• 1
  • 2
2022-09-11, 20:31
Medlem
Hej! Jag hjälper en vän som letar information om Erik Ehnvall (ER Veterinär) och alla fel han håller på med, vi har fått in flertal historier och är i kontakt med Corren som kommer skriva artikel om allt, allt från att han ringer upp och hotar folk till att han hotar att våldta folks barn, till felbehandlade djur och dåliga besiktningsintyg.

Vill man inte skriva här öppet så kan man skicka PM.
Citera
2022-09-11, 20:35
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim-Tom
Hej! Jag hjälper en vän som letar information om Erik Ehnvall (ER Veterinär) och alla fel han håller på med, vi har fått in flertal historier och är i kontakt med Corren som kommer skriva artikel om allt, allt från att han ringer upp och hotar folk till att han hotar att våldta folks barn, till felbehandlade djur och dåliga besiktningsintyg.

Låter som smutskastning från dig då du inte kommer med några bevis och omdömena verkar vara riktigt bra
Citera
2022-09-11, 21:06
Medlem
https://imgur.io/a/cpsWKzW
Citera
2022-09-11, 22:07
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
https://imgur.io/a/cpsWKzW

Är det allt?
Citera
2022-09-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Är det allt?
Absolut inte. Att ens kalla det ett axplock vore att ta i, det finns mängder. Det har tidigare skrivits om veterinären i t ex Corren då han under lång tid felbehandlade djur då han på grund av sjukdom inte höll måttet och helt omdömeslöst fortsatte, trots att han var medveten om det. Detta har dock fortsatt, trots att han är frisk sen länge. Finns även ärenden hos ansvarsnämnden och LS.
Citera
2022-09-11, 22:16
Medlem
Vad innebär dåliga besiktningsintyg?
Citera
2022-09-11, 22:23
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Absolut inte. Att ens kalla det ett axplock vore att ta i, det finns mängder. Det har tidigare skrivits om veterinären i t ex Corren då han under lång tid felbehandlade djur då han på grund av sjukdom inte höll måttet och helt omdömeslöst fortsatte, trots att han var medveten om det. Detta har dock fortsatt, trots att han är frisk sen länge. Finns även ärenden hos ansvarsnämnden och LS.

Finns det något mer konkret att läsa någonstans? Känner inte till honom personligen. De enda som kan göra något åt yrkesutövandet är VAN.
Citera
2022-09-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Finns det något mer konkret att läsa någonstans? Känner inte till honom personligen. De enda som kan göra något åt yrkesutövandet är VAN.
https://corren.se/nyheter/linkoping/...g-8620508.aspx
https://imgur.com/a/nHUTziz?s=fbm
Det finns fler artiklar men denna är olåst. Ja, den har ett par år på nacken men jag har själv sett att sakerna fortfarande pågår. Finns även vittnesmål från tidigare anställda. I bildlänken finns även en av de låsta artiklarna.
Citera
2022-09-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Vad innebär dåliga besiktningsintyg?
Svårt att visa upp enskilda intyg utan att röja någons identitet men i bildlänken ovan så finns ett meddelande angående hens eget intyg.
Citera
2022-09-12, 02:07
Moderator
Allaballawallas avatar
Inget för forumet Husdjur.

Husdjur --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2022-09-12, 19:18
Medlem
Citat:

Ja, att han är värdelös på att vårda djur är ingen nyhet och kan med lätthet kollas upp. De övriga sakerna du tar upp är personanklagelser och det bör ni ge fan i så länge ni inte har bevis.
Jag själv gick till honom, mest för rutin/småsaker men slutade när han blev avstängd.
Men två saker jag vill lyfta fram är:
1. Han har alltid bemött oss människor på ett bra sätt.
2. Han är underbar mot djuren.

Nu har även jag hört de rykten du tar upp och kan tänka mig att det är en kombination av folk som inte betalar samt rena lögner.
Citera
2022-09-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Ja, att han är värdelös på att vårda djur är ingen nyhet och kan med lätthet kollas upp. De övriga sakerna du tar upp är personanklagelser och det bör ni ge fan i så länge ni inte har bevis.
Jag själv gick till honom, mest för rutin/småsaker men slutade när han blev avstängd.
Men två saker jag vill lyfta fram är:
1. Han har alltid bemött oss människor på ett bra sätt.
2. Han är underbar mot djuren.

Nu har även jag hört de rykten du tar upp och kan tänka mig att det är en kombination av folk som inte betalar samt rena lögner.

Det med att hota att våldta folks barn har jag hört inspelningen på, det är en på pågående polisutredning dock om jag fattat rätt. Men i samtalet (telefonsamtal) så hör man att det är han och han hotar definitivt med att våldta barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in