2022-09-15, 11:12
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Skada ja. Skillnad på att döda och skada.
Och finns enbart risk för kroppskada och att det inte är fråga om dödligt våld, vilket obeväpnat våld inte är, så får dödligt våld inte användas i försvar.

Det går alldeles utmärkt att döda någon utan att vara beväpnad. Dessutom vet vi väl inte om mgm varit beväpnade?
Citera
2022-09-15, 11:14
Medlem
Ingen som vet vem killen är som AÖ brukar gymma med på NW?
Citera
2022-09-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Efter att ha sett ett ohälsomsamt antal mord-dokus på TV skulle jag tvärtom påstå att människokroppen är otroligt tålig och det är nästan omöjligt att döda någon med kniv. När det sker är det en slump, knivhugg på exakt rätt ställe, eller frenetiskt övervåld, och det inträffar inte två gånger inom samma kvart.
Att det nästan är omöjligt att döda någon med kniv är det väl ingen som håller med om?
Tvärtom så är det lätt hänt att folk dör vid knivangrepp.

En gyllene regel för alla som är experter på självförsvar är man försöker skapa maximalt avstånd och under inga omständigheter går in mot någon som är beväpnad med kniv.
Det kan gå så otroligt lätt fel och minsta misstag kan lätt bli fatalt.
Att orsaka enorm skada med en kniv går lätt på ett par sekunder.

Det finns en anledning till att poliser skjuter folk som angriper med kniv istället för att övermanna eller använda batong.
Det är helt enkelt väldigt farligt och väldigt svårt att stoppa någon med kniv på ett säkert sätt.
Citera
2022-09-15, 11:19
Medlem
Trakessons avatar
Innan det blir en trådsanning att tjejen i lägenheten är 15 så vill jag påpeka att man åtminstone i resten av landet måste vara 16 för att köra traktor.
Citera
2022-09-15, 11:21
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Att döda en människa och leva med det på sitt samvete?

Jag vet inte hur det känns, för jag har inte gjort det. Men gör ett experiment själv. Ta en kniv och stick ihjäl någon så kan du skriva tillbaka här som en tillbakablick.

Vilken planet kommer du ifrån? Teleportera dig själv tillbaks dit.
Citera
2022-09-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det är nog inte bara torrhosta och/eller Corona som är ditt stora problem…..

Vet inte riktigt vad Du har rökt idag men helt klart är det inte hälsosamt i alla fall.
Du har redan hamnat i stora skrivsvårigheter där stavningen är på mellanstadienivå och styckena inte längre är sammanhängande!
Återgå till dina hasch trådar istället där Du liksom hör hemma.

Inte så lite lustigt att du kommenterar andras skrivförmåga, samtidigt som du själv särskriver. DET är mellanstadiet nivå….😂
Citera
2022-09-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Innan det blir en trådsanning att tjejen i lägenheten är 15 så vill jag påpeka att man åtminstone i resten av landet måste vara 16 för att köra traktor.

Hon är 16år enligt tidigare fynd men ändå anmärkningsvärt att en 21-åring är tillsammans med en 16åring. Trots att åldern inte må vara stor skillnad i faktiska år så är det som dag o natt mellan en 21 åring och 16åring men å andra sidan så pratar vi om en inavlad by ute på vishan.
Citera
2022-09-15, 11:23
Medlem
Det står att 1 man under 18 har anhållits, någon som vet vem det är?
Kanske kan skriva vilka som är iblandande helt? Kille under 18år har jag inte sett i tråden
Citera
2022-09-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Även om det skulle stämma så fråntar inte detta kolatorskens nödvärnsrätt. Vi får se vad utredningen kommer fram till, men just det faktum att han och hans 15-åriga tjej stod ensamma mot hela fyra personer som försökte ta sig in gör absolut att nödvärnsrätten kan bli aktuell. Om det dessutom visar sig att nån eller några av de fyra bar kniv så tvivlar jag starkt på att kolatorsken kommer att bli fälld för mord/dråp. Att de två överlevande angriparna har anhållits talar för hans sak.

Vi får se. Såna här fall blir alltid intressanta.

Du har helt rätt att de är intressanta.

Min uppfattning är domstolar har i vissa fall varit väldigt restriktiva angående nödvärnsrätt och i andra inte. Ibland känns det verkligen att det beror på vad domstolen tycker om personen i fråga. Om det vore flickan som hade huggit så tror jag chansen för nödvärn är större.
Citera
2022-09-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Knip igen du som ska leka både läkare och träningsexpert.

Följ dessa två herrar nu, och ställ dig och träna inför badrumsspegeln, likaväl som du spänner dina 34cms omkrets armar - https://www.youtube.com/watch?v=RUj4dTd2zO8

Antar att du laddat för denna kommentar enda sedan du skapade ditt användarnamn, samtidigt som du valde din avatar

Ligger ens Ulrikshamn i Sverige? Och har dom ens svensklagstiftning? Finns folk som puttrar på i sina "bilar" även när dom är 15. Men visst, hon kan varit 16. Fortfarande ett barn, speciellt om man är 22år.
Mm exakt alla vet att det bara är incels som tror att dessa självförsvars klipp på youtube där man enkelt avväpnar folk som attackerar med kniv har någon verklig förankring.
Snacka om blåsta 00 generationen.
För du var ironisk va?
Citera
2022-09-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ytterligare två anhållna enligt expressen

https://www.expressen.se/nyheter/ytterligare-tva-anhallna-efter-dubbelmord-i-ulricehamn/

"Ytterligare två män har anhållits i utredningen kring dubbelmordet i Ulricehamn.

Männen misstänks för grovt rån alternativt försök till grovt rån i samband med händelsen där flera män under natten till onsdagen ska ha tagit sig in i en lägenhet i staden.

– Jag kan bekräfta att två är anhållna för det brottet. Men någonting mer kan jag inte säga. Fler eftersöks, säger åklagaren Martin Svensson.

En av de rånmisstänkta är tidigare dömd för att maskerad ha tagit sig in i personers hem."
från bt
Citera
2022-09-15, 11:47
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Mm exakt alla vet att det bara är incels som tror att dessa självförsvars klipp på youtube där man enkelt avväpnar folk som attackerar med kniv har någon verklig förankring.
Snacka om blåsta 00 generationen.
För du var ironisk va?

Oj, regnpojken som anser att folk bör boka läkartid och rådslå honom, som inte ens vet vad en interaktion är (vet hette det nu igen? "Kompeterar" med varann? ), ska nu även ge sina experttips i knivförsvar. Rednecken borde anlitat dina tjänster, före han skicka in sin insatsstyrka.

Ja, jag är en stolt incel född 00.

Ironi, vad är det nu igen? Jag har nämligen inte kapaciteten att bedöma vad som är det själv, som du kan se. Jag måste fråga först.
Senast redigerad av bobo909 2022-09-15 kl. 11:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in