2022-07-06, 23:25
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Det vore kanske en idé för alla som ska skjuta varandra att åka upp till himpan och testskjuta på den här tomten.
Ingen skulle bry sig...

Jag är tyvärr inte Karl nog att döda fanskapet, men dessa men brukar man ju finna här.

Idioten bor på Himmelstalunds camping. I nån van eller stuga. Han har med all sannolikhet startat bränderna i närheten.

Snuten har säkert koll, men jag gissar att de råkar titta åt ett annat håll ifall någon har det dåliga omdömet att slå ihjäl han.

Men vad vet jag??
Citera
2022-07-09, 10:31
Medlem
cordelias avatar
Nån som vet om han fortfarande befinner sig i Norrköping? Tänker på storbranden på Erikslund köpcenter i Västerås i förrgår…
Citera
2022-07-09, 13:01
Medlem
MrFolds avatar
Nu vet vi ju inte om Ulf Borgström har något att göra med någon av de senast rapporterade bränderna i tråden. Men helt klart är ju sen länge att han är ett extremt fall av farlig återfallsförbrytare som helt enkelt inte kan eller vill sluta tända på byggnader av olika slag. Det borde finnas tekniska möjligheter i lagstiftningen att internera såna personer på obestämd tid, särskilt när det finns en psykiatrisk problematik i botten, fast den inte räcker till rättspsykiatrisk vård. Grejen är också att den här typen av person som regel mår och fungerar bättre i en institutionsmiljö, så det ligger oftast i deras eget intresse med. Dock kvarstår ju det rättsliga problemet som funnits i alla år med att lyckas knyta honom med tillräcklig bevisning till hans olika dåd.
Citera
2022-08-18, 11:09
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Han skulle skaffa sig en hobby..nått han brinner för.

Haha

Skämt o sido.

Nån som hört nånting nytt..?
Citera
2022-09-03, 09:16
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Haha

Skämt o sido.

Nån som hört nånting nytt..?

Det nya är att det brunnit på sju ställen i Kristianstad i natt. Borgström lär kollas upp först.
Citera
2022-09-03, 10:25
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det nya är att det brunnit på sju ställen i Kristianstad i natt. Borgström lär kollas upp först.

Det tror jag också. Tack för tipset. Detta ska följas.
Citera
2022-09-03, 15:06
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Rätt långt mellan Norrköping och Kristianstad dock.
Citera
2022-09-03, 16:09
Medlem
För ett tag sedan såg jag dokumentären om just gryningspyromanen och det jag mest undrade över är hur han överlevde alla dessa 10 åren som han skulle hämnas på samhället? För om jag tolkade det rätt så var han hemlös, hade inte körkort, bil eller jobb. Men trots detta så överlever han, köper en bil, blir stoppad av polisen och trots att han saknar körkort så släpper dom honom så han kan fortsätta sin färd mot närliggande stad.
Citera
2022-09-03, 18:31
Medlem
Remington Steels avatar
Det är något fel på samhället när vi tillåter en person att bränna ner värden för hundratals miljoner och låter honom gå lös. Fy fan! Han bör låsas in på livstid eller mista livet.
Citera
2022-09-03, 21:16
Medlem
Sjösås kyrka norr om Växjö har brunnit ner och totalförstörts:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/larm-om-brand-i-kyrka-1

"Oklart" hur branden startade.
Citera
2022-09-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Sjösås kyrka norr om Växjö har brunnit ner och totalförstörts:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/larm-om-brand-i-kyrka-1

"Oklart" hur branden startade.
Nu kanske det inte är han, men Borgström borde aldrig ha blivit fri. Tända på lustan finns alltid i honom.
Citera
2022-09-13, 04:28
Medlem
Åkte tåg mellan Örebro och Stockholm i går. När vi passerade Köping brann ett hus som såg ut som ett stort magasin bredvid järnvägen. Jag kollade på nätet.

Tydligen en restaurang. Kanske mer misstanke om försäkringsbedrägeri i den branschen än misstankar om Borgström? Men när jag googlade på honom hade han bott i Köping och haft någon beef med kommunen.
Han gillar att hämnas. Och är långsint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in