2022-09-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Jaha.

När då?

Var då?

Eller killgissar du nu?
Pratat med en innom Försvars makten i går (Min kvinnas pappa) .
Dom bränner, våldtar och till och med slaktar människor för mat . tjetjeniennarna.
Citera
2022-09-13, 21:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
På Telegram florerar många rykten att något är på gång i Melitopol. Ryssen förstärker sitt försvar där nu.
Ny falsflagg av Ukraina och de anfaller på något annat ställe?

Ukraina har skickat trupper till det området så ryssarna måste förstärka, men om Ukraina gör det får vi se. kanske vill de bara locka bort trupper från norra Luhansk.
Citera
2022-09-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Pratat med en innom Försvars makten i går (Min kvinnas pappa) .
Dom bränner, våldtar och till och med slaktar människor för mat . tjetjeniennarna.

Ja och ukrainarna är kannibaler. I hittepå land är allt möjligt vännen.
Citera
2022-09-13, 21:46
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Javisst sorterar jag, men du kan ju knappast hävda att jag har fel?
Du vet väl vad du har skrivit/hävdat?

Eller ska jag friska upp ditt minne med att sammanställa vad du har hävdat de senaste sex månaderna?
Det leder förvisso ingenstans men det skulle kanske vara intressant för deltagarna i tråden att se?

ja gör du det om du vill. Hitta mitt inlägg om att jag menar att ryssarna kört fast, skrev det i juli någon gång.
Citera
2022-09-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Ja och ukrainarna är kannibaler. I hittepå land är allt möjligt vännen.
Tro vad du vill . Men jag tror inte tjetjeniennarna vill va hungriga flera dagar.
Citera
2022-09-13, 21:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jag fick det till åtta stycken. Det är väl ingen som tror att alla dog en naturlig död så någon rensar ut bland höjdarna.

Nej definitivt inte. Någon sköt sig själv med pistol i trapphuset till hans hus! Självmord gör man inte så, då går man in för sig själv först. Någon dödade hela sin familj först etc. De är mördade allihop. Det kommer forskas mycket kring detta krig och allt runt det i framtiden. Nu är nog många utanför maktkretsen i Ryssland oförstående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina har skickat trupper till det området så ryssarna måste förstärka, men om Ukraina gör det får vi se. kanske vill de bara locka bort trupper från norra Luhansk.
Mycke rykten nu därifrån.
Borgmästeren Ivan Fedorov skriver att ryssen förflyttar (flyr?) sig till Krim.
Soldater bryter sig in i garagen och tar bilar och fyller dem med stöldgods och flyr efter till Krim.
Varför till Krim?
Citera
Medlem
Inte mycket nytt om kapitulationen än vid Kherson som det snackades om igår. Situationen kan knappast blivit bättre för de isolerade ryssarna senaste dygnet.

Några försök till anfall har gjorts. Kanske några cyniska befäl vill reducera manskapet så maten och kulorna räcker lite längre för de som är kvar....
Citera
2022-09-13, 21:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Såg lite mager ut, han är nog glad och slippa kriga mer och komma undan med livet i behåll. Hoppas han inte fått men och blir en snäll man i framtiden...

Han ser ganska alldaglig och mesig ut, inte som någon våldsam macho-kille. Undrar om han är rädd för att bli mördad? Men vad menar de med detta att han vill att de skall slå honom?
Citera
2022-09-13, 21:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Mycke rykten nu därifrån.
Borgmästeren Ivan Fedorov skriver att ryssen förflyttar (flyr?) sig till Krim.
Soldater bryter sig in i garagen och tar bilar och fyller dem med stöldgods och flyr efter till Krim.
Varför till Krim?

För att de ser Krim som en säkrare plats som inte kommer anfallas av Ukraina än på ett tag. Oj ja plundringen tyder på att de skall ge upp och bara ta så mycket de kan innan de drar därifrån.

Edit: Krim är ju juridiskt en del av Ryssland så väl där kan de säga upp sig också, det får de inte göra inne i Ukraina.
Citera
2022-09-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
ja gör du det om du vill. Hitta mitt inlägg om att jag menar att ryssarna kört fast, skrev det i juli någon gång.
…eller alla de inlägg där du hävdar att ryssarna kommer att vinna?
Jag menar inte att du har fel, men sannolikheten minskar för varje dag
Citera
2022-09-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han ser ganska alldaglig och mesig ut, inte som någon våldsam macho-kille. Undrar om han är rädd för att bli mördad? Men vad menar de med detta att han vill att de skall slå honom?

Ett självskadebeteende skulle ju kunna förklara varför han var i Ukraina öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in