2022-09-12, 21:05
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag gjorde en kort tillbakablick för att påvisa hur totalt felaktiga Pentagons förutsägelser varit gällande ryssarnas ammo-förråd.
Men de har ju tömt förråd efter förråd. De var och grävde i Belarus förråd redan i maj-juni.

Nu senast ska de köpa ammunition av Nordkorea. Om Ryssland inte hade gjort dessa åtgärder så kan vi nog dra slutsatsen att den tagit slut tidigare.

Jag tror knappast att Pentagon visste att Ryssland skulle in och plundra Belarus.
Citera
2022-09-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ryssland har fått slut på ammo ett antal gånger redan enligt Pentagon, ändå skjuter de på. Mysko...

https://sachkhabrain.com/en/world/pentagon-claim-russia-is-running-out-of-ammunition/
https://www.newsweek.com/russia-putin-admits-running-out-weapons-ukraine-war-invasion-state-duma-law-1720957
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2022/07/24/theres-a-good-reason-russias-artillery-is-running-out-of-ammo-ukraine-keeps-blowing-it-up/?sh=2978320513d6
https://www.newsweek.com/russia-might-run-out-weapons-ammunition-end-year-report-1738702

Läs dina egna källor.

Två av dem säger att de ta slut i slutet av året. VI är i Sep

En säger att de håller på ta slut. Och Ryssarna skjuter mindre och letar 122mm ammuniton i vitryssland. Så ja de har uppenbart problem med vissa typer av ammuntion.

Den sista källan är indisk och de har säkert missförstått Pentagon

Rek lita upp den ursprungliga källan dvs Pentagon
Citera
2022-09-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Det finns info att Mi5 och ryska säkerhetstjänsten jagar Putin.

Skriv inte sånt om du inte har källor.

Vi behöver inte sänka oss till ryzztrollens nivå..
Citera
2022-09-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Kommer inte bli kul för de ryssar som bor i Ukraina när det väl blir fred. Fyyyy

Stöder de Ukraina är det inga problem.
Kanske värre för det fåtal som gett stöd till de ryska fascisterna som dödat kvinnor och barn.
Citera
2022-09-12, 21:08
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Fy fan, sånt här kommer vi få läsa massa av nu, torterade ukrainska civila i befriade byarna.

Citat:
Likene ble funnet i byen Zaliznytsjne i Kharkiv, opplyser den regionale påtalemyndigheten. Innbyggere skal ha fortalt at russiske styrker hadde drept sivile der.

– 11. september fant politimyndigheter fire lik. Alle viste tegn på tortur. Tre av dem var gravlagt nær private hus, den fjerde ble funnet inne på en asfaltfabrikk, opplyser påtalemyndigheten.

Nyhetsbyrået AFP skriver at deres journalist har sett ukrainske myndigheter grave opp lik også i andre byer i Kharkiv i etterforskningen av mulige krigsforbrytelser.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=106153

Tragiskt men väntat av ryssdjävlarna. Var de än drar fram svinar ryzzarna och våldtar. Ännu en

Russian torture chamber in Balakliia, Kharkiv region. Opposite the posters with "Ukrainian Nazism" and a chair with a hammer, there were holding cells, and screeds and traces of blood in another room.

https://twitter.com/ukrainenowmedia/status/1569370273547276288?s=46&t=di7pgCCDDaBPqbAD7fTwzQ
Citera
2022-09-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En mobilisering är inte möjlig. Medelklassryssarna är inte intresserade av att åka och dö i Ukraina nu när de hotas av fängelse för att ens kalla det för ett krig.

Ryssarna kan införa partiell mobilisering och tvinga in reservister. Kommer det funka troligen inte. Sen finns viljan? Det vet i fan.
Citera
2022-09-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Min poäng var att Putin skulle aldrig lyckats fly från dessa livvakter. Då måste han nog ha förmågan att kunna göra sig osynlig😁 och de kan han inte.
Det kan vi diskutera när han plötsligt har dött pågrund utav sjukdom (välplanerad) och Madame Tussauds har fixat till en extra fin utsmyckning i kistan. Det är då som MI6 och några till kommer skicka folk på "expedition" till både Aruba, Venezuela och östra NordKorea. Tic toc, tic toc
Citera
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Jag gjorde en kort tillbakablick för att påvisa hur totalt felaktiga Pentagons förutsägelser varit gällande ryssarnas ammo-förråd.

Samma princip som att man ska läsa ett år gamla aktietips när man bedömer hur trovärdiga olika aktieexperter är.

Med facit i hand kan vi konstatera att Pentagons och Washingtons förutsägelser var helt felaktiga och troligen avsiktlig propaganda.
Du gjorde bara några kort inblick på tidsaxeln som av någon oförklarlig anledning inte tar upp ens något av Rysslands rena hittepå propaganda.
Hur kan det komma sig?

Hade varit så skoj med några klassiska från Lavrov...
Citera
Medlem
Citat:
UAF har gjort en fabulös kraftsamling för att vinna territorium i sin offensiv, till priset av enorma förluster. Ukraina har helt klart vunnit en livsviktig propagandaseger, absolut! Helt nödvändig för att hålla vapenleveranserna igång för att kunna fortsätta kriga för Washington. Målet: att försvaga Ryssland.

Putins mål är att försvaga Ukraina. Ukraina försvarar sig.
Citera
2022-09-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Och över 60000 km2 sedan ryssens reträtt från Kiev i början på April
Den är fin
Citera
2022-09-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Azovstal hölls av enbart ca 1000 soldater under flera månader, trots att ryssarna satte in mängder arv artilleri och förintade en stad på 400000innevånare i farten. Azovregementet kommer att gå till historien som en av de främsta och djärvaste soldater jorden känt till.

Slödderråttor pedofilryssar och ryska våldtäktsarmén kommer att skrivas in i historien.

Azovstal "hölls" inte. Det var sista hålet de kunde gömma sig i.
Citera
2022-09-12, 21:13
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja men vad har den tillbakablicken att göra med det jag skrev? Återigen, vad av det jag skrev stämde inte?

Jag tänkte mest på uppgiften att Ryssland köpt ammo av Nordkorea, det är ännu så länge en helt obekräftad uppgift från Washington (och därmed troligen sedvanlig lögnpropaganda).

Jag säger inte att det är falskt (det har jag såklart ingen aning om), men Washingtons påståenden bör tas med en grabbnäve salt eftersom erfarenheten visar att det oftast rör sig om agitprop. Något jag försökte illustrera med Pentagons alla tidigare "rapporter" om att ryssarnas ammo håller på att ta slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in