2022-09-15, 13:43
Medlem
Så sjukt falskt med alla fina ord när någon avgår.
Så före avgången är det Sveriges största idiot oavsett vilken partiledare det än gäller.

Efter avgång -Jag har inget annat än respekt för dig. Du är ett ljus i politik där det annars finns mycket mörker. Du kommer vara saknad då du alltid var så klok i dina argument. Nej, du kommer aldrig kunna ersättas för du är den bästa partiledaren någonsin.

Jag överdriver lite men det är så det låter i mina öron.

Så när pratar de sanning när de så uppenbart säger emot sig själva?

Och nu är det Lööf men var samma efter Löven, Reinfeldt, Björklund, AKB osv. Och det är Nooshi till Jimmie som ger dessa fina ord till de som dem beroende på politisk sida menar har förstört Sverige/välfärden/vården/...
Citera
2022-09-15, 13:44
Medlem
Snusfris avatar
Äntligen!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Skönt faktiskt, nu finns det bara en Reinfeldtare kvar bland partiledarna; Kristersson.
Hurra!
Kristersson är också en WEF:are. Mina förhoppningar = låga
Citera
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
SD var fortfarande mindre än Centerpartiet 2011 Annie Lööf blev partiledare.

Nu är SD 3 ggr större än C... AL måste var nöjd med den insats hon gjort.

Centern valberedning får gräva upp Torbjörn Fälldin om de skall lyckas vinna tillbaka landsbygden igen.

En genuin fundering är om Annie Lööf hela tiden trollat och i själva verket medvetet fått SD att växa sig så stora.
Citera
2022-09-15, 13:45
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Öppnar ju för Kristersson att strunta i att ens förhandla med (L).

Ja, detta kan öppna falluckan för L om de konstrar. Men, det beror förstås på vilka som sitter iden nya C-ledningen.

Samtidigt gör det det röda blocket ännu mindre trovärdigt som politiskt alternativ.
Citera
Medlem
Låt mig förklara hur man byter partiledare- Ådal
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Tror faktiskt inte alla det är omöjligt.
M och KD fick det första stålbadet som dom efter ett tag lyckades överleva och gå vinnande ur.
Nu sist L har fått sin del av skit.

Tror om C skulle stödja borgliga regering och samarbeta med SD skulle det blåsa över snabbt.

Problemet är ju att C måste rensa lite i partiledningen och lyssna på sitt ungdomsförbund.

Kanske till nästa val beroende på partiledare.

...för varje lantbrukare som fortf röstar på C så går det ju en likadan lantbrukare som röstar på SD (el M), och inte tycker de sig se hakkors där när de är över på fika eller lånar hydraulolja. Jag tror också att alla inom C utom den hårt tyglade innersta kretsen runt Annie Lööf inta hr några som helst problem med att se C stödja en M/KD-regering som även tar stöd av SD. Dessa kvarvarande trad C röster vill inte heller ha än mer ökad invandring eller globalism med alla sina konsekvenser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Linda Modig från Tornedalen sägs vara favorit att ta över.

Citat:
Ursprungligen postat av runx
Hoppas Linda Modig tar över. Hon kan sparka jättehögt.

Linda Modig kommer knappast ta över.

Hon tappade sin riksdagsplats i Norrbotten. Jag har svårt att tänka mig att Centern vill ha en partiledare utanför Riksdagen i flera år.
Citera
Medlem
Stones avatar
Bra för hennes barn. De kan behöva en hemmafru. Men eftersom hon anser det fullt att vara mamma så kommer hon snabbt att acceptera en tjänst utomlands som betyder ännu fler resor och helgarbeten. Hon är en narcissist och dessa sadlar inte om till ett lugnare liv.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Blir det Linda Modig, AKA Miss Down Syndrom ?
Citera
2022-09-15, 13:46
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Min dröm är att C-s ekonomiske talesperson Martin Ådahl tar över, för han kommer att föra C till stupstocken, och detta jävla skitparti försvinner ur Svensk politik.
Ge inga tips här i tråden, tänk om C läser tråden och utesluter idioten.
Citera
2022-09-15, 13:46
Medlem
flashbackkalles avatar
Skrev detta i en annan tråd:

Citat:
Läste att ordförandet för deras ungdomsförbund Réka Tolnai vill dra paritet mer åt höger, så om det är den riktning resten av partiet vill så är inte hon en dum kandidat!

Ska bli ypperligt spännande att följa detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in