evenly over a land mass that may be either a topographic height or a depression—often reflecting the sub-glacial topography.[5] In ice sheets, domes may reach a thickness that may exceed 3,000 meters (9,800 feet). However, in ice caps, the thickness of the dome is much smaller; measuring roughly up to several hundred metres in comparison.[5] In glaciated islands, ice domes are usually the highest point of the ice cap.[5] An example of an ice dome is Kupol Vostok Pervyy in Alger Island, Franz Josef Land, Russia.

Is kupol
Citera
2022-09-15, 16:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja jordens form var känd för iaf flera hundra årsedan och det var att jorden är platt, level kalla det vad ni vill så dom visste redan då ja.

Och i böcker som amerikanska nationalencyklopedin framgår det så sent som på 30-40-talet att vi omges av en dome det står klart och tydligt. Det anges vilka breddgrader och allt. Som av ett sammanträffande är samma breddgrader som vi vanliga dödliga inte får korsa söderut pga antarctic treaty. Vilket slump att det är så va? Och inga kommerciella plan åker över antarktisk över huvud taget. Det får dom inte.

Ingår det i plattjordtron att man helt obesvärat kan börja ljuga?

Om du tror att du är den förste som drar upp ’antarctic treaty’ - som ju även har ett etablerat svenskt namn - eller Americana Encyclopedia i tråden har du fel. Här har alla läst båda dokumenten och vet att du ljuger.

Inte för att det spelar nån roll vad det står i en bok - jorden blir inte platt ändå. Eller får en kupol.
Citera
2022-09-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ingår det i plattjordtron att man helt obesvärat kan börja ljuga?

Om du tror att du är den förste som drar upp ’antarctic treaty’ - som ju även har ett etablerat svenskt namn - eller Americana Encyclopedia i tråden har du fel. Här har alla läst båda dokumenten och vet att du ljuger.

Inte för att det spelar nån roll vad det står i en bok - jorden blir inte platt ändå. Eller får en kupol.

Men om det står i en bok att jorden är rund DÅ blir jorden automatiskt rund tror du?

Undrar varför det beskrivs en dome i den faktaboken? Hittade dom bara på tror du eller varför ljuger dom om det då? Vad skulle va anledningen var väl inget snack om jordens form så som nu alla visste ju att den var rund påstår ni rundisar.. Ja man kan undra varför som skrev så då och uppgav exakta breddgrader för allting som är samma som ingen får korsa idag. Nog tillfälligheter.
Citera
2022-09-15, 18:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men om det står i en bok att jorden är rund DÅ blir jorden automatiskt rund tror du?

Undrar varför det beskrivs en dome i den faktaboken? Hittade dom bara på tror du eller varför ljuger dom om det då? Vad skulle va anledningen var väl inget snack om jordens form så som nu alla visste ju att den var rund påstår ni rundisar.. Ja man kan undra varför som skrev så då och uppgav exakta breddgrader för allting som är samma som ingen får korsa idag. Nog tillfälligheter.

Nej men nu får du faktiskt visa var det står att vi ’omges av en dome’. Hur något som omger oss kan ha en breddgrad, och var det står att ’ingen får korsa’ en viss breddgrad.
Citera
2022-09-15, 18:48
Medlem
Citat:

Du svamlar en massa dynga rätt ut från stolgången. Du visar aldrig källhänvisningar och du ignorerar fakta som visas för dig. Har du funderat på att bli mer seriös eller kommer du fortsätta i sandlådenivå?
Har du någon kommentar om Mage II som jag länkade till, där man ser jordens kurvatur utan barrel distortion?
Citera
2022-09-15, 19:00
Medlem
På samma vis som man diskuterar om jorden är plan, kan man diskutera om jorden är sfärisk.

Om jorden är sfärisk med en rymd.. Varför visar man inte äkta bilder? Oavsett vad man tycker om rymdorganisationerna, så borde man kunna visa verkligheten, om den nu är som ni tror
Citera
2022-09-15, 19:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
På samma vis som man diskuterar om jorden är plan, kan man diskutera om jorden är sfärisk.

Om jorden är sfärisk med en rymd.. Varför visar man inte äkta bilder? Oavsett vad man tycker om rymdorganisationerna, så borde man kunna visa verkligheten, om den nu är som ni tror

Vadå, det kryllar ju av bilder på jorden tagna från rymden.

Den här t ex, tagen av Michael Collins 1969.

https://moon.nasa.gov/system/resources/detail_files/187_detail_as11-44-6551_orig.jpg

Kolla vad rund jorden är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in