2022-09-13, 22:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Ja och ukrainarna är kannibaler. I hittepå land är allt möjligt vännen.

Men det är ju det ryktet ryssarna spelar på för att alla skall vara rädda för dem. Det är ju inte att de skulle tåla kulor bättre än andra eller så, utan man skall frukta dem för att de är grymma.
Citera
2022-09-13, 22:05
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
…eller alla de inlägg där du hävdar att ryssarna kommer att vinna?
Jag menar inte att du har fel, men sannolikheten minskar för varje dag

Läs och citera istället om du är intresserad. För övrigt, om du inte är helt dum i huvudet, vilket många är här inne, så ändras ens analys i takt med att nya data kommer in. Jag har justerat ner min bedömning av ryssens militära förmåga sedan min bedömning i mars, i ljuset av fakta.
Citera
2022-09-13, 22:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Var det inte nån som sa tidigare i tråden att Röda Armén snart borde ha problem med för få befäl också? Nu rapporteras det att Nazi-Ryssland ska skicka kadetter rakt in i kriget. Hur länge kan detta vansinnet fortsätta??

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1569776915829104640
Citera
2022-09-13, 22:10
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Finns det några bra kartor som beskriver läget just nu?
Citera
2022-09-13, 22:12
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Denna vecka har Ukraina återtagit över 5000 kvadratkilometer yta:

https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/

Undrar du fortfarande?

Yta säger noll och intet. Strategiska punkter och stora befolkningscentra är det som räknas. Får göra dig uppmärksam på att jag inte stödjer ryssen i vått och torrt, jag ogillar USA/EU/NATO mer än jag gillar Ryssland. Politiken alltså, inte folket.
Citera
2022-09-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Inte mycket nytt om kapitulationen än vid Kherson som det snackades om igår. Situationen kan knappast blivit bättre för de isolerade ryssarna senaste dygnet.

Några försök till anfall har gjorts. Kanske några cyniska befäl vill reducera manskapet så maten och kulorna räcker lite längre för de som är kvar....

Kanske man har satt in Tjetjenerna för att stävja idéerna om kapitulationen.
Citera
2022-09-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Finns det några bra kartor som beskriver läget just nu?

Tror inte du hittar något ”up to date”.
Ukraina är på offensiven och vill nog ogärna dela med sig av dagsaktuell intel.
Annars finns det ”Ukraine war map” på twitter mfl.
Citera
2022-09-13, 22:16
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Yta säger noll och intet. Strategiska punkter och stora befolkningscentra är det som räknas.
Järnvägsknuten i Kupyansk är förbannat viktig.
Citera
2022-09-13, 22:17
Avslutad
Citat:
Yta säger noll och intet

Är det därför alla pro-ryssar gapat sig hesa om de ryska framgångarna i form av "20% yta ockuperad" i månader? Men nu när de förlorar ytan så är den helt plötsligt värdelös?
Citera
2022-09-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Läs och citera istället om du är intresserad. För övrigt, om du inte är helt dum i huvudet, vilket många är här inne, så ändras ens analys i takt med att nya data kommer in. Jag har justerat ner min bedömning av ryssens militära förmåga sedan min bedömning i mars, i ljuset av fakta.

Ja du har verkligen visat att du är en medgång-supporter som viker sig mer och mer.
Du verkar vilja få det till att du utvecklas men vägrar inse att det betyder att du är falsk som vatten.

Varför skulle någon ha något somhelst förtroende för dina utsagor med tanke på din ryssvänliga grund som bara är 6 månader gammal?
Då hyllade du Putins Ryssland och såg det som självklart att NATO skulle backa, Ukraina skulle styras av Ryssland, invasionen var fullt ut legitim osv.

Du lider av saknad av övertygelse, det hedrar dig inte.
Citera
2022-09-13, 22:19
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Yta säger noll och intet. Strategiska punkter och stora befolkningscentra är det som räknas. Får göra dig uppmärksam på att jag inte stödjer ryssen i vått och torrt, jag ogillar USA/EU/NATO mer än jag gillar Ryssland. Politiken alltså, inte folket.

Ser man på, en kappvändare, vilken överraskning.
Citera
2022-09-13, 22:19
Medlem
Citat:

Ännu en omsvängning under galgen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in