2022-09-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Når det gjelder Netflix-serien så skal vist dette tas opp:
«Forsvinningen» er fortalt på en uvanlig måte som viser fram mylderet av hypoteser: Her står fem ulike perspektiver steilt mot hverandre"

Har mine tvil om det finnes 5 ulike hypoteser som forklarer alle brikkene like bra..

Netflix-serien vil i alle fall ikke legge skylden på AE i noen av sine hypoteser.
Citera
2022-09-13, 20:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Netflix-serien vil i alle fall ikke legge skylden på AE i noen av sine hypoteser.
Nei, og det skjer heller ikke i GG-hypotesen.

Edit:
Brøske har blant annet hatt denne teorien:
"Det kan også være en nyanse mellom en frivillig forsvinning og et drap".

Vet ikke hva han mente med dette, men at AEH av egen fri vilje planla å forsvinne for så at noen drepte henne i S4 virker mindre sannsynlig slik jeg tenker.
Senast redigerad av Legokatt 2022-09-13 kl. 20:52.
Citera
2022-09-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Nei, og det skjer heller ikke i GG-hypotesen.

Edit:
Brøske har blant annet hatt denne teorien:
"Det kan også være en nyanse mellom en frivillig forsvinning og et drap".

Vet ikke hva han mente med dette, men at AEH av egen fri vilje planla å forsvinne for så at noen drepte henne i S4 virker mindre sannsynlig slik jeg tenker.
“Det kan også være en nyanse mellom en frivillig forsvinning og et drap".
Det sa Brøske 26 januar 2019. Det er 3 år og 7,5 mnd siden.
Den er en offentlig objektiv uttalelse, per def.
Den er over ETT år før TH ble arresteret, og bare litt mer enn 2 mnd etter AEs forsvinning.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiets-alternative-teorier-i-saken-er-drap-frivillig-forsvinning-eller-ulykke/s/12-95-3423585195
Citera
2022-09-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
“Det kan også være en nyanse mellom en frivillig forsvinning og et drap".
Det sa Brøske 26 januar 2019. Det er 3 år og 7,5 mnd siden.
Den er en offentlig objektiv uttalelse, per def.
Den er over ETT år før TH ble arresteret, og bare litt mer enn 2 mnd etter AEs forsvinning.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiets-alternative-teorier-i-saken-er-drap-frivillig-forsvinning-eller-ulykke/s/12-95-3423585195
Hvordan underbygger tt at aeh forsvant helt eller delvis av egen fri vilje. Rømt med religiøs sekt iflg th.
Citera
2022-09-14, 10:08
Medlem
Farkostens avatar
Hvor lange straffer kan det bli for MB og TEH, dersom de blir dømt for falsk forklaring?
De kan kanskje hevde seg truet på livet, men kunne jo søkt om beskyttelsesprogram. Fristet det mer med millioner for å hjelpe TH? Hvor går skjæringepunktet mellom moral og vinning hos forskjellige mennesker?
Citera
2022-09-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Hvor lange straffer kan det bli for MB og TEH, dersom de blir dømt for falsk forklaring?
De kan kanskje hevde seg truet på livet, men kunne jo søkt om beskyttelsesprogram. Fristet det mer med millioner for å hjelpe TH? Hvor går skjæringepunktet mellom moral og vinning hos forskjellige mennesker?
mb vil få strengere straff enn teh gitt de har forfalsket like mye for å dekke over mordet.
Citera
2022-09-14, 11:29
Medlem
Svartedikets avatar
Netflix-serien er anmeldt i VG i dag.

Den kortfattede konklusjonen i anmeldelsen er at serien er kjedelig.

Blir interessant å se hva folk her i tråden mener. Jeg har ikke tenkt å se den.
Citera
2022-09-14, 13:40
Medlem
Niffys avatar
Leste VG's anmeldelse jeg også, og jeg tror han er inne på noe, det er omtrent slik jeg har fått inntrykk av serien, og selv om jeg er interessert i saken så frister det ikke veldig å se akkurat dette.

Men jeg kommer nok til å prøve å lide meg gjennom den, fordi den kommer til å bli diskutert her og der, og da er det jo greit å faktisk kjenne til kildematerialet, akkurat som når vi diskuterer boken Lørenskog-mysteriet.

Men jeg gidder nok ikke kaste meg rundt og se serien med en gang, får se litt hva folk skriver om den først...
Citera
2022-09-14, 13:55
Medlem
Citat:
Kort fortalt:
Jlh nevnte at;
1: GM kan på denne måten rydde farlige vitner av veien.
2: Det undergraver politiets arbeid.
Jeg håper det var klart nok.
Det er meget relevant i sammenheng med et tidligere innlegg.
Ciao.
Th har vitnene mb og teh som kronvitner. Begge forklarte seg vagt og unnvikende. Lite fres i ths innsats for å finne aeh. Tvertimot arbeides det mot å glemme saken.
Citera
2022-09-14, 14:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Leste VG's anmeldelse jeg også, og jeg tror han er inne på noe, det er omtrent slik jeg har fått inntrykk av serien, og selv om jeg er interessert i saken så frister det ikke veldig å se akkurat dette.

Men jeg kommer nok til å prøve å lide meg gjennom den, fordi den kommer til å bli diskutert her og der, og da er det jo greit å faktisk kjenne til kildematerialet, akkurat som når vi diskuterer boken Lørenskog-mysteriet.

Men jeg gidder nok ikke kaste meg rundt og se serien med en gang, får se litt hva folk skriver om den først...

Ser nå at VG rett ved siden av anmeldelsen kjører en pluss-sak der de clickbaiter med
overskriften "Ny serie om Lørenskog-saken: Hevder de fant nytt, uventet spor" og følgende
ingresstekst: "Nå hevder serieskaperne at de kom over en ny teori om hva som kan ha skjedd
med AEH". Til tross for at de bedyrer at de ikke tar stilling stil skyldsspørsmålet, ei heller driver
de med etterforskning av saken.

Integritet settes visst ikke så høyt der i gården.
Citera
2022-09-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Th har vitnene mb og teh som kronvitner. Begge forklarte seg vagt og unnvikende. Lite fres i ths innsats for å finne aeh. Tvertimot arbeides det mot å glemme saken.
TH kunne enkelt identifisert hvem som stod bak et tips, om tips så var mulig.
Dette fordi noen få kanskje faktisk vet hva som har skjedd.
Så å sende tips til Holden og la TH også få innblikk, er hypotetisk sett ensbetydende med selvmord.
Smart forretningsmann og en sleip forsvarsadvokat i tospann.
Citera
2022-09-14, 15:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
TH kunne enkelt identifisert hvem som stod bak et tips, om tips så var mulig.
Dette fordi noen få kanskje faktisk vet hva som har skjedd.
Så å sende tips til Holden og la TH også få innblikk, er hypotetisk sett ensbetydende med selvmord.
Smart forretningsmann og en sleip forsvarsadvokat i tospann.

TH har vel ikke enerett på tips. Smarte tipsere går til politiet, ikke til drapssiktede.
Håper Holden ble nedringt av folk som hadde sett mistenkelige nervøse menn med hund.

Jeg mener opprettelsen av "tipsmottaket" til Holden bare var enda et signal om
at TH har noe å skjule. Som med det meste bistandsforsvareren har foretatt seg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in