2022-09-13, 00:54
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pliggen76
Saxat från wikipedia:

Frasen Sieg heil betyder var hälsad seger eller med äldre svenska hell seger. Svenska nynazister, som i dag använder hälsningen, benämner den därför segerhälsning.

Så, jo.
Nej.
Citera
2022-09-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Finns ingen koppling mellan hell seger/helg seger och sieg heil.
Hon sa inte "segerhelg" men "helg seger" . Dessutom var det väl hennes eget försvar att det var ett skämt som anspelade på groteska anklagelser mot SD!?
Citera
2022-09-13, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du fattar fortf inte att det var ett skämt. Börjar nästan tycka synd om dig. Kanske finns någon psykolog du kan tala med.

Vad var ett skämt ? Helg seger? Ah, du menar ett vanligt SDskämt som när SDs ekonomiskpolitika talesperson oscar sjöstedt sparkade på låtsasfår och skrek " die juden, die juden". Blir en fin finansminister där. Trovärdig🤣
Citera
2022-09-13, 00:57
Medlem
gukgus avatar
Helt sjukt att man kan älta en sån här icke-händelse. Vänstern är som sagt desperata.
Citera
2022-09-13, 01:02
Medlem
solstrålars avatar
Spelar detta ens någon roll? En oviktig journalist tramsade till det med ett nazistskämt.

Hur kan detta befoga ett så stort medieutrymme? Är vänstern såhär desperata efter valförlusten? Jag fattar liksom inte vad hela den här storyn ens spelar för roll.
Citera
2022-09-13, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gukgu
Helt sjukt att man kan älta en sån här icke-händelse. Vänstern är som sagt desperata.

Blunda och gå vidare. Bara gå.
Citera
2022-09-13, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Spelar detta ens någon roll? En oviktig journalist tramsade till det med ett nazistskämt.

Hur kan detta befoga ett så stort medieutrymme? Är vänstern såhär desperata efter valförlusten? Jag fattar liksom inte vad hela den här storyn ens spelar för roll.
Vilket stort mediautrymme pratar du om?
En liten artikel i expressen har jag hittat, men du har visst hittat headlines överallt. Var? Länka.
Citera
2022-09-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vilka problem ni har. Glad att jag inte kommer ligga sömnlös över det här.

Välkommen till det sovande folket.
Citera
2022-09-13, 01:18
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

Hon står med som nummer 5 som förtroende val för SD i kommunen, så hon är mycket mer än en journalist, dock har hon inte gjort något fel i det här fallet.
Hon twittrade redan den 9 september att det blir "helgseger", då hörde man inte ett knyst av vänsterfolket, det var först efter valvinsten och den här videon.
Citera
2022-09-13, 01:30
Medlem
Jag som är liberal har inte så väldigt mycket emot SDs politik per se men desto mer alarmerande är det att partiet mestadels verkar bestå av svagbegåvade individer som drar opassande skämt i tid och otid. Tänker t.ex. också på mailutskicket som en i SD skickade ut om att fira Tysklands anfall mot Polen, och nu detta. Herrejösses.

Är jag den enda som gärna ser lite mer slipade människor i en regering?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Hon ska ju liksom vara ansiktet för SDs propaganda...det är ett ganska stort ansvar man har tagit på sig..det är ingen jävla fest eller någon jävla lek.

Fattar ni inte att världen ser på henne och undrar vad fan det är för avskräde? högt uppsatta människor...kina..indien...alla kollar vad som händer...för dom vill ta tempereaturen..men allt ni jävla avskräden har att erbjuda är denna jävla häxa....

Sorgligt ta mig fan...Sveriges jävla bottenskrap har lyckats ta sig ut ur skogshyddorna eller?

Sverige 2022. Det här är vad vi får.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Finns ingen koppling mellan hell seger/helg seger och sieg heil.

Undras om hon egentligen inte var ute efter Hell Seig? Men insåg att tyskan inte skulle låta bra och snurrade till det ännu mer pga fylla?

Vete17, men riktigt korkat var det. Sådana här kommentarer utav SDare förstör bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in