2022-09-11, 11:50
Medlem
Killmyshadess avatar
Hur tar jag reda på om det blir ett överklagande? Via tingsrätten eller?
Citera
2022-09-11, 16:02
Medlem
Lyssnade på hans känslokalla svammel i förhören. Sätt en kula i pannan på honom. Case avklarat. Pappan får ta sitt ansvar och avrätta sin egen son. Om han gett världens denna ondska, så ska han också med godhet förgöra den. Är pappan god eller ond?
Citera
2022-09-11, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skommet
Lyssnade på hans känslokalla svammel i förhören. Sätt en kula i pannan på honom. Case avklarat. Pappan får ta sitt ansvar och avrätta sin egen son. Om han gett världens denna ondska, så ska han också med godhet förgöra den. Är pappan god eller ond?

Vad har pappan med sonens mord att göra?
Var pappan med? Nej!

Lämna pappan utanför.

Alla mördare har anhöriga - vi alla kommer från någon.
Citera
2022-09-11, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hans pappa arbetar med barn med npf diagnoser, har själv en men missar den hos sonen. Rätta mig om jag missförstått något.

GM kan vara ond eller inte, men han bör hållas borta från det fria samhället för mycket lång tid.

Nej, Fabian pappa jobbar INTE med barn med NPF-diagnoser.

Var får ni allt skit ifrån.

Ni sitter här och bara hittar på en massa struntprat - ni sprider rykte. Det STÄMMER INTE.
Citera
2022-09-11, 16:30
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen

Ni sitter här och bara hittar på en massa struntprat - ni sprider rykte. Det STÄMMER INTE.

Är han inte specialpedagog eller lärare i mindre grupp? Har han inte själv en npf-diagnos?
Citera
2022-09-11, 18:50
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Hade för mig att det stod så i FUPen?
Citera
2022-09-11, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Hade för mig att det stod så i FUPen?

Det står även i FUP att förhörande polis reagerade på pappan sätt trösta dottern när hon förhördes.
Varför är man så snabb att döma pappan?
Varför så mycket fokus på honom?
Vem säger vad som är rätt och fel att reagera när ett sånt mord sker? Vet fan vet hur man skulle reagera om ens barn bestialiskt yxmörda folk?

Skit i farsan - han är en helt normal/vanlig snubbe som lever sitt eget liv bäst han kan.
Det är en sorg även för honom och andra i familjen.

Låt dom vara!
Citera
2022-09-12, 19:28
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Det står även i FUP att förhörande polis reagerade på pappan sätt trösta dottern när hon förhördes.
Varför är man så snabb att döma pappan?
Varför så mycket fokus på honom?
Vem säger vad som är rätt och fel att reagera när ett sånt mord sker? Vet fan vet hur man skulle reagera om ens barn bestialiskt yxmörda folk?

Skit i farsan - han är en helt normal/vanlig snubbe som lever sitt eget liv bäst han kan.
Det är en sorg även för honom och andra i familjen.

Låt dom vara!

Var har jag dömt pappan? Jag kommenterade bara just det jag sa.
Varför lägger du ord i munnen på mig?
Citera
2022-09-13, 13:30
Medlem
I podden Svenska fall kan man höra hur jävla kall gm är. Helt jävla sinnessjukt motiv också…..?!
Citera
2022-09-13, 13:43
Medlem
Innebär den nya lagen livstid att gossen får ruttna och dö i fängelset eller kan han ansöka om tidsbestämt straff efter 18 år av förvaring?
Citera
2022-09-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Innebär den nya lagen livstid att gossen får ruttna och dö i fängelset eller kan han ansöka om tidsbestämt straff efter 18 år av förvaring?

Egentligen finns det ju ingen ny lag kring just livstidsstraffet, utan man har ju endast ändrat i mordparagrafen så att det skall bli lättare att kunna döma till livstids fängelse. I övrigt är allt som vanligt, dvs att man har rätt att efter 10 år ansöka om tidsbestämt straff hos Örebro Tingsrätt
Citera
2022-09-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Egentligen finns det ju ingen ny lag kring just livstidsstraffet, utan man har ju endast ändrat i mordparagrafen så att det skall bli lättare att kunna döma till livstids fängelse. I övrigt är allt som vanligt, dvs att man har rätt att efter 10 år ansöka om tidsbestämt straff hos Örebro Tingsrätt
Hmmm... var det inte så att man innan lagändringen inte kunde döma till livstid. Nu är ungdomsrabatten borttagen och därmed kan en 18-åring dömas till livstid om lagen säger så. Det kunde man inte innan.
Senast redigerad av Picasso2 2022-09-13 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in