2022-09-13, 10:19
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Rätt intressant att se alla människor som förfasas och går bananas över skitgrejer bara det antas kunna ha med "nazism" att göra samtidigt som de är tysta när vänsterns realpolitiska effekter manifesteras dagligen med skjutningar, rån, våldtäkter och annat civilisationshämmande beteende.
Men "nazismen" minsann är den stora faran i samhället har de fått höra för det har vänstern, media och terroristceller som Expo faktiskt sagt.

Sila mygg och svälj elefanter. Vänstern leder sina får precis som de önskar och fåren fattar fortfarande inte vad snaran runt deras hals är till för.

Den lättmanipulerade massan luras att spana efter hakkors så att "Hitler" kan återuppstå obemärkt i nya färger.
Citera
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Gör inte vad?
Ditt inlägg är osammanhängande och har inte att göra med min kritik av massmedia.

Om hon har låg IQ är det ännu mer förvånande att hon så lätt avslöjar massmedias önskan att brunsmeta SD. Den är så stor att man ljuger och fulklipper.
Tur att jag kunde se hela klippet på SVT annars hade jag inte insett hur fult det är gjort.
Sitter du på fullt allvar och menar att du behövde den här bruden för att fatta att media gärna exponerar SDs nassekopplingar vid varje tillfälle de kan? Var har du varit någonstans?
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Detta är varken början eller slutet. Ingen kan vara förvånad. SD är fullt av dessa stolpskott. Det kommer regna sånt här under hela mandatperioden, precis som det regnat sånt här tidigare. Det är såklart inte det enda partiet som är förgiftat av något, men just SD:s gift verkar vara detta.

Det är synd att partiet behövs. Och det är synd att partiet inte är bättre. Jag tror ändå de har kommit ganska långt. Det viktiga är att de förändrar politiken som bedrivs. Anti-rasismen i Sverige har åstadkommit oöverträffad segregation, utanförskap och bidragsberoende. Det är inte en motrörelse som har några svar eller lösningar utan tvärtom är en del av problemet.

Oavsett om SD är rasister eller inte rasister är deras faktiska förslag som de lagt på bordet nödvändiga. De kanske bara har haft tur när de tänkte och de kanske är dåliga människor. Men även sådana personer kan ibland göra nödvändiga och bra saker.
Citera
2022-09-13, 10:20
Medlem
K-Glitchens avatar
Jag är SD:are in i märgen men tycker att om man står på en valvaka och säger "helg Seger" så skall man förpassas långt bort från partiet.

Onödigt och jävligt omoget. Varför liksom?

Trodde SD rensat bort den där svansen. Den personen måste bort.
Citera
2022-09-13, 10:22
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag är SD:are in i märgen men tycker att om man står på en valvaka och säger "helg Seger" så skall man förpassas långt bort från partiet.

Onödigt och jävligt omoget. Varför liksom?

Trodde SD rensat bort den där svansen. Den personen måste bort.

Fast SD har nog sett hennes kommentarer på sociala medier när hon kallar utlänningar för apor för att man försöker ifrågasätta varför hon sprider hat retorik

Varför?
Hon behövs. Hon är den enda influencer som viljat ställa upp för partiet med att sprida reklam

SD har försökt locka utländska kvinnor ifrån alla håll men det har inte fungerat
Citera
2022-09-13, 10:24
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Som om du någonsin hört eller sagt "helg seger" före det här haha
Nej, det har jag inte heller. Det är som jag tidigare har skrivit mycket möjligt att hon anspelade på "hell seger" som ett skämt. Har du seriöst aldrig sett någon göra "hitler-hälsningen" på fyllan som ett skämt? Jag har sett det många många gånger, och flera av dem som har gjort det har inte ens varit vita.
Citera
2022-09-13, 10:27
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Fast SD har nog sett hennes kommentarer på sociala medier när hon kallar utlänningar för apor för att man försöker ifrågasätta varför hon sprider hat retorik

Varför?
Hon behövs. Hon är den enda influencer som viljat ställa upp för partiet med att sprida reklam

SD har försökt locka utländska kvinnor ifrån alla håll men det har inte fungerat

Källa på allt du skrivit tack.
Citera
2022-09-13, 10:27
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Nej, det har jag inte heller. Det är som jag tidigare har skrivit mycket möjligt att hon anspelade på "hell seger" som ett skämt. Har du seriöst aldrig sett någon göra "hitler-hälsningen" på fyllan som ett skämt? Jag har sett det många många gånger, och flera av dem som har gjort det har inte ens varit vita.

Är det så smart att ens skämta när hela svenska befolkningen sitter och tittar?

Folk som vill ha förtroende för ett parti som ska lösa problemen så dyker det upp en icke utbildad brud och skämtar om seig heil hälsning i ett parti som anklagats dagligen för att vara förintelseförnekare

Det är som att hon saknar hjärnceller?
Citera
2022-09-13, 10:28
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Källa på allt du skrivit tack.

Gå in på hennes instagram så kan du nöja dig med att läsa hur hon tilltalar alla utlänningar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Tyvärr är det så men MED är mycket bättre parti än SD med mycket mer gemenskap, öppenhet och sakfrågor. Jag har följt bägge delarna och SD vill bara ha röster ifrån svenskarna på bekostnad att sälja ut varenda invandrare som sköter sig och därav ökar man i väljare men MED fokuserar mer på sakfrågor och försöker verkligen nå ut till skötsamma invandrare som svenskar därav har MED högre förtroende bland utländska än svenskar till och med.

Hänger du med på skillnaden?

SDs röstare/väljare tror att varenda invandrare vill att alla svenskar dör och det ökar klyftorna medan MED fokuserar på varenda sakfråga som partiet står för

Det är stora skillnader på männen i MED och SD.

SD har mycket lägre nivå i intelligens och utbildning medan MED har människor med högre utbildning och svenskar som inte tror att alla utlänningar vill döda/utrota alla svenskar

MED har dessutom haft sina trogna väljare i alla år och behöver inte anställa bimbo brudar som gör bort sig.

Det här är SDs egna fel för att tillåta AFS medlemmar styra i partiet olikt MED
Ja, om SD vill vara med i den prestigefyllda gruppen 'övriga partier' så kan de följa i ditt kära MEDs fotspår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Rätt intressant att se alla människor som förfasas och går bananas över skitgrejer bara det antas kunna ha med "nazism" att göra samtidigt som de är tysta när vänsterns realpolitiska effekter manifesteras dagligen med skjutningar, rån, våldtäkter och annat civilisationshämmande beteende.
Men "nazismen" minsann är den stora faran i samhället har de fått höra för det har vänstern, media och terroristceller som Expo faktiskt sagt.

Sila mygg och svälj elefanter. Vänstern leder sina får precis som de önskar och fåren fattar fortfarande inte vad snaran runt deras hals är till för.

skitgrej? Menar du att det hon sa var negativt eller bara oviktigt?

Jag tycker det var bra att hon avslöjade massmedias iver att brunsmeta SD.
Tredje statsmakten domineras av vänstern och det bra när de påvisas det tydligt.
Inte bra om de lyckas subtilt förrädiskt förvanska fakta.
Det är viktigt och positivt att massmedia avslöjas!

SD kan förlora röster bland de som bara läser rubrikerna men de rösterna går inte alltid automatiskt till S som ljugmedia hoppas.
De som blir förbannade på massmedias förvanskningar kan lämna S för nazi-blocket så det blir inte stor skillnad totalt.

Det du skriver om vänstermedia har vi nog samma syn på.
Citera
2022-09-13, 10:29
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Lowry
Jag tror det är så här:
Hon tänkte (i sin bubbelsnurriga skalle) säga Hell Seger! För det är sånt hon säger privat och tycker är fräscht.
.. kommer på i sista sekund att "fan, det här kan bita mig i svansen" och lägger till ett G i slutet. Sedan försöker hon täcka upp det med att flera gånger tjata om att det är helg och en seger..

Om man kunde belägga att hon har en historik av att slänga sig med nazistiska slagord så kunde jag kanske hålla med om detta (vilket hon kanske har, jag vet typ inget om människan mer än att hon jobbar på Riks och verkar vara en korkad bimbo). Men från vad jag kan se på klippet är det endast en uppspelt och klart överförfriskad kvinna som viftar med armarna och försöker finna orden, av misstag säger något som hon direkt inser påminner om "hell seger" och därefter räddar upp det med "segerhelg". Inte mer än så.

För att gå in på detalj: Hon säger inte "hell..g", hon säger "heelg". Hon är sannolikt glad över att det är helg och att hon är packad och försöker hitta ett sammansatt ord som börjar "helg". Så hon drar ut på ordet "helg" för att vinna tid nog att hitta nästa ord och landar i "helg-seger". Sen fattar hon att det där inte lät så bra och försöker få fram en ny kombination och landar i "segerhelg".

Eller tänk rent logiskt. Enligt din hypotes ska hon ju ka kommit på att hon inte kan säga "hell seger" redan innan hon sagt ord nr 2. Så då verkar det ju väldigt konstigt att säga ord nr 2 efter att man gjort om ord nr 2. Visst, hon var packad, så det kan ju påverka den logiska förmågan. Men förslaget är till sin utgångspunkt en aning ologiskt iaf. Det är betydligt mer logiskt att insikten kommer efter ord nr 2, eftersom det är där hon vänder på orden helt. Vilket också stöds av att hon tycks säga "heelg" snarare än "hell..g".

Hela den här här historien känns som ett fall av att folk hör vad de vill höra.

Edit: Folk bör använda sig mer av Hanlon's rakkniv – ”Förklara aldrig någonting med illvilja om dumhet räcker som förklaring.”
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-09-13 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in