2022-09-13, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Din tyska språkförståelse ger jag inte ett vitten för. Om du får helg till heil på tyska är det nog inte så märkligt om dina släktningar torskade i WW2.

"Helg" böjning av att helga någons minne. Inte weekend....
Citera
2022-09-13, 00:41
Medlem
Citat:
Din tyska språkförståelse ger jag inte ett vitten för. Om du får helg till heil på tyska är det nog inte så märkligt om dina släktningar torskade i WW2.

Så där tog argumenten slut? Hell seger eller helg seger....Länka till en enda människa som använt uttrycket helg seger. På vilket språk som helst. Du ser ju själv hur genomskinligt det är. Lycka till.
Citera
2022-09-13, 00:42
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Ordnar Sd med en sekreterare åt henne då hon tydligen har svåra problem med meningsuppbyggnad och det svenska språket?
"Seger helg" blir lite bättre svenska även om också det är ett väldigt krystat uttryck. Jag röstade på SD men kan samtidigt se att bimbon är en idiot som borde sparkas från alla politiska värv.
Jag röstar inte på SD så jag ger fan i vad de gör. Sen verkar hon inte vara en bimbo. Om du inte fattar det skämtsamma i henns uttryck kanske du borde rösta på något annat parti med duktiga intelligenta kvinnor. Det sista var sarkasm.
Citera
2022-09-13, 00:43
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Aj, sorry men du bekräftar bara dumsvensken.

Jag hörde Helga vilket är min farmors namn. Gå och knulla din mamma lillöjden.
Citera
2022-09-13, 00:46
Medlem
blamages avatar
Citat:
Så där tog argumenten slut? Hell seger eller helg seger....Länka till en enda människa som använt uttrycket helg seger. På vilket språk som helst. Du ser ju själv hur genomskinligt det är. Lycka till.
Du fattar fortf inte att det var ett skämt. Börjar nästan tycka synd om dig. Kanske finns någon psykolog du kan tala med.
Citera
2022-09-13, 00:48
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Omni:

Vad är dealen med SD och nazism? Jag fattar ju att dessa low lifes drar som flugor till bajs, men ändå? Jag gissar att hon har stått och skojat om det med andra SD:are hela kvällen och så fick hon lite för mycket i sig så hon tyckte att detta var passande.

https://omni.se/riksprofilens-ord-efter-sds-valframgang-helg-seger/a/q1L5v0

https://www.youtube.com/watch?v=q0oHu3NQ7Ik
Saknade trovärdighet redan innan hon började dricka, det här bekräftar enbart bilden.
Talande att sådant kommer ut i samband med valvinst, inte innan valet, hämningarna släpper.
Senast redigerad av kato85 2022-09-13 kl. 00:50.
Citera
2022-09-13, 00:49
Medlem
Citat:
Jag röstar inte på SD så jag ger fan i vad de gör. Sen verkar hon inte vara en bimbo. Om du inte fattar det skämtsamma i henns uttryck kanske du borde rösta på något annat parti med duktiga intelligenta kvinnor. Det sista var sarkasm.

Man är inte jättesmart om man inte ser det problematiska med "SiegHeil-skämt" på SDs valvaka.
Citera
2022-09-13, 00:50
Medlem
Citat:

Hon kanske är jätteduktig, vad vet jag. Ger dock inget helgjutet intryck. Vari det skämtsamma består har jag dock svårt att se. Det kanske en riktig dumsvensk kan förklara för mig. Har det nåt att göra med att hon är en nazifyllokärrimg som driver med sin egen övertygelse?
Citera
2022-09-13, 00:51
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Man är inte jättesmart om man inte ser det problematiska med "SiegHeil-skämt" på SDs valvaka.
Finns ingen koppling mellan hell seger/helg seger och sieg heil.
Citera
2022-09-13, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Alltså ni är helt desperata efter att rasist-stämpla detta partiet. "Helg seger", dvs att SD ska vinna på en helg, blir för dig alltså "hell seger"=sieg heil???

Du är ju riktigt patetisk.

Saxat från wikipedia:
Frasen Sieg heil betyder var hälsad seger eller med äldre svenska hell seger. Svenska nynazister, som i dag använder hälsningen, benämner den därför segerhälsning.

Så ja.
Citera
2022-09-13, 00:53
Medlem
blamages avatar
Citat:

Citat:
Hon kanske är jätteduktig, vad vet jag. Ger dock inget helgjutet intryck. Vari det skämtsamma består har jag dock svårt att se. Det kanske en riktig dumsvensk kan förklara för mig. Har det nåt att göra med att hon är en nazifyllokärrimg som driver med sin egen övertygelse?
Vilka problem ni har. Glad att jag inte kommer ligga sömnlös över det här.
Citera
2022-09-13, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Finns ingen koppling mellan hell seger/helg seger och sieg heil.

Saxat från wikipedia:

Frasen Sieg heil betyder var hälsad seger eller med äldre svenska hell seger. Svenska nynazister, som i dag använder hälsningen, benämner den därför segerhälsning.

Så, jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in