Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Lowry
Jag tror det är så här:
Hon tänkte (i sin bubbelsnurriga skalle) säga Hell Seger! För det är sånt hon säger privat och tycker är fräscht.
.. kommer på i sista sekund att "fan, det här kan bita mig i svansen" och lägger till ett G i slutet. Sedan försöker hon täcka upp det med att flera gånger tjata om att det är helg och en seger..
Om man kunde belägga att hon har en historik av att slänga sig med nazistiska slagord så kunde jag kanske hålla med om detta (vilket hon kanske har, jag vet typ inget om människan mer än att hon jobbar på Riks och verkar vara en korkad bimbo). Men från vad jag kan se på klippet är det endast en uppspelt och klart överförfriskad kvinna som viftar med armarna och försöker finna orden, av misstag säger något som hon direkt inser påminner om "hell seger" och därefter räddar upp det med "segerhelg". Inte mer än så.
För att gå in på detalj: Hon säger inte "hell..g", hon säger "heelg". Hon är sannolikt glad över att det är helg och att hon är packad och försöker hitta ett sammansatt ord som börjar "helg". Så hon drar ut på ordet "helg" för att vinna tid nog att hitta nästa ord och landar i "helg-seger". Sen fattar hon att det där inte lät så bra och försöker få fram en ny kombination och landar i "segerhelg".
Eller tänk rent logiskt. Enligt din hypotes ska hon ju ka kommit på att hon inte kan säga "hell seger" redan innan hon sagt ord nr 2. Så då verkar det ju väldigt konstigt att säga ord nr 2 efter att man gjort om ord nr 2. Visst, hon var packad, så det kan ju påverka den logiska förmågan. Men förslaget är till sin utgångspunkt en aning ologiskt iaf. Det är betydligt mer logiskt att insikten kommer efter ord nr 2, eftersom det är där hon vänder på orden helt. Vilket också stöds av att hon tycks säga "heelg" snarare än "hell..g".
Hela den här här historien känns som ett fall av att folk hör vad de vill höra.
Edit: Folk bör använda sig mer av Hanlon's rakkniv – ”Förklara aldrig någonting med illvilja om dumhet räcker som förklaring.”