2022-09-15, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Den här svensken har blod med samvete ska du veta. Och hans uppsåt var att döda dem, därför han tog till kniv.

Kan du hinta lite om dina relationer till BO och MGM, du verkar veta vad som hänt på brottsplatsen, varifrån har du fått dessa precisa uppgifter? Har polisen förhört dig?
Citera
2022-09-15, 08:07
Medlem
På lokala ica butiken såg jag nyss 3 ungdomar av invandringsbakgrund (en gråtandes) så antar att de nu är identifierade helt och familj och vänner fått reda på det. Så nu är de bara att vänta å se hur lång tid det tar innan det bekräftade indentiteterna kommer ut här.
Citera
2022-09-15, 08:15
Medlem
bobo909s avatar
Måste vara den största paroditråden jag någonsin läst.

En redneck gangsta (både rödhårig och från Ulrikshamn ) beordrar sina 15-åriga homies att storma en lägenhet där det säljs kola för att läxa upp och visa här är det vi som bestämmer? Varav två blir brutaltmördade av en äldre kola-torsk som sitter och sätter på en 15-åring med kniven i högsta hugg? Därefter springer redneck ledaren iväg med svansen mellan bena, och ska ha bandidoskopplingar?

Vart fan ligger Ulrikshamn? Hur kan ni besatt sitta och runka åt skiten? Vart är världen på väg?

EDIT: Självklart är en EPA-traktor även inblandad
Senast redigerad av bobo909 2022-09-15 kl. 08:30.
Citera
2022-09-15, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Den här svensken har blod med samvete ska du veta. Och hans uppsåt var att döda dem, därför han tog till kniv.

Hur funkar "blod med samvete"?
Citera
2022-09-15, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmasvensson002
Jag märker vilken typ av människor det är på denna plattformen och tänker faktiskt inte lägga ner mer energi på detta. Jag hoppas Noah blir dömd och som tur är så är polisen redan på god väg dit. Behöver inte mer än så, självklart gjorde dom fel att dom försökte ta sig in, inget jag säger. Jag hade agerat likadant som Noah OM nu fallet var så att jag inte visste nånting. Noah visste att dom var påväg då någon redan hade förvarnat honom. Hade han varit så otrygg så hade han tagit sin 16 åriga stackars tjej utifrån lägenheten eller ringt polisen, istället tog han lagen i egna händer. Försvarar inte det dom gjorde, men Noah kunde själv ringt polisen redan när han fick informationen till honom. Självförsvar är inte heller till den graden att personerna är såpass sönderslagna och knivhuggna att dom inte kan identifieras TROTS id på sig. Jag tackar för mig, fortsätt ni spekulera här, polisen gör sitt jobb! Ni behöver inte leka poliser själva.
På riktigt, har du avlat med en kaosarab byt efternamn omg, Emma.. Fyfan
Citera
2022-09-15, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu baserar jag min åsikt på stt den information som finns stämmer:

Två personer vaktade utanför dörren medan två bröt sig in igenom en krossad ruta. Grälet pågick i 15-20 min före knivhuggen utdelades. MGM tillkallades ej polis.

Det känns spontant som att en Svensson hade ringt polisen redan när de fyra stod utanför ytterdörren och säkert var otrevliga, men definitivt om man hörde att de började klättra upp för fasaden och absolut när rutan krossade.

Gissar att det kommer räknas som en försvårande omständighet att MGM inte ringt polis. Polisen är långsam säger ni då, ja, i vissa fall beroende på arbetsbelastning och körtid, men man bör nog ge det ett försök ändå, för att komma lindrigare undan med nödvärnsåberopande?

Om det stämmer att droger är inblandade, så gissar jag att MGM hade skäl att vilja undvika eventuella poliser i bostaden som råkade hitta knark och därför inte betedde sig som en Svensson skulle ha gjort.

Ringa polisen med risk att dom inte kommer i tid och kan avstyra istället för att agera själv, i detta fall med risk för livet kan man inte ta den risken att vänta, här handlar det om minuter sekunder och personer som kanske har dödsångest när rutan krossas, fatta det din pk rätta besserwisser.
Citera
2022-09-15, 08:48
Medlem
Mannen i Vallåkra dömdes väl för att bröderna inte hade tagit sig in i bostaden? Han sköt dom genom glaset som satt på ytterdörren.

Detta är ett helt annat fall. Då förövarna lyckades ta sig in i Noahs bostad
Citera
Avslutad
Blir man attackerad i sitt eget hem, den plats man ska vara som tryggast i, så är det logiskt att man får panik och stress som gör att man inte agerar korrekt.

Jag vet inte hur knivskärningen gick till, men det är väl nödvärn så länge det sista sticket medförde kontroll på läget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Ringa polisen med risk att dom inte kommer i tid och kan avstyra istället för att agera själv, i detta fall med risk för livet kan man inte ta den risken att vänta, här handlar det om minuter sekunder och personer som kanske har dödsångest när rutan krossas, fatta det din pk rätta besserwisser.

Det var väl flera personer inne i lägenheten? Klart man ber en av dom att ringa polisen, även om man själv vill försvara borgen. Det är ju det första en normal människa gör.
Citera
2022-09-15, 08:52
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Undvik blattar och knark ! Ett Tips

Det var väll svenskar eller?
Citera
2022-09-15, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det var väll svenskar eller?
Verkar va både och men ombytta roller för en gångs skull
Citera
2022-09-15, 09:00
Medlem
Galdars avatar
Intressant , det låter som att detta kan leda till en ny " Rödeby debatt " om huruvida självförsvars lagstöden är tillräckliga för att försvara sig själv och egendom .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in