Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-13, 19:05
  #38881
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vi kan nog räkna med att antalet röster på övriga partier blir i runda slängar 95 000, max, men det ändrar inte att det inte går att avgöra säkert redan nu hur 1,5 procent av samtliga giltiga röster fördelas. Av 100 procent nu har AfS 0,25. Att andelen röster på övriga ska komma att stiga med 0,25 ger inte AfS exakt 0,5 — det var så det lät på dig först, eller rättare sagt som att 0,25/2 skulle läggas till AfS nuvarande 0,25. Det visar sig hur det blir. Den här diskussionen är meningslös.
Fast det säger sig självt att AfS+Med+Nyans kommer dela relativt lika på dom 1,5 procenten vi har för övriga partier. Sen är det en massa andra partier också som skrapar ihop några tiondelar.

Då ska vi inte nämna valkretsarna Malmö kommun där Nyans fick 3 procent och i Göteborgs kommun där man kan skrapa fram 1 procent kommer göra att Nyans blir herren på täppan bland de övriga partierna då dessa valkretsar kommer räknas klart väldigt sent. MED och AfS kommer aldrig få 1 procent i någon enskild valkrets. Att Nyans får hela 3 procent i en enskild valkrets kommer skapa en jordbävning i fördelningen.

1,5 procent röstade på övriga partier enligt det preliminära. 92.000 röster. Dela på 3 så blir det runt 30.000 röster var om vi utgår från att Nyans, AfS och Med delar på dessa relativt lika.

Nyans, AfS och Med ligger relativt lika högt upp. Sen har du också andra småpartier som tar någon tiondel.

0,5+0,5+0,5= 1,5. Och då har jag inte tagit upp alla dom där andra skitpartierna som tar sina tiondelar.

30.000 // 6 377 000 (där jag plussade på 150.000 giltiga onsdagsröster) = 0,47.

Och då är jag jävligt optimistisk för AfS då jag inte tagit med i beräkningen att Nyans fått en jävla massa procent i Malmö och dom små övriga partierna som samlar några tiondelar också. Jag tror AfS till och med kommer få under 0,47 procent. Konkurrensen är för stor bland de övriga partierna där Nyans gör ett hästjobb.
Citera
2022-09-13, 19:33
  #38882
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Ja, man försökte som sagt varna alla blåsta AFsare om att en röst på AFs är en röst på de rödgröna i praktiken. Särskilt när det skiljer med såhär små marginaler.

Skulle de rödgröna mot förmodan vinna så är ni som kastat iväg era röster på ett liten skitparti (som självklart aldrig hade en chans) personligen medskyldiga till detta.

Självklart har vi inte tid att vänta på att ett litet miniparti likt AFs ska växa på samma sätt som SD. Håller ni inte med SD i alla frågor så försök istället påverka deras politik, då de är det enda hoppet som finns demokratiskt.

AFs kommer aldrig hinna komma in i riksdagen innan Sverige har en muslimsk majoritet. Hur dum är man inte om man trodde något annat?

Kasselstrand kunde lika gärna vara en sosse undercover, där för att sno röster från lättlurade SD-väljare. Även om han inte är detta så är det vad han orsakar i praktiken.
Folk är helt enkelt idioter. Jag håller inte heller med SD i allt och kan vara sur över att dom vänt i vissa frågor men prioritet ett måste vara att vända på migrationspolitiken och stoppa importen så S i framtida val inte kan vinna på demografi där svensken sen blir i minoritet. Om SD då får 21 procent istället för 18 av att hålla käften om NATO och EU så anser jag att det är värt det.

Vore det inte för Nyans så hade vänsterblocket vunnit med minsta lilla marginal igen då det bara skiljer 0,7 mellan blocken. Allt för att klantarslet Kasselstrand tror att han ska kunna påverka och skapa jordbävning.
Citera
2022-09-13, 19:48
  #38883
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Även om AfS skulle få 50.000 röster så är det fortfarande enbart 0,8 procent. Och med tanke på att Nyans, AfS och Med kommer konkurrera stort om dessa 92.000 så är det mer nära till hands att AfS får runt 35.000 röster högt räknat vilket är 0,56 procent. Fiasko med andra ord. Röster som borde gått till SD.
Vad som är fiasko ligger i betraktarens öga. En ökning med 72%, som i ditt exempel, kan mycket väl tolkas som en framgång. Så du är helt fel ute med ditt tvärsäkra påstående.

Och sedan det sista, det får du gärna förklara utförligt. "Borde gått till SD"? Människors val har ingen betydelse, skillnader i sympatier är inget att ta på allvar? Eller vad pratar du om?
Citera
2022-09-13, 19:49
  #38884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Folk är helt enkelt idioter. Jag håller inte heller med SD i allt och kan vara sur över att dom vänt i vissa frågor men prioritet ett måste vara att vända på migrationspolitiken och stoppa importen så S i framtida val inte kan vinna på demografi där svensken sen blir i minoritet. Om SD då får 21 procent istället för 18 av att hålla käften om NATO och EU så anser jag att det är värt det.

Vore det inte för Nyans så hade vänsterblocket vunnit med minsta lilla marginal igen då det bara skiljer 0,7 mellan blocken. Allt för att klantarslet Kasselstrand tror att han ska kunna påverka och skapa jordbävning.
Kristersson pratade om danska straff för svenska brottslingar. Kan du svara på när exakt detta kommer att ske? Eller kommer M att backa från det och fortsätta stöta ut SD?
Citera
2022-09-13, 20:00
  #38885
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Folk är helt enkelt idioter. Jag håller inte heller med SD i allt och kan vara sur över att dom vänt i vissa frågor men prioritet ett måste vara att vända på migrationspolitiken och stoppa importen så S i framtida val inte kan vinna på demografi där svensken sen blir i minoritet. Om SD då får 21 procent istället för 18 av att hålla käften om NATO och EU så anser jag att det är värt det.

Vore det inte för Nyans så hade vänsterblocket vunnit med minsta lilla marginal igen då det bara skiljer 0,7 mellan blocken. Allt för att klantarslet Kasselstrand tror att han ska kunna påverka och skapa jordbävning.
Fast du missar att dagens politiska läge knappast kommer att vara morgondagens. Nu börjar vi se hur invandrarrösterna formeras runt nya alternativ. Det kommer fortsätta slå mot vänstern, och om 8 år kanske vi har ett litet tredje block som står mot de traditionella vänster- och högerblocken. Att i den enorma omvandlingen av svensk politik gläfsa om ett AfS som tar några promille är verkligen helt obegripligt. Ni ger bara intryck av att vilja störa ut ett verkligt oppositionsparti som varken godtar sosseriet eller globalisterna med Tuffe Uffe i spetsen.
Citera
2022-09-13, 20:14
  #38886
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Vad som är fiasko ligger i betraktarens öga. En ökning med 72%, som i ditt exempel, kan mycket väl tolkas som en framgång. Så du är helt fel ute med ditt tvärsäkra påstående.

Och sedan det sista, det får du gärna förklara utförligt. "Borde gått till SD"? Människors val har ingen betydelse, skillnader i sympatier är inget att ta på allvar? Eller vad pratar du om?
Men snälla någon. Hur länge ska ni vänta tills ni kommer in i riksdagen? Håller inte att göra dessa små framsteg med ett par tiondelar.
Citera
2022-09-13, 20:15
  #38887
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnA123
Kristersson pratade om danska straff för svenska brottslingar. Kan du svara på när exakt detta kommer att ske? Eller kommer M att backa från det och fortsätta stöta ut SD?
Vi får väl se. Men det finns ingen annan realistisk chans att få danska straff på något annat sätt än genom Kristersson som statsminister.
Citera
2022-09-13, 20:16
  #38888
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Fast du missar att dagens politiska läge knappast kommer att vara morgondagens. Nu börjar vi se hur invandrarrösterna formeras runt nya alternativ. Det kommer fortsätta slå mot vänstern, och om 8 år kanske vi har ett litet tredje block som står mot de traditionella vänster- och högerblocken. Att i den enorma omvandlingen av svensk politik gläfsa om ett AfS som tar några promille är verkligen helt obegripligt. Ni ger bara intryck av att vilja störa ut ett verkligt oppositionsparti som varken godtar sosseriet eller globalisterna med Tuffe Uffe i spetsen.
Ja, vore det inte för nyans så hade AfS skitpromille gett oss 4 år till med sossarna och fortsatt import av nya socialdemokratiska väljare.

Jättebra strategi...
Citera
2022-09-13, 20:23
  #38889
Medlem
Alternativ för Sverige har verkligen svårt att etablera sig. Nu har partiet funnits i över två valperioder och når inte ens upp till ett enda mandat i en enda kommun. Det måste vara ett stort underbetyg!

Hur har det gått för Paludans parti ”Stram kurs”?
Citera
2022-09-13, 20:26
  #38890
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Alternativ för Sverige har verkligen svårt att etablera sig. Nu har partiet funnits i över två valperioder och når inte ens upp till ett enda mandat i en enda kommun. Det måste vara ett stort underbetyg!

Hur har det gått för Paludans parti ”Stram kurs”?
Den tomten har 4 röster efter 290 distrikt räknade. 0,00 procent

4 röster av 290.000 röster...

AfS 720 röster av 290.000 röster....

Och folk tror fortfarande att det går att starta nya partier
Citera
2022-09-13, 20:26
  #38891
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
0,5 var vad jag hoppades på innan valet, 0,6 var mitt lilla personliga mål. Man ska ju sikta högt.

0,5 vore väldigt bra! Men vi får, som du ju också säger, se var det landar.

En fördubbling varje val som SD gjorde vore fantastiskt.

Det blir också spännande den här mandatperioden, alltså både spännande och reinfeldtistiskt "spännande". "Putinperiod" väntar ju i arv och på det ska det "bli ordning på Sverige". Jag vet inte vilken typ av ordning, men man kan ju gissa på hård bevakning av svenskar. Man vill ju inte göra skillnad på människor, så att säga...
Blir det över 0,5 procent har vi anledning att vara nöjda! Jag vet att jag drog till med en hel procent inför valet, men det är väl inte fel att sikta mot stjärnorna? Huruvida "en hel procent" är en totalt orealistisk målsättning ("stjärnorna") kan så klart diskuteras... 0,7 blev en mer realistisk senare förhoppning, och nu är vi nere på 0,5. I så fall får vi verkligen hoppas på mer än bara en fördubbling i valet 2026.

Hur går det, förresten — har Ulf fått ordning på Sverige än? Det är ju bara för att Ulf tjatat om "det blågula blocket" som sura SD-anhängare anklagar AfS för stöld av avgörande röster. SD ensamt har ju skrapat ihop nästan 21 procent av väljarstödet. Där gör 0,5-0,7 procent verkligen enorm skillnad.
Citera
2022-09-13, 20:30
  #38892
Avstängd
kullamannenns avatar
Efter Nyans medverkat i SVT rapport nyss så gick dom om AFS.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback