2022-09-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
OM man skulle mobilisera. Hur fan skall man förklara det?
”Vår SMO gick åt helvete (trots att vi sagt att det går helt enligt plan”
Eller
”Vi har rensat bra bland nazister och annat i Ukraina, men vi behöver några hundratusen soldater till för att kunna mörda dom sista ukrainarna (trots att de är våra bröder) som egentligen tar emot oss med öppna armar”

Jag kan inte se hur man skall motivera detta för pedofilfolket..
Tänket lite så jag också.
Putin kan inte erkänna ett misslyckande och mobiliserar han så ropar han ut att SMO gick åt skogen.
Sen vet jag inte hur det funkar om han kan bli överkörd av dom andra så full mobilisering sker ändå?
Citera
2022-09-13, 16:56
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Du kan inte förneka att usa ligger bakom det här. Det har rått fred så länge de höll sig borta från "öst" och där det bor ryssar. Givetvis måste ryssarna se till sitt bästa. Tänk om Ryssland gör likadant i tex Cuba eller Mexiko. Hur reagerar "imperialisten"?
Så när skulle ryssarna sluta angripa sina grannar bara för att de inte är ryssar?
Byfåne.
idiot.
Citera
2022-09-13, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Lite kul hur ryssland gråter över att ukraina får stöd av USA/NATO. Typ som det är orättvist och osportsligt. Men de är helt obekymrade över att de själva startat kriget. Tex är de arga på ukraina för att ukraina bombat i Ryssland. Men åter igen, inga bekymmer med att ryssland bombat i ukraina.

Och de är upprörda över att ukraina straffar ryssar som kommer över till ukraina och tar över tex skolor och sjukhus mm. Visst, snällt av ryssarna att skicka personal men de hade ju liksom inte behövts om ryssland inte invaderat ukraina, såklart ukraina inte gillar dom.

Jag kan inte riktigt förstå hur ryssarna kan köpa sån här rapportering som liksom är så ologisk så den inte kan vara neutral även om det är den enda källan man har.

Däremot uppfriskande att de ivart fall står för att de tappar mark. Jag antar att de inte har nåt val. Vissa saker kan man helt enkelt inte ljuga om.
Jag tror faktiskt inte vanliga ryssar köper denna rapportering,ryssar har en anledning att ligga lågt därför de riskerar svårigheter om de skulle opponera sig, tror du inte det?
Citera
2022-09-13, 17:00
Medlem
Overminds avatar
Med dessa vinster av Ukraina så känns det mer och mer närmare att Putin kommer kalla in någon jääääävligt stor bomb och smälla av i någon stad snart. Han blir mer och mer desperat.
Citera
2022-09-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Han invigde ett parisehjul vet jag , vad han sa vet jag dock inte...
Hen gjorde det ja, eller en dubbelgångare. Det påstods vara världens största pariserhjul, men havererade visst ganska omgående. Efter att ha invigt världens största havererade pariserhjul, bajsade Putte i en väska och drog sig tillbaka till sitt slott i Sochi, möjligen för att invänta lobotomering med revolver. Vi får hoppas att liket hängs i en lyktstolpe på röda torget så folket får spotta på den fallne despoten. Även barnamördare v.puttin måste ju inse att hens timmar är räknade.
Citera
2022-09-13, 17:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Vilka vapen och utrustning ska de används vid full mobilisering? De använder redan vapen och ammunition från 40-talet.

DPR/LPR-folket har inga enhetliga uniformer over huvud taget. De använder gympaskor och har ingen eller dålig skyddsutrustning.

Ja och vilka officerare skall leda dem? De flesta är döda. Vilka sergeanter skall träna dem? De flesta är döda. Man har förstört möjligheten att göra armén större. Jag tror det skulle ta flera månader att få till nya effektiva brigader. Efter Donbasoffensiven när man tagit Sieverodonetsk till enorm kostnad och helt körde fast borde man gjort det. D.v.s. i början av juli. Om man grävt ned sig i defensiva linjer då samt mobiliserat så hade Ryssland kunnat få ordning på sin armé på kanske 6 månader. Framåt nyår. Nu är det nog försent, nu har man förlorat så mycket vapen och ammunition att det blir svårt.
Citera
2022-09-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Dom har oss by the balls. Eu fortsätter rasa mot helvetet medans Ryssland får in abnorma summor genom fortsatt försäljning av energi till premiumpriser.

Äga Putin genom att fylla hans kistor och själva frysa. Win

”By the balls” ?

Inte mina iaf. Och framförallt inte dina då sådana som dig helt saknar detta.

Om du tror att man krossar Europa genom högre elpriser under en period så är du helt efterbliven..
Vi har tagit hand om Nazister tidigare med bra resultat. ”Din” dvärg-nazist kommer tas om hand av ditt egna folk..
Citera
2022-09-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En mobilisering är dessutom en rejäl risk och kostar stora pengar. Ger den inte tämligen omedelbar effekt så finns det risk att det leder till oroligheter och missnöje i Ryssland.
Om Ryssland väljer att mobilisera kommer det ta månader att få de mobiliserade i stridbart skick. Ukraina mobiliserade i februari och det är först under sensommaren som större mängder nya trupper har kommit till fronten.

Och Ryssland har vad det verkar inte något att sätta i händerna på dessa soldater mer än handelsvapen från andra världskriget, inget sätt att få dem till fronten mer än med cykel och ryssarnas logistiska problem hade blivit än värre.
Citera
2022-09-13, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Dom har oss by the balls. Eu fortsätter rasa mot helvetet medans Ryssland får in abnorma summor genom fortsatt försäljning av energi till premiumpriser.

Äga Putin genom att fylla hans kistor och själva frysa. Win

Utan att vara någon expert på ekonomi är din kommentar orimlig.

Hur tjänar Ryssland på att bli av med hela den europeiska marknaden?
Vadå för premiumpriser? De tvingas sälja av sina resurser BILLIGARE i brist på efterfrågan.

https://www.youtube.com/watch?v=stIgolr_XIM&t=53s&ab_channel=BBCNews

Ryssland eldar upp $10m värt av gas varje dag för ingen vill köpa den. Det är en vinst enligt dig?
Citera
2022-09-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Vilka vapen och utrustning ska de används vid full mobilisering? De använder redan vapen och ammunition från 40-talet.

DPR/LPR-folket har inga enhetliga uniformer over huvud taget. De använder gympaskor och har ingen eller dålig skyddsutrustning.

Inga problem de tar vapnen från Nordkorea och Kina, tågen rullar väl för fullt i stäppen mot väst
Citera
2022-09-13, 17:13
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja och vilka officerare skall leda dem? De flesta är döda. Vilka sergeanter skall träna dem? De flesta är döda. Man har förstört möjligheten att göra armén större. Jag tror det skulle ta flera månader att få till nya effektiva brigader. Efter Donbasoffensiven när man tagit Sieverodonetsk till enorm kostnad och helt körde fast borde man gjort det. D.v.s. i början av juli. Om man grävt ned sig i defensiva linjer då samt mobiliserat så hade Ryssland kunnat få ordning på sin armé på kanske 6 månader. Framåt nyår. Nu är det nog försent, nu har man förlorat så mycket vapen och ammunition att det blir svårt.

Detta är en av den ryska militärens största svagheter. De tränas inte på västerländskt sätt av en kår av erfarna underofficerare. Vissa saker sköts av kompani och bataljonscheferna (men de orkar ju inte störas så mycket av vanliga bassar) - och annars är det underbefäl som kanske bara har något år i tjänsten, som mest funkar som ordningsmän och rapporterar uppåt i hierarkin.

Vad Nato har gjort i Ukraina sedan 2015 är att instifta en kultur där underofficerens roll står i centrum (vilket faktiskt går tillbaka till romarnas system med centurioner som länken mellan legionärerna och legaterna). Ryssarna har inte denna kultur, de har en mongolisk kultur med ett toppskikt och kanonmat, utan mellanled. Därför har det, till skillnad från oss här i väst, heller aldrig funnits någon riktig krigarkultur i Ryssland, bara en rövarkultur där man antingen vinner på grund av mängd (och kan stjäla, mörda och våldta) eller också förlorar - och då lägger benen på ryggen.
Citera
2022-09-13, 17:16
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
”By the balls” ?

Inte mina iaf. Och framförallt inte dina då sådana som dig helt saknar detta.

Om du tror att man krossar Europa genom högre elpriser under en period så är du helt efterbliven..
Vi har tagit hand om Nazister tidigare med bra resultat. ”Din” dvärg-nazist kommer tas om hand av ditt egna folk..
Precis! Pro-ryssarnas argument gällande högre priser är så jävla korkat.

Det är som att svenskarna under andra världskriget hade skyllt sin hårda ransonering på att de allierade försvarade sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in